דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צוות משותף לתנועה הקיבוצית ולקיבוץ הדתי ינסה למנוע את הפגיעה המתוכננת בחלופת האגודה

צוות משותף לתנועה הקיבוצית ולקיבוץ הדתי הוקם בכדי להוביל מאבק במטרה לעכב את הדיון בהמלצות הצוות לבחינת חלופת האגודה ולמנוע קבלתן בידי מועצת מקרקעי ישראל. בצוות חברים ממלאי תפקידים בכירים משתי התנועות, עורכי דין ויועצים משפטיים, ונציגי קיבוצים אשר החליטו ומנסים ליישם את חלופת האגודה בקיבוציהם
בניית שכונה חדשה בקיבוץ
בניית שכונה חדשה בקיבוץ

בתאריך 02.11.20 הונחו על שולחנה של מועצת מקרקעי ישראל המלצות הצוות לבחינת חלופת האגודה, בראשות מנכ"ל רמ"י המסיים, עדיאל שמרון. בשלב זה, ההמלצות רק הוצגו למועצה אך טרם נדונו, ולא ידוע מתי יעלו לדיון, למרות שלפי הפרסום באתר רמ"י, הם אמורות להיות נדונות בישיבת המועצה הקרובה, בחודש דצמבר.

ההמלצות, שלא נחתמו על ידי כל חברי הצוות, כוללות אמירות קשות נגד הקיבוצים וחברי הקיבוצים בכלל וחלופת האגודה בפרט, פוגעות בזכויות יסוד של הקיבוצים ומערערות על משטר הנחלות ועל מושכלות יסוד ביחסי המדינה והקיבוצים. ההמלצות אינן מותירות דבר מההחלטה המקורית של החלופה, סותרות את רוחה ותכליתה, ומרעות מאד את תנאיה עד כדי הפיכתה לבלתי אפשרית ליישום בקיבוצים רבים.

החל משנת 2014, עת אושרה חלופת האגודה במועצת מקרקעי ישראל,  בחרו בחלופה זו מעל 60 קיבוצים הפרוסים על פני הארץ כולה, תוך אימוץ ההחלטה באספה ברוב של מעל לשני שליש מכלל החברים. רובם המוחלט גם פעל באופן אינטנסיבי מול רשות מקרקעי ישראל על מנת לקדם את יישום ההחלטה, אך נתקל בקשיים רבים לנוכח דרישות הולכות ומחמירות של רמ"י, שאף גררה רגליים ולא אפשר לקיבוצים ליישם את החלופה. 

"בכוונתנו להיאבק בנחישות במישור המשפטי, הציבורי והפוליטי", אומר ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית.

הוספת תגובה חדשה