דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פעילות תנועות הנוער – את העשייה הזאת אסור להפסיק

הנהגת התנועה הקיבוצית מצטרפת לתמיכה במאבק תנועות הנוער. גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה בטור אישי, קורא לאפשר את פעילות תנועות הנוער ודורש מהמדינה להחזיר את התקציב המיועד להן לתקציב המדינה
חניכי ומדריכי תנועת השומר הצעיר מוחים מול הכנסת
חניכי ומדריכי תנועת השומר הצעיר מוחים בגן הוורדים מול הכנסת. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של השומר הצעיר

בין כל המחאות הצודקות שמתרחשות בימים אלו והן רבות, יש אחת שלא זוכה לחשיפה הראויה לה - מחאת ארגוני ותנועות הנוער. מדובר במשבר הנוגע לתנועות וארגוני הנוער כולם, כאשר הבעיה היא כפולה: מצד אחד לא מאפשרים לתנועות לקיים את שגרת הפעילות החינוכית הרגילה המאפיינת את הקיץ, ובנוסף, מוסיפים חטא על פשע, ומתכוונים גם להקטין את התקציב שהמדינה מעבירה להן בכל שנה.

נתחיל מהעיקר - החינוך הבלתי פורמלי ובתוכו החינוך החברתי, חיוני תמיד. חיוני למדינה, חיוני לקיבוצים חיוני לכל קהילה חפצת חיים... וכיום יותר מתמיד!

התנועות וארגוני הנוער מהווים במקומות רבים בארץ (ובעיקר מחוץ לקיבוצים) את המענה החינוכי היחיד שמסוגל כיום לתת מסגרת לבני הנוער בפעולות חינוכיות מסודרות, העומדות גם בכללי הבטיחות והבריאות הנדרשים. הן עוזרות לפתח מנהיגות, מעודדות חשיבה עצמאית, יצירתיות, ראייה חברתית רחבה, מטמיעות את ערכי הציונות, דמוקרטיה, שוויון, סולידריות, מחנכות ללקיחת אחריות אישית ומלמדות את כוחו של היחד ושיתוף הפעולה. ועל הדרך גם מספקות אלטרנטיבה לשוטטות, לוונדליזם, לשעמום, להתמכרות למסכים, למסיבות שתייה ועוד...

מסיבות אלה ורבות נוספות תומכת התנועה הקיבוצית מזה עשרות בשנים בפעילות תנועות הנוער הכחולות (המחנות העולים, השומר הצעיר והנוער העובד והלומד) . מיליוני שקלים מתקציב התנועה מופנים לתמיכה בפעילות תנועות הנוער, ובנוסף לזה חברי קיבוצים רבים מעורבים בפעילות, מערכות החינוך בקיבוצים פועלות לשלב את פעילות תנועות הנוער בשגרת החינוך במערכת הקיבוצית, ובני הקיבוצים גדלים במערכת התנועתית לאורך כל השנים.

תמיכת התנועה הקיבוצית בתנועות הנוער, נובעת מהתפיסה כי זו אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לנוער בכל הארץ (ולמעשה גם לכל הקהילות היהודיות בעולם), לחנך למעורבות חברתית כבר בגיל צעיר ולהשפיע על תפיסת עולמם של בני הנוער. תנועות הנוער גם מהוות בפועל חלק משמעותי מהכוחות המעורבים בפעילויות ההתנדבות, החינוך והמחאה בכל הנושאים העומדים על סדר היום הציבורי בישראל.

בהמשך לכך בעיקר בימים אלו, אנו רואים חשיבות רבה בפעילות תנועות הנוער. הנהגת התנועה הקיבוצית, מצטרפת בקול רם וברור לקריאה לממשלה, לאפשר את פעילות תנועות הנוער ולהחזיר את תקציבי תנועות וארגוני הנוער בתקציב המדינה, להיקף כפי שהיה מקובל בשנים האחרונות.
דווקא היום נכון לחזק ולתמוך בפעילות תנועות הנוער, והתנועה הקיבוצית נעמדת בקו אחד עם החניכים, המדריכים וראשי התנועות במאבק.

חזקו ואימצו!

גיל לין,

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה