דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ניר מאיר מבקר ונפרד מקיבוצי העוטף

מזכ"ל התנועה המסיים עורך בימים אלה ביקורי פרידה בקהילות קיבוצי העוטף. לדבריו, הקהילות נמצאות כרגע בתחנת ביניים נוחה יחסית, אך הדאגה, חוסר הוודאות, ותחושת "אבדן השליטה" על ניהול חייהן מלווה אותם בעוצמה גבוהה ותצטרך למצוא מענה בהקדם
ניר מאיר עם הנהגת ניר יצחק
ניר מאיר עם הנהגת ניר יצחק

בשבוע החולף ערך מזכ"ל התנועה הקיבוצית היוצא ניר מאיר מספר ביקורי פרידה בקהילות העקורים מקיבוצי הגדר בעוטף. בין היתר, נפגש בקיבוץ ארז עם הנהלת הקיבוץ, המטפלת בימים אלה במעבר חברי הקיבוץ ותושביו ממצפה רמון למגורים זמניים בקריית גת. בישיבה שהתקיימה, שותף ניר ללבטים ולחוסר הוודאות אותם חווים חברי ארז בימים אלה ואמר למארחיו כי "ארז קיבוץ חזק ומגובש, וכי למרות הקשיים וחוסר הוודאות הוא משוכנע כי חבריו ישובו לביתם במספרים גדולים ויצליחו להמשיך מן המקום הטוב מאוד, בו עמד הקיבוץ עד שישה באוקטובר".

בהמשך אותו יום, הרחיק מאיר לקיבוץ אילות, שם פגש את ממלאי התפקידים המרכזיים בקיבוץ ניר יצחק והתרשם מקליטתם הנוחה (יחסית) במלון "יו ספלאש ריזורט". קהילת ניר יצחק נקלטה בחום בידי אנשי המועצה האזורית חבל אילות ומחובקת היטב על ידי המועצה וחברי קיבוץ אילות. חלק משמעותי מאוד מתושבי ניר יצחק (למעלה מ-70%) נמצאים במלון, ומצליחים לשמר קשר עם הקיבוץ ועם ענפיו גם מן המרחק הרב. בניר יצחק תחושת מסוגלות גבוהה והקיבוץ מצליח להמשיך להתנהל גם ממקומו בגלות.

בהמשך השבוע התארח מאיר במשכנה הזמני של קהילת קיבוץ רעים בתל אביב, שם התרשם מן האמצעים הרבים מהם נהנית הקהילה ומהדרך בה היא מצליחה לקיים את חייה בעיר ההומה. בפגישת עבודה עם הנהלת הקיבוץ, הודו חברי ההנהלה לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי על הליווי המחוייב ועל עזרתו בקליטתם במקום. בשיחה עלו ציפיות ההנהלה מהמדינה, מהמועצה האזורית ומאנשי מינהלת תקומה, והביעו את תחושתם כי אינם שותפים במידה מספקת בתכניות לשיקום קיבוצם ובלוח הזמנים הצפוי להמשך. מאיר ניסה להסביר כיצד פועלת המערכת והבטיח כי יביא את תחושתם בפני תא"ל (במיל') משה אדרי, ראש מינהלת תקומה, איתו הוא עתיד להיפגש בקרוב.

מאיר ימשיך בביקוריו גם בשבוע הבא, ולדבריו "הקהילות נמצאות כרגע בתחנת ביניים נוחה יחסית, אך הדאגה, חוסר הוודאות, ותחושת "אובדן השליטה" על ניהול חייהם מלווה אותם בעוצמה גבוהה ותצטרך למצוא מענה בהקדם האפשרי".

הוספת תגובה חדשה