דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחאה על פני כנרת: הסתיים המחזור השני של רפסודיה 2023 – ואפילו הרוח הגיעה

השבוע הגיעה הרוח המערבית המיוחלת, ומשט המחזור השני ברפסודיית התנועה הקיבוצית הפליג כמתוכנן. על מרבית המפרשים של 32 הרפסודות שחצו את הכנרת ממערב למזרח נכתבו סיסמאות בעד הדמוקרטיה ומקומו של הנוער בחיזוקה של ישראל כמדינה דמוקרטית

בעקבות החום הכבד ששרר השבוע, נערכו באגף חינוך מראש והוחלט על הרחבת שעות המציל עד 19:00 על מנת שניתן יהיה לרחוץ ולהצטנן, בניית הרפסודות הוקדמה לשעה 06:00 והופסקה בשעות החמות, נאסר על הדלקת מנגלים או אש והתקיימו עצירות שתייה מרובות וחלוקת קרח מוגברת.

ביומיים שלפני המשט התקיימו מעגלי השיח בנושא המרכז שנבחר השנה - הדמוקרטיה, עם שורת אורחים הקשורים למחאה ולדמוקרטיה ובנוסף התקיימו תחרויות הספורט. במקום הראשון בטורניר הכדורעף זכתה הקבוצה המצוינת של רמות מנשה לאחר ניצחון בגמר על הקבוצה של המועצה האזורית מגילות. בכדורעף הנשים זכתה הקבוצה המשותפת של מרום גולן וצאלים לאחר ניצחון בגמר גם כן על הקבוצה המשותפת ממוא"ז מגילות. את המקום השני במשיכת החבל קיבלו מושכי קיבוץ צאלים למקום הראשון בתחרות משיכת החבל הגיעו נאות מרדכי החסונים, לאחר שמשכו בגמר את הקבוצה מצאלים.

ביום שלישי, מעט אחרי השעה 14:00 ניתן האות ומשט המחזור השני של רפסודיית התנועה הקיבוצית יצא מחוף חוקוק במערב האגם אל חוף גולן שבמזרחו. משב הרוח המערבית לקח עמו אל לב האגם 32 רפסודות ועליהן יותר מ- 800 בני ובנות נוער נרגשים מעשרות קיבוצים, מסלק באחת את הדאגה שקיננה בלבבות של מארגני הרפסודיה מאגף חינוך בתנועה ואנשי המקצוע המלווים, שבוע לאחר שהרוח אכזבה ובני הנוער שהשתתפו במחזור הראשון נאלצו לפרק את הרפסודות שבנו מבלי ששטו עליהן. המשט קיבל את השם "משט הדמוקרטיה והדאגה לעתיד המדינה", מכיוון שעל מרבית המפרשים נכתבו סיסמאות ברוח ערכי הדמוקרטיה וכנגד ההפיכה המשטרית.

לאחר ההפלגה המוצלחת אמרה ראשת אגף חינוך דבי ברא"ס, כי "המחזור השני עבר כמצופה וללא תקלות, תוך התאמת הלו"ז לעומס החום, והמשתתפים חוו שלושה ימי פעילות עשירה ומהנה. בשבועיים הקרובים יתקיימו עוד שני מחזורי רפסודיה וביחד נגיע ל-3,600 משתתפים מלמעלה מ-200 קיבוצים".
 

לחצו כאן לצפייה באלבום התמונות של המחזור השני ברפסודית התנועה הקיבוצית 2023

הוספת תגובה חדשה