דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בעקבות המאבק - הממשלה הגדילה את הפיצוי על קציר חיטה מוקדם בקיבוצי ויישובי עוטף עזה

 במסגרת המהלך חקלאים ששטחיהם סמוכים לגדר המערכת יקבלו תמיכה כספית בעלות כוללת של עד 8 מיליון ש"ח, לביצוע קציר מוקדם של חיטה ושעורה לתחמיץ ולשחת.

הממשלה הגדילה את הפיצוי על קציר חיטה מוקדם בקיבוצי ויישובי עוטף עזה
קציר חיטה ירוקה באשכול בתחילת החודש. צילום: מתן צורי

המהלך התקיים בהובלה משותפת של מנכ״ל משרד ראש הממשלה, יואב הורביץ, מנכ״ל משרד החקלאות,  ומשרד האוצר ובשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות בעוטף

ראשי הרשויות בעוטף, גדי ירקוני מהמועצה האזורית אשכול, תמיר עידאן, ממועצת שדות נגב, אופיר ליבשטיין, ממועצת שער הנגב, איתמר רביבו, מחוף אשקלון ושי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות ביקשו להודות למשרדי ראש הממשלה, האוצר והחקלאות: ״שקיבלו את ההחלטה האחראית והנכונה". ראשי המועצות ציינו את עבודת השרים, מנכ״ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו ומ״מ מנכ״ל משרד רה״מ, יואב הורוביץ, "שסייעו רבות בתהליך״.

כזכור בשבוע שעבר, עוד בטרם הוחלט על הכפלת סכום הפיצוי, אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: ניר מאיר: " 50  ש"ח עלובים לדונם חיטה שתיקצר מוקדם לפני שתישרף - זה המחיר ? מה נגיד לממשלת ישראל הבוקר? ניצחתם. ממשלה שמעבירה כל חודש מליוני דולרים לחמאס, משפילה את חקלאי העוטף ומנסה  לחסוך על גבם כמה שקלים. בושה!"
הקצאת התקציב לתמיכה, תביא לכך שמרבית החיטה והשעורה יקצרו ירוקים או חצי ירוקים, טרם התייבשותם, על מנת להימנע מאפשרות לשריפתם.

התמיכה נועדה לסייע לחקלאים ששטחיהם סמוכים לגדר המערכת. הזכאים לתמיכה יהיו חקלאים הנמצאים ב"קו האש", המעבדים את שדותיהם בטווח 0 עד 7 ק"מ מגדר המערכת סביב רצועת עזה. מדובר בשטחים בהיקף פוטנציאלי של כ- 112,000 דונם של שדות חיטה ושעורה. הממשלה תעניק את התמיכה באמצעות תשלום של עד 100 ₪ לכל דונם שיקצר לשחת ולתחמיץ, משמע השלבים בהם השדה אינו דליק.

הוספת תגובה חדשה