דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוצי העוטף מתאקלמים במגורים הזמניים

קהילות קיבוצי העוטף שפונו לאחר השבעה באוקטובר ממשיכות בשלבי ההתאקלמות במקומות המגורים הזמניים אליהם עברו אחרי השהות במלונות. בשבוע שעבר ביקר מזכ"ל התנועה ניר מאיר את חברי כרם שלום המתאקלמים בכפר הסטודנטים באשלים ואת חברי נירים המתאקלמים בבאר שבע
ניר מאיר בביקור באשלים אצל משפחת רבי עם מנכ"ל כרם שלןם אבי עטר וחברת הקיבוץ גאולה רבי. מתאקלמים
ניר מאיר בביקור באשלים עם מנכ"ל כרם שלןם אבי עטר וחברת הקיבוץ גאולה רבי. מתאקלמים

ההתאקלמות מתרחשת בצל כוונת הממשלה להחזיר את תושבי היישובים המרוחקים יותר מ–4 ק"מ מהגבול לביתם כבר מהחודש הבא, ומאבקם של ראשי המועצות האזוריות כנגד כוונה זו, משום שהחזרת התושבים מחייבת וודאות שביטחונם לא יופקר בשנית ומחייבת הזרמת תקציבים דחופה להפעלת מערכות השירותים לתושבים, שפסקו לאחר טבח 7 באוקטובר.

אנשי כרם שלום עברו מאילת למקום מושבם הזמני בכפר הסטודנטים "עדיאל" שביישוב הקהילתי אשלים, אשר "תוגבר" בקרווילות, שהבאתם למקום נועדה להשלים מגורים קרובים יחסית לכל הקהילה. לדברי אבי עטר, מנכ"ל הקיבוץ, עד סוף השבוע ייכנסו אחרוני חברי כרם שלום לקרוואנים. קהילת כרם שלום "נשענת" על מערכות החינוך של המועצה האזורית רמת הנגב שקלטו אותם באהבה.

קהילת קיבוץ נירים התגוררה במלונות באילת יותר משלושה חודשים, ובשבועות האחרונים החלו חבריה את המעבר לבאר שבע, לשם החליט הקיבוץ לעבור כמקום זמני. בימים הקרובים יושלם המעבר של כל חברי הקהילה לבירת הנגב, כאשר הכוונה היא להתרכז בשלושה אתרים סמוכים יחסית, בכדי שהדבר יסייע לשמור על מסגרת של חיי קהילה.

"ככלל, הקיבוצים נמצאים בשלבי התאקלמות מתקדמים", אמר מזכ"ל התנועה ניר מאיר. "התאקלמות לוקחת זמן, אבל הכיוון חיוב"י, אומרים בשני הקיבוצים, שם מביטים קדימה וכבר מתכווננים את החזרה ללימודים בתחילת ספטמבר בבתי הספר שלהם, בעוטף.

הוספת תגובה חדשה