דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביטוח הבריאות של חברי התנועה הקיבוצית יתחדש בינואר

"קיבוץ שביטח את חבריו ובני משפחותיהם באופן הולם, לא ייאלץ בשום סיטואציה עתידית, חלילה, לערוך מגביות ולגייס תרומות עבור טיפול מיוחד למי מחבריו, ולא יעמוד במקום הנורא של סירוב לחבר במימון תרופה יקרה מצילת חיים בשל חיסרון כיס". בואו לכנסי ההסברה ברחבי הארץ


תאונות דרכים. שלא נדע
תאונות דרכים. שלא נדע

אם אתם חברות וחברי קיבוץ ראוי שתדעו שהתנועה הקיבוצית מחזיקה עבור קיבוציה הקיבוצים בפוליסת בריאות קולקטיבית ייחודית, המאפשרת לקיבוצים להבטיח מענים הולמים בתחומי הבריאות והרפואה לחבריהם ובני משפחותיהם, ולספק שיפור באיכות החיים בקרב אלו החולים והסובלים. הפוליסה המתנהלת בחברת הביטוח הראל תתחדש בינואר 2018.

לקראת החידוש עורך צוות הבריאות של התק"צ כנסים אזוריים ברחבי הארץ בשיתוף עם סוכנות הביטוח משקי הקיבוצים, המתפעלת את הפוליסה. בעלי התפקידים הרלוונטיים בקיבוץ, כמו אחראי הביטוח, רכזי בריאות ורווחה, מנהלי קהילה, מנהלים עיסקיים ויו"רים, משתתפים בכנסים ולומדים על כיסויי הפוליסה והפרמיות החדשות.

ארנון בוכבינדר, מנהל פנסיה ובטחון סוציאלי בתנועה: "ההתפתחויות המואצות בתחומי הרפואה השונים כפי שחלות בשנים האחרונות, מאפשרות לכולנו ליהנות מאיכות חיים ואריכות ימים תוך התמודדות גם עם מחלות קשות ומצבים רפואיים מורכבים. דא עקא, ומדובר במענים הניתנים על ידי תרופות, ניתוחים, מחליפי ניתוח, השתלות, וטכנולוגיות חדשניות מתקדמות אשר עולות ממון רב".

 

מה היתרון להכנס דווקא לביטוח שהתנועה מציעה?

"פוליסת הבריאות של התנועה הקיבוצית מבטיחה לכל מבוטחיה כיסוי רחב וטוב מהשורה הראשונה של הרפואה היום, והיא מתאימה לכל קיבוץ, שיתופי או מתחדש, אשר מבקש לנהל נכון את הסיכונים הנוגעים לצרכים הבריאותיים הלא צפויים של חבריו. קיבוץ שביטח את חבריו ובני משפחותיהם באופן הולם, לא ייאלץ בשום סיטואציה עתידית, חלילה, לערוך מגביות ולגייס תרומות עבור טיפול מיוחד למי מחבריו, ולא יעמוד במקום הנורא של סירוב לחבר במימון תרופה יקרה מצילת חיים בשל חיסרון כיס(!).

גם בהינתן ההתייקרות הצפויה בעלות הפרמיה, פוליסת הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית היא עדיין הפוליסה הטובה ביותר הקיימת כיום עבור חברי הקיבוץ ובני משפחותיהם, במונחי עלות-תועלת. פוליסה זו המבוססת על קרונות הערבות ההדדית, מבטיחה כי הקיבוץ יוכל לצרף עליה את כל חבריו, ללא מגבלות של גיל או מצב רפואי, וזאת בפרמיה מרוסנת אחידה לכולם.

 

אתה יכול לנסות לתת מספר דוגמאות של אפשרויות הכיסוי של הפוליסה?

הפוליסה שתתחדש בינואר 2018 מכסה את הקיבוץ ואת חבריו ומאפשרת לכל מבוטח לקבל בהתאם לצורך את התרופות, הטיפולים, הניתוחים והפרוצדורות הרפואיות העדכניות והחדשניות, לצורך שמירה אל איכות חיים ואריכות ימים טובה.

  • רובד הבסיס "הקטסטרופות" מציע כיסוי רחב להשתלות וניתוחים חו"ל, לתרופות שאינן בסל הבריאות, כולל תרופות מצילות חיים ומשפרות איכות חיים לסובלים ממחלות קשות, התייעצויות עם רופאים מומחים, חוות דעת שנייה, בדיקות גנטיות ועוד.
  • רובד מורחב א' מציע כיסויים לניתוחים פרטיים ושירותים אמבולטוריים, התייעצויות מוקדמת עם המנתח ורופא מומחה נוסף, והתייעצות לאחר הניתוח עם המנתח, רכישת שתלים, הטסה רפואית, בדיקות ושירותים להריון, טיפולי הפריה חוץ גופית, אחות פרטית לאחר ניתוח, רפואה מונעת ועוד.
  • רובד מורחב ב' מציע כיסוי לטכנולוגיות רפואיות מתקדמות, מחליפי ניתוח, מימון לשירותי פונדקאות, שיקום דיבור/ראייה/ריפוי בעיסוק לאחר אירוע מוחי, שיקום לאחר אירוע לבבי, טיפול פיזיותרפי והידרותרפי, בדיקות אבחנתיות, טיפול בדום נשימה, טיפול בחדר מלח, אבחון דידקטי לילדים, טיפולים ברפואה משלימה, ועוד".

 

אתה יודע, הבעיה עם ביטוח שכשאתה צריך אותו (חו"ח) אתה צריך לרדוף אחרי הסוכנות. אתה יכול להבטיח לחברי הקיבוצים שכאן זה לא המצב?

חברי הקיבוץ אינם מצטרפים כיחידים לפוליסה, אלא כקבוצה, כקיבוץ, והם נהנים בנוסף לכיסויים המצויינים של הפוליסה גם לתמיכה מצד אנשי סוכנות משקי הקיבוצים המתפעלים את הפוליסה, וגם לליווי עליון של הפוליסה ע"י צוות הבריאות של התנועה הקיבוצית הפועל לכך שמירב התביעות המוגשות יכוסו וישולמו למבוטחים, ולעיתים גם תביעות כאלו שאינן מכוסות על ידי הפוליסה עצמה.

פוליסת הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית כוללת את המספר הגדול ביותר של מבוטחים כקולקטיב, וככזו מספקת גם את הכיסויים הטובים ביותר, כאמור, וגם את הפוטנציאל לכיבוד התביעה והתשלום על ידי חברת הביטוח. סיסמתנו: כל חבר מבוטח, כל תביעה משולמת".

האם התנועה גוזרת קופון כספי מהצטרפות של עוד קיבוצים?

"התנועה איננה גוזרת כל רווח מהצטרפות או חברות של מבוטחים. מה שכן, מכווין שכמו שציינתי בפוליסה המבוססת על ערבות הדדית, כל הצטרפות של קיבוץ מאפשרת, מאפשרת הרחבת הכיסויים של הפוליסה ושמירה על פריימיה סבירה. אנחנו בתנועה רואים לנגד עינינו אך ורק את טובת חברי הקיבוצים המבוטחים בפוליסה זו, ולא שום דבר אחר".  

 

עו"ד יעקב אברהמי המנהל את הפוליסה מטעם התק"צ, מוסיף: "מדובר בפוליסה המבוססת על עיקרון הערבות ההדדית: כל חבר מבוטח ומכוסה בפוליסה ללא קשר לגילו ומצבו הרפואי, החל מלידה ועד לאחר 120. גם הפרמיה הינה אחידה לכולם. עד כה השתתפו כמאה וחמישים נציגי קיבוצים בכנסים האזוריים שנערכו בגרנות וביד מרדכי".

עד כה נערכו שני כנסים – אחד בגרנות והשני ביד מרדכי. בכנסים אלו השתתפו יותר מ-150 ממלאי תפקידים. הכנסים הבאים שנקבעו: 22/10 בכפר בלום, 26/10 ביד השמונה, 30/10 ביטבתה. ההרשמה לכנסים בטפסי ההרשמה שנשלחו לקיבוצים על ידי משקי הקיבוצים. ניתן להוריד את הטופס גם מאתר הקיבוצים.

לפרטים אודות הכנסים והרשמה לחצו כאן

תגובות

ביטוח למעמד "תלוי בחבר" בקיבוץ.
חן צח
שלום רב,
מה מעמדו של אדם החי בקיבוץ כ"תלוי בחבר" מבחינת ביטוח הבריאות של התנועה (רשום לקיבוץ וחבריו)?
מה מעמדו לגבי קרן מילואים?
תודה על תשובתכם.
במענה לשאלה
ארנון בוכבינדר -התק"צ
שלום צח.
כל חברי הקיבוץ ובני משפחתם זכאים להצטרף לפוליסת הבריאות של התנועה הקיבוצית, ככל שהקיבוץ יחליט לצרפם, כולל כמובן גם חברים בעלי צרכים מיוחדים ובנים התלויים בחבר.
קרן מילואים מיועדת בדרך כלל עבור חברי הקיבוץ בלבד, והכספים שמרכיבים אותה הם כספי החברים (מרווחי עסקי הקיבוץ), אלא אם החליט הקיבוץ אחרת.

הוספת תגובה חדשה