דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

900 פניות בשבועיים אל מערך החירום של התנועה הקיבוצית

40 אלף מפונים מתארחים ביותר ממאה קיבוצים. 12 מיליון ש"ח נאספו בקרן לטיפול ושיקום קיבוצי הנגב המערבי
אוהל חינוך לתלמידים המפונים, התנועה הקיבוצית בשיתוף השומר הצעיר
אוהל חינוך לתלמידים המפונים, התנועה הקיבוצית בשיתוף השומר הצעיר

מערך החירום של התנועה הקיבוצית ממשיך לספק את צורכי הקהילות המפונות מקיבוצי הנגב המערבי וגם של תושבים מערי הדרום, כמו גם תושבים מיישובי גבול הצפון.
מנתוני פעילות מערך החירום של התנועה הקיבוצית עולה כי עד יום שני השבוע התקבלו כ900- קריאות לטיפול במוקד החירום. ביותר ממאה קיבוצים ברחבי הארץ מתארחים בימים אלה יותר מ40- אלף מפונים מקיבוצי הנגב המערבי, ערים בדרום ותושבים מקיבוצי גבול הצפון.
התנועה בהנהגת מחלקת החינוך ושותפיה הקימה בראשית השבוע 14 מתחמי חינוך במקומות שונים עבור ילדים ובני נוער מיישובים בנגב המערבי שהתפנו.יותר מ20- נציגי התנועה הקיבוצית מלווים באופן צמוד את חברי הקהילות הקיבוציות שהתפנו. נציגים נוספים מטפלים בהלוויות וימי "שבעה", ובתוך כך הוקם מתחם "שבעה" מרכזי בשפיים. קרן כספית שהקימה התנועה אספה עד כה 12 מיליון ש"ח לצורכי טיפול ושיקום קיבוצי הנגב המערבי.

התנועה מנהלת מערך של מאות מתנדבים בכול תחומי החיים לעזרת המפונים. בתחום הקהילתי עוסק מערך החירום התנועתי בתהליכים של בינוי וחיזוק ההנהלות הפנימיות של הקהילות המפונות, וחיזוק חוסנן של קהילות אלו, המתגלות במלוא עוצמתן בשעה קשה זו. מענה קהילתי ניתן לקהילות בתחום החינוך, חיזוק מערכות תרבות, בריאות ורווחה ומתן מענים כלכליים ומקצועיים לביסוס מחדש של מנגנוני הקהילה. מערך האבלות של התנועה ממשיך להוביל את איסוף פרטי הנרצחים, מועדי הלוויות והשבעות ולהוות מעטפת אופרטיבית ולוגיסטית. בסיוע משרד הנגב והגליל הוקם בשפיים מתחם שבעה על מנת לתמוך בצרכים הרבים מהשטח. מתחם דומה מוקם בימים אלו בים המלח. בכל יום אנו מלווים בדרכם האחרונה עשרות מחברינו וחברותינו, והעצב אין לו סוף. באשר למפונים מקיבוצי הצפון - מכלול הקהילה ממשיך ללוות את הקהילות המפונות מצפון, תוך שמירה על קשר ישיר ותיאום מלא עם המועצות האזוריות בדגש על פתרונות רווחה וחינוך. אנו ממשיכים לעקוב אחר ההנחיות ולפעול בהתאם לצרכים אשר עולים מהשטח.

הוספת תגובה חדשה