דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קבוצת צמרת: סדרת מפגשים ראשונה לממלאות תפקיד יו"ר קיבוץ

לאור פניות רבות שעלו מ"השטח", ובמטרה לעודד יותר נשים לקחת על עצמן תפקידי ניהול בכירים בקיבוצים, התנועה הקיבוצית משיקה סדרת מפגשים שמיועדים לנשים המשמשות בתפקיד יו"ר בקיבוצים. עד כה, נרשמו לקבוצה כבר יותר מעשרים ממלאות תפקיד בפועל ונשים שמעוניינות ללמוד ולשמוע על התפקיד
יו"ריות ונפגשות. היכרות עם עמיתות והתפקיד החשוב. Image by Gerd Altmann from Pixabay
יו"ריות ונפגשות. היכרות עם עמיתות והתפקיד החשוב. Image by Gerd Altmann from Pixabay

מי שיזמה ומארגנת את סדרת המפגשים המתוכננת היא הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית ובמרכז השלטון האזורי, שמסבירה את הזרז להקמת הקבוצה וקיומם של המפגשים הייעודיים ב"הגעתן של פניות מ'השטח', מהקיבוצים, שהביעו צורך ורצון בידע והיכרות בין עמיתות לתפקיד". לדבריה, סיבה נוספת לכינוס הקבוצה היא רצונן של כמה מהנרשמות לסדרת המפגשים לעודד נשים לקחת על עצמם תפקידי ניהול בכירים בקיבוצים.  

המפגש הראשון צפוי להתקיים בחודש ספטמבר, מעט לפני חגי תשרי. ההמשך יהיה במפגש חודשי שיתקיים כל פעם בקיבוץ אחר, והמפגש האחרון מתוכנן לחודש מרץ 2024. במפגשים יושם דגש על גיבוש קאדר מנהיגות נשים בקיבוצים, ועידוד כניסה של נשים נוספות לתחומי ניהול בכירים. תכני המפגשים יועברו על ידי פעילות ופעילי התנועה הקיבוצית, שיציגו בפני המשתתפות תכנים מקצועיים, וגם את תפקידי התנועה ומשאביה האנושיים והמקצועיים.

הנושאים שיעלו ויידונו במפגשים הם היכרות עם התפקיד ותחומי האחריות החוסים תחת כנפי ממלאת התפקיד, תחומי עשייה, המתח שבין 'דחוף' ל'חשוב', גיבוש אסטרטגיה וקידומה, קהילה ועסקים: מבנה ויחסי הגומלין, חשיבות וניהול הזיכרון הארגוני, מודלים וא.נשים, ניהול ישיבות ואספות, שיתופי פעולה עם עמיתים ואיך מגייסים נשים נוספות לתפקידי ניהול. בהמשך לסעיף זה, צופה הילית כי במהלך השנה הבאה (2024) יפתח קורס נוסף לנשים אשר יביעו עניין ללמוד עוד על התפקיד.

מי שמעוניינת להצטרף לסדרת המפגשים הקרובה – מוזמנת לפנות להילית בן צבי: 052-5859827

הוספת תגובה חדשה