דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פתיחת התערוכה של זהר לב "יא קאלבי" בגלריה בבארי

ביום חמישי 27.5 בשעה 18:00 תפתח בגלריה בבארי התערוכה "יא קאלבי - הלב שלי", תערוכת יחיד של האמנית זהר לב, בה היא מביאה את עולמה האוהב, השופע, המשתף והמחבר אנשים, אל תוך חלל הגלריה. עולם שנוגע בחומר הקרמי, בבנייה באדמה, בוץ ובגרוטאות, ובעבודה השתתפותית וחברתית
מתוך התערוכה "יא קאלבי". צילום: טל בדרק
מתוך התערוכה "יא קאלבי". צילום: טל בדרק

זהר לב אינה אמנית סטנדרטית שמגיעה להציג בגלריה. המסלול שלה שונה, היא מביאה עולם אחר לגלריה, שנוגע בחומר הקרמי, בבנייה בבוץ ובגרוטאות, ובעבודה השתתפותית וחברתית עם קבוצת אנשים וחברים שהיא אוספת בדרך. היא יוצרת בקרמיקה כבר 25 שנים. מעולם לא למדה במוסד מוכר, לימודים מוסדרים (נרשמה למימד והחזיקה שם מעמד שבועיים). למדה בחוגי ערב אצל קארין צור בשוק הפשפשים, ואצל דורון יעקב ז"ל. התאהבה ביצירה בחומר ורכשה תנור קרמיקה והתנסתה ביצירה עצמית בביתה. פתחה עסק עם בן זוגה, בו יצרו שולחנות מקרמיקה, וכשנולד בנה הבכור החליטו לחזור לבארי.

במרכז החלל בגלריה בבארי תעמוד במה גדולה עליה מוקם מטבח שנבנה מקונסטרוקציה של חפצים ישנים וגרוטאות, ציפוי וטיוח בבוץ, ושיבוץ אריחים ושברי אריחים שיצרה מקרמיקה. מטבח בסיסי גולמי, צבעוני ותוסס, מלא חיים, כלים שיצרה לאורך השנים, וסיר מרק. המטבח כמרכז הבית, מרכז ההתרחשות המשפחתית והחברתית. בגב המטבח היא בונה פסנתר. המוסיקה היא חלק מאורח החיים שלה ושל בן זוגה אור וחשוב לה למקם את המוזיקה במרכז עולמה. 

מתוך התערוכה "יא קאלבי"
מתוך התערוכה "יא קאלבי". צילום: טל בדרק

בנישה מוצב וילון מוסיקלי מפורצלן לבן. הפורצלן הוא חומר מאוד אלסטי, קשה לעבודה, מאפשר עיבוד במשטחים דקים. בו זמנית עדין וגם חזק. חתיכות הפורצלן שבונות את הווילון הן כמו צדפות קטנות. ה"פיתות" העדינות התלויות יוצרות מסך רוטט ומנגן, עליו היא מקרינה וידיאו בו נראות רגליו של אור, בעלה, הצועד על האדמה, שר ושורק מנגינה שהוא הלחין. הווילון הלבן שופע ורך, מזמין למגע ומשמיע צלילים. בקירות לידו תלויות בתפזורת עוד עשרות חתיכות פורצלן מאותו סוג,עוטפים את הקירות הלבנים של הגלריה בקצב ובצבעוניות פסטלית.

בקיר הגדול תלויים מדפים מאולתרים ועליהם כוסות שיצרה מטרקוטה, בצבעי אדמה, עליהן חרטה, מילאה וגילפה קטעי משפטים משירים, שיצאו מהקשרם. על האוחז בכוס לגלגלה סביב סביב על מנת להצליח לפענח את השיר הכתוב עליו, לעיתים באופן לא ברור. והמילים והמשפטים הופכים למנטרות, נטמעים בכוס ובטקס שתיית הקפה.

אוצרת התערוכה: ד"ר זיוה ילין
נעילת התערוכה: 26.06.21

למידע נוסף על התערוכה והגלריה: לחצו כאן או כאן

שעות פתיחת הגלריה

רביעי: 9:00-13:00
חמישי: 9:00-13:00
שישי: 9:00-13:00
שבת: 10:00-14:00

הוספת תגובה חדשה