דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פעילי התנועה פותחים את שנת הלימודים ברחבי בתי הספר בעוטף עזה

את היום הראשון ללימודים בחרו פעילי ופעילות התנועה לפתוח דווקא בבתי הספר בעוטף בכל המועצות האזוריות ובירכו את הילדים והילדות, הנערים והנערות שפתחו את השנה בשנת לימודים מוצלחת, מעניינת ובעיקר שקטה.
שער הנגב

הפעילים ביקרו בבתי הספר היסודיים והתיכונים הצמודים בשער הנגב, בביה"ס היסודי "ניצני אשכול" ובתיכון "נופי הבשור" שבמועצה האזורית אשכול, בביה"ס היסודי "חופים" וביה"ס "שקמה" שנמצאים ביד מרדכי של מועצת חוף אשקלון ובבתי הספר של המועצה האזורית בני שמעון "ניצני הנגב" שבבית קמה ו"מבואות הנגב" שבשובל.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה ליווה את אלון שוסטר, בשנתו האחרונה לפתיחת הלימודים בשער הנגב, לקראת סיום תפקידו כראש המועצה, ובירך בטקסים את התלמידים המתרגשים: "היום הראשון ללימודים הוא יום של התרגשות בכל מקום אבל כאן אצלכם הוא יום מרגש במיוחד. יום של המון תקווה, יום שמוכיח ממש את האמירה "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ", כי מאז צוק איתן מספר תלמידים בבית הספר גדל בחמישים אחוזים וזה יותר מבכל מקום אחר בארץ. אני מאחל לכם שבסוף השנה הזו תדעו יותר, תהיו בוגרים יותר, מלאי חוויות ילדות ופעילויות לרוב ובלי צבע אדום בכלל".

כמו כן, ביקרו הפעילים במרכזי הותיקים והצעירים של שער הנגב שנמצאים במכללת "ספיר", נפגשו עם הנהלות מערכות חינוך והנהלות הקיבוצים, עם קומונת הש"ש בגברעם ועוד ועוד.

לאחר הטקסים ופתיחת השנה, המשיכו הפעילים לסיור בקיבוץ נחל עוז, הסמוך מאד לגבול, שם פגשו את מח"ט החטיבה הצפונית אל"מ אבי רוזנפלד (בן קיבוץ עין השופט), שסקר עבורם את התמונה היום באיזור וסיפר על הקשר המיוחד שנרקם עם השנים בין צוותי החירום ביישובים ובמועצה לבין כוחות הצבא.
רוזנפלד הדגיש בפני הפעילים את ההערכה שלו לבני ובנות הקיבוצים שממשיכים להתגייס ולהתנדב בכל היחידות הכי חשובות בצה"ל אך באותה נשימה ביקש להעלות את הבעיה כפי שהוא רואה אותה והיא בפיקוד הבכיר לאורך שנים. "אני כבר כמעט ולא נתקל במפקדים ומפקדות בכירים, בני קיבוץ, שמחליטים לקחת על עצמם את האחריות לאורך שנים לשירות קבע קשה עם מחיר אישי תובעני וזאת על אף, ואינני משוחד בעניין הזה, שהם חיילנו הטובים והערכיים ביותר שיש לנו. עלינו להידרש לסוגיה הזו ולתת לה את הדעת כיצד לפצח הבעיה לשנים הבאות".   

יעל לחיאני, דוברת נחל עוז, סיפרה על השגשוג והפריחה בקיבוץ מצד אחד בו נקלטו בשנים האחרונות כ30 משפחות, כשבחג השבועות האחרון עלו על הבמה 14 תינוקות, מספר שלא היה מזה שנים. עם זאת, ולצד הפריחה, סיפרה גם על הקיץ הקשה האחרון שעברו בקיבוץ, שהקושי העיקרי בו היה דווקא הכניסה לחירום והיציאה ממנו בכל כמה ימים: "עברנו פה קיץ מאד קשה, אז נכון זהו לא צוק איתן, אבל הקושי הורגש בכל דבר. לילות בממ"דים, פעילויות ששונו ובוטלו, ואחרי כמה ימים פיקוד העורף אומרים שחוזרים לשגרה, ואנחנו חזרנו לעבודה והילדים לבתי הילדים, אבל בפנים הרגשתי שלא הצלחתי לחזור באמת, איך עושים את המעבר הזה מ"צבע אדום" ל"צבע ירוק" ברגע? בפועל לא עושים, זה לוקח הרבה יותר זמן".

הסיור הסתיים בנקודת התצפית על שם אסף סיבוני ז"ל, שם סקר אייל חג'בי, קב"ט מועצת שער הנגב, את היישובים והקיבוצים ואת התצפית לעבר עזה וסיפר על שיתוף הפעולה ההדוק בין הקיבוצים, המועצות וכוחות הביטחון בצבא על מנת לשמור על ביטחון התושבים עד כמה שרק ניתן.

פעילות ופעילי התנועה, בראשם רכזי האזור ואנשי אגף החינוך נמצאים למענכם גם במשך שנת הלימודים לכל שאלה, בקשה ועניין. ומאחלים לכולם שנה טובה ומוצלחת!

הוספת תגובה חדשה