דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רוכבים עם ערכים

יותר מ1,000 בנות ובני י"ב מהקיבוצים, רכבו השבוע בדרום במסע חנוכה המסורתי

בתחילת השבוע החל מסע האופניים המסורתי של בני ובנות י"ב מהקיבוצים ברחבי הארץ. בני ובנות הנוער החלו את המסע בירוחם במפגש עם גופי החברה האזרחית מכל מיכאל ביטוןקשת הדעות, התפיסות והעשייה.

בתום המפגש הזה נערך טקס רשמי לפתיחת המסע, בו דיברו בין היתר – ראש המועצה המקומית ירוחם, מיכאל ביטון וראשת אגף החינוך, ד"ר גבי אסם. 

מיכאל ביטון אמר בין היתר: "יש לנו צורך דחוף במענה לשלוש משימות: שלום וביטחון- כמובן שירות משמעותי תורם לביטחון ישראל, אבל גם לא להפסיק לחשוב על מעשים שיקדמו אותנו לשלום, גם אם קשה. האתגר השני של החברה הישראלית, הוא צמצום פערים בחברה וחיבור בין כל הקהילות. בהיותכם צעירים המהווים את חוד החנית של העשייה החברתית- בשנת השירות, במכינות הקדם צבאות, כמפקדים בצה"ל שיעניקו הזדמנות שווה. עליכם מוטלת המשימה- לחבר את צעירי השכונות, עיירות הפיתוח, הקיבוצים והמושבים, להפסיק לפלג את החברה. לייצר חזון משותף של חיים משותפים ושל צמצום פערים בחברה. האתגר השלישי הינו עיצוב דמותה של המדינה כמדינה יהודית, ישראלית וציונית. אתם, הצעירים שיושבים פה מולי בירוחם, תדרשו לשאת את שלושת הדגלים האלו ולהיות משמעותיים לחברה הישראלית ולאתגריה. חובה עלינו לבנות זהות ישראלית יהודית, להיות מחויבים לשלום וביטחון ולדאוג כל הזמן לצמצום פערים".

אופנייםלאחר מכן, עלו הנערים על האופניים והחלו ברכיבה לכיוון המכתש והגיעו לחניון עין יורקעם שם פגשו במגוון גופים ופעילים חברתיים שסיפרו להם על פעילותם. לאחר מכן, נערך טקס הדלקת נרות חנוכה בשיתוף עם חניכי כפר הנוער "נירים". אחד החניכים שיתף מחוויותיו בתור חניך בפנימייה, בקשר החם שנוצר עם הש"שנים שבאים להתנדב אצלם ושיתף בהתרגשות שההזדמנות לצאת למסע האופניים הזה ולבלות ככה את ימי חופשת החנוכה, משמעותיים עבורו מאד במפגש עם נערים רבים שלא הכיר קודם ובחיזוק החיבור לחברה הישראלית כולה.    

בערב היום הראשון דיברו עם בני הנוער מזכ"ל התנועה ניר מאיר ויו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה, אבי גבאי. 
גבאי אמר: "שמחתי להשתתף במסע של תלמידי יב׳ מקיבוצים, מושבים ויישובים בדואים. מסע שמכין ומעודד אותם לשירות משמעותי בצבא, לשנות שירות ולמכינות. פגשתי צעירים מעוררי אופטימיות שממחישים את הפוטנציאל שלנו להיות המדינה הטובה ביותר בעולם. האמונה שלי בחזון הזה נשענת על האיכות של תושבי המדינה והצעירים עוד טובים יותר ממה שהיינו".

במרכזו של היום השני אמורים היו הנערות והנערים להיפגש עם נציגים של יחידות צה"ל השונות, אך בשל המצב הביטחוני בעוטף עזה בוטלו רוב המפגשים. אורי אופיר, רכז המסע וחבר קיבוץ זיקים: "נפילות הרקטות השפיעו על המסע לא רק בגלל ביטול התחנות, אנחנו חשים את זה היטב במצב הרוח של בני הנוער מהאזור שמרגישים לא פשוט להיות כאן בזמן שבבית שלהם המצב הולך ומסלים. החלטנו לשנות את התוכניות ולהקדיש את הזמן לשיחה עם בני ובנות הנוער מכל הקיבוצים על המצב והשפעתו על כל אחד ואחת מאתנו. יחד עם זאת, היה לנו חשוב לחזק את הנוער שהגיע מהעוטף ולהעביר להם מסר חד משמעי שכולנו איתם". בערבו של היום השני דיבר עם בני הנוער שר הביטחון ורמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון.

יעלון אמר: "אני שמח להיות אתכם פה גם השנה, הייתי פה גם שנה שעברה וזה משמח לראות שהדברים נשמרים, משתפרים ושאני רואה מול עיניי בני ובנות נוער מצוינים, זה ממלא אותי באופטימיות. אני שואל את עצמי בטח על רקע ימי החנוכה, מהי גבורה? אילו ערכים או תכונות יש לגיבור? ובתפיסת עולמי הגבורה איננה דבר אחד, היא ערך מצטבר, היא אוסף של החלטות שאדם לוקח בצמתים השונים של חייו והמשקל שהוא שם על כף המאזניים בהכרעה האם לבחור בטובתי האישית או לבחור על פניה את מה שיעשה טוב יותר למדינה. אתם, ניצבים היום רגע לפני קבלת החלטות משמעותית כזו- האם לצאת לשנת שירות, למכינה, האם לבחור בשירות משמעותי בצה"ל? ואני אומר לכם, כמי שמבין שהמדינה היקרה הזו איננה מובנת מאליה, על כל אחד מאיתנו מוטלת האחריות לשמור עליה, לעשות את תפקידנו בצורה הטובה ביותר, בלי לוותר לעצמנו, אין לנו את הפריבילגיה הזו. לא סתם שרים בחנוכה "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן", זה הכח שלנו, כל אחד עושה הכי טוב בתחומו וביחד אנחנו כח אדיר, כח שמאפשר למדינת ישראל להמשיך להתקיים, לגדול ולהתפתח".

היום השלישי של הרכיבה התרכז במפגש עם קומונות שנת השירות ובמפגש עם מזכ"ל תנועת המושבים ותושב האזור, מאיר צור. בערב דיברו עם החניכים ח"כ איתן ברושי וח"כ תמר זנדברג.

היום האחרון של המסע נערך כולו במפגש המסורתי בבית הספר לקצינים בבה"ד 1 ובמפגש עם מפקד בית הספר אל"מ גור שרייבמן, עד לאחרונה מפקד שייטת 13.

הוספת תגובה חדשה