דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צביקה לוי קיבל פרס ישראל וריגש את המדינה

האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית סיפר על המילים האחרונות של ג'ולי ויינר, חיילת בודדה מקיבוץ זיקים, שנהרגה בפיגוע בשנת 2001

עין אחת לא נשארה יבשה בבנייני האומה במוצאי יום העצמאות, כאשר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש-הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט העניקו את פרס ישראל על מפעל חיים לצביקה לוי – האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית.
למרות מחלתו ביקש צביקה את המיקרופון וסיפר למכובדים, לנוכחים באולם ולצופי הטלוויזיה על מילותיה האחרונות של החיילת ג'ולי ויינר שהיתה חיילת מאומצת בקיבוץ זיקים ונרצחה בפיגוע בצומת אזור בשנת 2001. בקול חלש אך עוצמתי סיפר צביקה:" "היא צלצלה אליי מצומת אזור ואמרה לי 'צביקה, בוחנים אותי על התקווה, אתה רוצה לשיר איתי?'. אמרתי 'בשמחה', והיא שרה בית ואני שרתי בית, ובסוף היא שרה לבד את התקווה. כשהיא הגיעה ל'להיות עם חופשי בארצנו' קולה נגדע ויותר לא שמעתי אותה. ניסיתי לצלצל כמה פעמים והיא לא ענתה לי", המשיך לוי. "אחרי כמה דקות היה מבזק בגלי צה"ל: 'פיגוע בתחנת אוטובוס באזור, יש הרוגים'. טסתי מהר למקום הפיגוע ואמרתי להם 'יש פה חיילת בודדה הרוגה, אני אזהה לכם אותה'. וזיהיתי אותה. מילותיה האחרונות של ג'ולי ז"ל, שעלתה מצרפת, היו מילות התקווה. לכן כששרים את התקווה כל יום עצמאות, הזיכרון עולה בי". ויינר, בת 21 במותה, נרצחה בפיגוע הדריסה ביחד עם שישה חיילים נוספים ואזרחית.

הוספת תגובה חדשה