דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ערבות הדדית 2023: הוקמה קרן "להנעת הכלכלה" בקיבוצי הנגב המערבי

מועדון המשקיעים "חומה ומגדל", התנועה הקיבוצית וקרן הערבויות שלה קמ"ע, והארגונים הכלכליים האזוריים משקי הנגב ומשקי הדרום הקימו במשותף קרן הלוואות קצרות מועד, שישמשו להתנעה וחידוש הפעילות הכלכלית באזור הנגב המערבי. הכספים שיצברו בקרן ישמשו לתשלומי שכר וספקים, רכישת חומרי גלם, זרעים ועוד שימושים. מאז פתיחתה, נאספו בקרן תוך זמן קצר כבר יותר מ- 28 מיליון ₪ שתרמו קיבוצים מרחבי הארץ
לוגו התנועה הקיבוצית

"מטרת הקרן - החזרת הפעילות הכלכלית - מהווה נדבך מרכזי בשיקום הישובים שנפגעו וחזרתם לשגרה" אומר ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ומסביר כי "לצורך חזרה לפעילות ושיקום הנזקים העצומים (המפוצים עם הזמן, גם אם באיחור, על ידי המדינה) נדרש הון חוזר שיאפשר לקיבוצים בנגב המערבי להניע מחדש את הפעילות, לשלם שכר, לשקם, לזרוע, להפעיל מכונות ולרכוש חומרי גלם. בהקמת הקרן ומימוש התרומות באים לידי ביטוי גם ערבות הדדית וגם מענה אמיתי לצרכים העכשוויים של הקיבוצים בעוטף".

עמוס פרג'ון. ערבות הדדית 2023
עמוס פרג'ון. ערבות הדדית 2023

עמוס קונפורטי מנכ"ל מועדון המשקיעים חומה ומגדל וירון רייכמן מנכ"ל ברית פיקוח וחבר הנהלת "חומה ומגדל" הוסיפו כי הקרן החדשה מחברת בין הצרכים הגדולים לרצון של קיבוצים רבים לסייע. המסלול שנמצא הוא באמצעות אשראי מוטב ללא ריבית והצמדה למימון צרכים מידיים של הון חוזר בקיבוצי העוטף ובתאגידיהם. האשראי מועמד על ידי קיבוצים שונים ברחבי הארץ, רובם מאוגדים בפלטפורמת השקעות משותפת שנקראת "חומה ומגדל". האשראי מבוטח בערבות של קמ"ע, והארגונים הכלכליים האזוריים משקי הנגב ומשקי דרום". היעד המקורי של הקרן היה להגיע ל- 30 מיליון ש"ח. יעד זה כבר כמעט הושג, ואפשר והוא אף יוגדל בהמשך. התפעול של ההלוואות יערך על ידי הארגונים האזוריים, בעיקר משקי הנגב, ומשקי דרום לקיבוצים הצפוניים. 

מנהל אגף הכלכלה התנועתי עמוס פרג'ון ציין עוד כי הקרן משקפת ביטוי עוצמתי לערבות ההדדית הלא פורמלית בין הקיבוצים. הכל נעשה על בסיס פילנטרופי, ללא כל עלות של משקי הנגב, משקי הדרום, קרן קמ"ע ו"חומה ומגדל בית לקיבוצים בע"מ".

הוספת תגובה חדשה