דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתקדמת התוכנית להקמת קיבוץ חדש במבואות ערד, שצפוי להיקרא על שמו של אהרן ידלין

השבוע אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את הפקדת התכנית להקמת חמשת היישובים החדשים (ובתוכם קיבוץ) במבואות ערד. במקביל, במלאת שנה למותו של אהרן ידלין ז"ל, יוזמת התנועה הקיבוצית כי הקיבוץ החדש ייקרא על שמו, כפי שנחשף בדיווח של העיתונאי מתן צורי בעיתון ידיעות אחרונות ובאתר YNET
הקבוצות שעתידות להקים את הקיבוץ החדש צופות על האזור המיועד לו, יחד עם נציגי התנועה והחטיבה להתיישבות
הקבוצות שעתידות להקים את הקיבוץ החדש צופות על האזור המיועד לו, יחד עם נציגי התנועה והחטיבה להתיישבות

לאהרן ידלין, איש ההתיישבות והחלוציות, שר החינוך, חבר כנסת ומזכיר התק"ם לשעבר וחתן פרס ישראל, היה חזון שליווה אותו כל חייו: להקים עוד ועוד יישובים בישראל, וליישב את הארץ שכה אהב – ובעיקר את הנגב. כעת, שנה לאחר מותו, החליטה התנועה הקיבוצית כי הקיבוץ החדש שצפוי לקום באזור ערד ייקרא על שמו: מעלה אהרן. החלטה זו מגיעה במקביל לבשורה משמעותית נוספת שהתקבלה השבוע – המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את הפקדת התכנית אותה מקדמת המדינה להקמת חמישה ישובים כפריים קהילתיים, כשאחד מהם יוקם עבור האוכלוסייה הבדואית.

המהלך הלאומי להקמת היישובים החדשים באזור ערד החל בשנת 2011, אז עברה בממשלה החלטה מספר 3782. שלוש שנים אחר כך סימנה הוועדה הארצית לתכנון ובניה כי גוש ההתיישבות יכלול כ-25 אלף דונם. מתוכם – 7000 דונם שטח חקלאי. המשכו של התהליך במרץ 2022, עת אישרה ממשלת בנט-לפיד להוציא לפועל את הצעה להקמת חמישה יישובים חדשים באזור, ובתוכה ההחלטה שאותה הובילה בזמנו שרת הפנים לשעבר איילת שקד כי אחד מהיישובים יהיה קיבוץ. מנכ"לית משרד ראש הממשלה דאז נעמה שולץ סייעה בקידום ההחלטה, תוך סיכום שהיישוב הראשון שיוקם בתא השטח יהיה קיבוץ. נרי שוטן הוא פרויקטור ההקמה מטעם התנועה הקיבוצית של הקיבוץ הראשון שמוקם מאז 1997, והוא מדווח כי הוא יהיה מורכב מקבוצות שמגיעות מרקעים שונים שישתפו פעולה לצורך בנייתו ושגשוגו.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר שקידם את הנושא בשנה שעברה מול השרה שקד ציין בנושא כי "כפי שהחליטה מועצת התנועה הקיבוצית, התנועה נרתמה לעניין מתוך ההבנה כי זוהי משימה ציונית ראשונה במעלה, והחלה בתהליך מול החטיבה להתיישבות שהיא הגורם המבצע מטעם הממשלה. במלאת שנה למותו של אהרן ידלין ז"ל, חבר חצרים, איש הנגב עוד מהקמת בארי בשנת 1946 ואדם של חזון ואמונה, מקדמת התנועה הקיבוצית את קריאת שם הקיבוץ העתידי בנגב על שמו. אנחנו רוצים לכבד את מורשתו ולסמנה ככוכב הצפון בהקמת הקיבוץ החדש".

קראו את הדיווח של מתן צורי בידיעות אחרונות ו-YNET

הוספת תגובה חדשה