דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "תפקידנו על שמירת הגבולות לא תם. אנחנו כואבים, אבלים ונלחמים על קיומנו בארץ שלנו

ניר מאיר אמר את הדברים במסיבת העיתונאים שנערכה בביקורו ביום שלישי בבוקר במרכז המפונים מעוטף עזה שבשפיים. "שני תנאים הכרחיים, אך לא מספיקים, לחידוש שרשרת יישובי הגדר הם: הראשון - שלא יהיה חמאס בצד השני של הגדר, והשני - ממשלת ישראל תיקח אחריות מלאה על שיקום מלא של הקיבוצים, בלי טריקים ושטיקים. ייתכן שחלק לא יהיו מסוגלים לחזור אך רבים יחזרו ואנחנו נחדש את הקיבוצים האלה"

לפני מסיבת העיתונאים ערך מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ביקור במלון בקיבוץ שפיים שקלט מאות תושבים שהגיעו מכפר עזה, כרמיה, משדרות ומיישובים נוספים בעוטף עזה. רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג הגיעה גם היא לבקר, וביחד עם מזכ"ל התנועה הם פגשו למפגש מרגש נציגות של חברי וחברות כפר עזה ששיתפו אותם בסיפוריהם האישיים מרגעי הזוועה.

במסיבת העיתונאים אמר ניר מאיר: "ימים שחורים עוברים על מדינת ישראל ועל התנועה הקיבוצית. קהילות קיבוציות שוחרות שלום נטבחו. נרצחו. נחטפו.
אסון נורא שלא חווינו בתולדותינו. חברות וחברים נלחמו בגבורה על הגנת הגבול והבית. הגנו על הילדים והסבים בגופם. מחיר הדמים שהתנועה הקיבוצית משלמת הוא חסר תקדים ומפלצתי. אני מבקש להביע תנחומי לכל חיילי צה"ל היקרים שנפלו על הגנת היישובים והדרום. תפקידנו על שמירת הגבולות לא תם. אנחנו כואבים, אבלים ונלחמים על קיומנו בארץ שלנו. התפקיד ההיסטורי שלקחנו על עצמנו בעיצוב גבולות המדינה מסוכן אבל זה התפקיד שלקחנו על עצמנו.

התנועה הקיבוצית וקהילות קיבוציות בכל הארץ פועלות מתחילת הלחימה למתן סיוע לעשרות הקהילות והמשפחות ששרדו את התופת ומפוזרים בכל רחבי הארץ.
בשמם ובשמנו אנו מבקשים להודות לכל עם ישראל על התמיכה, העזרה וההתגייסות. בשעה קשה זו עם ישראל מתגלה במלוא תפארתו. אשרינו שזה העם שלנו. ליבנו ומחשבותינו עם החטופים, עם משפחות הנופלים ועם חברות וחברי הקיבוצים וכל יישובי ותושבי הדרום בשעה שעה כזו.

אני קורא לממשלת ישראל להחזיר בשלום את החטופים. אנחנו שולחים מכאן גיבוי מלא לצה"ל ומערכת הביטחון להשיב מלחמה, להחזיר את הריבונות הישראלית בקיבוצים בכל מחיר ולהכות באוייבנו ללא רחם.להחזיר את הביטחון להחזיר את היכולת לחיות בשלום לאורך הגבול. שני תנאים הכרחיים, אך לא מספיקים, לחידוש שרשרת יישובי הגדר הם: הראשון - שלא יהיה חמאס בצד השני של הגדר, והשני - ממשלת ישראל תיקח אחריות מלאה על שיקום מלא של הקיבוצים, בלי טריקים ושטיקים. ייתכן שחלק לא יהיו מסוגלים לחזור אך רבים יחזרו ואנחנו נחדש את הקיבוצים האלה".

איילת סלע ממוקד החירום התנועתי, סיפרה כי החל משבת התנועה מפעילה מוקד חירום שאליו הגיעו פניות בהיקפים חסרי תקדים לסיוע והצעות לעזרה. הפניות מגיעות מכל החברה הישראלית וכל הקיבוצים בארץ מגוייסים. המוקד מייצר קשר בין הקיבוצים לנותני הסיוע ופתוח 24 שעות ביממה. תמונת המצב היא שהקהילות פצועות וצריכות עזרה וסיוע נפשי לילדים, למבוגרים, להורים ולמשפחות שיקיריהם נעדרים.

לחצו כאן לפרטים על מוקד החירום התנועתי

הוספת תגובה חדשה