דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"חייבים לדבר גם על הצוותים והסייעות שנמצאות עם הילדים יום שלם בגן"

ביום שני (24/08) נערך בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, בראשות ח"כ רם שפע (גח"א) מכחול לבן, דיון בנושא: "מאגרי הגננות המחליפות שאינן מוכשרות לתפקיד ומוצבות באופן אקראי בגנים שונים בארץ". בין הדוברים בדיון הייתה גם נועה צור-ברוש, מנהלת "הגן הקיבוצי" בתנועה

הדיון נערך בוועדה ביוזמתה של ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם), במסגרת בקשתה מנשיאות הכנסת ל"דיון מהיר" בנושא.

בדברי ההסבר לבקשתה של ח"כ פרומן, נכתב בין היתר: "בהתאם לתקנות משרד החינוך כל גננת מחליפה בכל גן מפוקח על ידי משרד החינוך צריכה להיות בעלת הכשרה מתאימה, גם אם מינימלית. התקנות מגדירות סדרי עדיפויות להכשרה נדרשת בהתאם לזמינות במאגר הגננות המחליפות. ואולם, היום קיימים שני מאגרים איתם עובד משרד החינוך, שבמסגרתם נדרשות הפונות לענות על שני תנאים בלבד – 12 שנות לימוד והיעדר עבר פלילי. ניסיון מבחינתם הוא רק בונוס.
כך, ממלאת המקום, ללא כל הכשרה לתפקיד גננת, מקבלת אחריות על 35 ילדי הגן, על כל המשתמע מכך וללא פיקוח. יתרה מכך, הגננות המחליפות, יכולות להימצא בכל יום בגן אחר, גם אם באותו הגן בו עבדו,  ידוע כי הגננת תיעדר למעלה מיום אחד. כל זאת, כאמור, בניגוד לכל היגיון סביר, וכשהדבר נוגע להכשרה וודאי בניגוד לתקנות משרד החינוך."

בין המשתתפים.ות בדיון הייתה גם נועה צור-ברוש, מנהלת "הגן הקיבוצי" בתנועה הקיבוצית, שאמרה בין השאר:
"אני מרגישה שכבר אי אפשר לחתוך את הגיל הרך ולחלק אותו לכמה גורמים שייקחו עליו אחריות, ולכן המאגר החיצוני הזה נראה לי הזוי. במקום לחשוב על הכשרה או תוכנית ארוכת טווח שתיתן את ההכשרה לכל הסייעות בגיל הרך או המטפלות החינוכיות, היחידה שמקבלת הדרכה פדגוגית היא הגננת מטעם משרד החינוך, הסייעת בגן מקבלת הדרכה של כמה ימים בשנה, וגם זה במידה והרשות המעסיקה יכולה להרשות זאת לעצמה. חייבים לדבר גם על הצוותים והסייעות שנמצאות עם הילדים יום שלם בגן. אי אפשר להמשיך ולשים פלסטר בכל פעם, זה רק מוריד את היכולת שלנו לנהל גן ולתת מענה מקצועי. המאגר הזה הוא בהחלט לא הפיתרון."

הוספת תגובה חדשה