דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"כזה ראה וחדש" - לוקחות ולוקחים אחריות על הזהות היהודית שלנו!

סמוך לערב ראש השנה חגגו בתנועה הקיבוצית, ביחד עם בינ"ה והמדרשה באורנים, חמש שנים להיווסדה של תוכנית הזהות התרבותית-יהודית-קיבוצית המשותפת. בחמש השנים האלו, השתתפו בתוכנית הליווי מעל 50 קיבוצים, התקיימו הרצאות וימי עיון למעל 1000 משתתפים ומשתתפות, נוצרו ערכות חגים ותכנים, ובנוסף שיתופי פעולה עם מועצות איזוריות וארגונים מגוונים במרחב הזהות והתרבותי ועוד

את המפגש המרגש פתחה אילה ויצנר, מנהלת התכנית: "בשנים האחרונות כבר פחות ופחות גבות מורמות כשאנחנו מספרים על "כזה ראה וחדש", המיזם שנולד באגף החינוך של התנועה הקיבוצית וגדל לתכנית כלל תנועתית העוסקת בזהות היהודית בקיבוצים , תוך שיתופי פעולה פוריים עם "בינה ו"המדרשה" – ובפתח השנה החדשה אנו עוברים שלב ומרחיבים את התכנית לעוד תחומים. זו גם הזדמנות להודות לקרן אביחי על התמיכה לאורך השנים ולליווי והחניכה המצוינים של אפרת שפירא רוזנברג.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית פתח את התכנסות וברך את משתתפי התכנית בחומש הראשון : "ביולי 2017 התקיימה ועידת התנועה הקיבוצית, שעסקה רובה ככולה בהגדרת חזון העשייה החברתית והמעורבות של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית. קראנו לה "קיבוציונות– מאז ולתמיד" על מנת להדגיש את העשייה המשמעותית ורבת השנים של הקיבוצים ואת עובדת היותנו תנועה ציונית משימתית. 

בין תחומי העשייה המרכזיים עליהם החליטה הועידה נכללה המחויבות לעסוק ביהדות כתרבות וקשר עם יהדות העולם.  "כזה ראה וחדש" הציבה בשנות פועלה בלב השיח הקיבוצי את הלמידה המשותפת, הבחירה אל המסורות והזהות הקיבוצית, זו תכנית שהולכת ומרחיבה את מעגל השותפים, את היצירה הקיבוצית והבחירה המתמדת ללמוד, להכיר, לשמר או לחדש."

דבי ברא"ס , ראש אגף חינוך, שהייתה מהוגות התכנית ציינה בדבריה ש"בימים בהם המדינה כולה סוערת, פחות מכבדת ועתידה מדיר שינה – בידינו לשמור על הנכס שיצרנו יחד ולרתום אלינו למסע את כל מי שנכון לשיח, כי קהילה קיבוצית במיטבה היא הבוחרת ליצור, להוביל ולקחת אחריות על קיומו של שיח זהותי בבית הקיבוצי.

זוהי השעה לחזור לתחושת הבית בתוך זהותנו היהודית,  ולראות בה כחיבור והזדמנות להובלה בתוך החברה הישראלית – מוזמנים להתעדכן ולהצטרף לתכניות "כזה ראה וחדש"

הוספת תגובה חדשה