דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית

כבר שנה: כנס ראשון התקיים בשדרות וטקס הנחת אבן הפינה לקיר ההנצחה יערך בסוף החודש במעמד נשיא המדינה. נפתחה ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית. פרס אקו"ם יוענק למשורר אנדד אלדן מבארי והפאב בקיבוץ נפתח מחדש. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית

לוגו התנועה הקיבוצית
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

כבר שנה: טקס הנחת אבן הפינה לקיר הנצחה לחללי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל באנדרטת חללי הקיבוצים

כבר שנה: טקס הנחת אבן הפינה לקיר הנצחה לחללי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל באנדרטת חללי הקיבוצים

במלאת שנה לאסון השבעה באוקטובר יתקיים טקס הנחת אבן הפינה לקיר ההנצחה שיוקם באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים לנרצחי ונופלי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ביום שני, כ״ז באלול תשפ״ד, 30.09.24

לוח זמנים:

16:00: התכנסות באתר ההנצחה - אנא הקדימו את הגעתכן.ם לצורך בידוק ביטחוני בשל השתתפותו של נשיא המדינה. אין להגיע עם נשק.
17:00: תחילת הטקס. בתכנית:

דברים:
נציגי משפחות הנרצחים והנופלים
ליאור שמחה, 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית
שרה עברון, תנועת מזכ"לית הקיבוץ הדתי
גיל לין, ראש המועצה האזורית מגידו

שירה: דפנה אדמתי ויותם אלון, קיבוץ בארי

18:00: סיום משוער


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

אף על פי כן: כנס ראשון לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר נערך בשדרות

כנס ראשון של המגזר הקיבוצי לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר נערך השבוע בעיר שדרות, בהשתתפות תושבי הנגב המערבי ומתעניינים, ושורה ארוכה של גופים שחברו להפקתו. בכנס הוצגו מחקרים ויצירה עשירה מהשנה שעברה, וניצני תקווה. "נזכור באהבה את אחינו ואחיותינו שנרצחו ונפלו, ונהפוך עולמות להחזרת החטופים הביתה, אמר מזכ"ל התנועה ליאור שמחה, "יחד בנינו מדינה, ביחד נבנה אותה שוב"
כנס לקראת שנה לטבח 7 באוקטובר. זוכרים. צילום: עופר עמרם, סל הפקות
כנס לקראת שנה לטבח 7 באוקטובר. זוכרים. צילום: עופר עמרם, סל הפקות

ביום שלישי אירחה העיר שדרות כנס שנשא את השם "אף על פי כן - התנועה הקיבוצית בעקבות 7 באוקטובר", שסימן עצמו כחלוץ האירועים לקראת שנה לטבח בנגב המערבי. הכנס נערך כשמעליו מרחפת תוגה ותחושת הטראומה שעדיין חשים רבים מתושבי האזור, על הימצאם בשבי האויב של 101 חטופים, אחינו ואחיותינו. לארגון הכנס חברו התנועה הקיבוצית, יד טבנקין, יד יערי, המכון לחקר הקיבוץ והרעיון השיתופי, פורום חוקרי הקיבוץ ותנועת העבודה, קבוצת חבצלת וקרן חבצלת החדשה, קק"ל, המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית, המכללה האקדמית בית ברל, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ברנדייס מארה"ב.

הכנס נערך בסינמטק העירוני, ובקהל נכחו תושבי הנגב המערבי ומתעניינים מרחבי הארץ, שהאזינו לשורת ממצאי מחקרים של פורום חוקרי הקיבוץ ותנועת העבודה, שממצאי מחקריהם האירו מזוויות שונות על התמודדות הקהילות הקיבוציות, תחושות התושבים, ומשמעויות הטבח על התנהלות הקהילות, כמו גם היבטים מחקריים מקצועיים לשאלות ציבוריות אקטואליות הנוגעות למקומם ולתפקידם של הקיבוצים בחברה הישראלית. בחלק השני של הכנס ניתנה במה לניצני תקווה, למתרחש בשטח בימים אלה, הוצג מיזם התיעוד של הנגב המערבי והגליל, הוארו צדדים חברתיים כמו תחושות המפונים והברית בין הניצולים למחלצים, הוצגו תוצרי כתיבה ויצירה של תושבים, שירים של זמרים מקומיים, שיח אדריכלים על שיקום וצמיחה, סיפור הקרב על נחל עוז, פרויקט העדויות 710, שיח על עתיד משותף בין הקיבוצים, המושבים, העיר והמכללה, ושאלת חידוש ההתיישבות ורוח הקיבוצים לאורך הגבולות.

את הכנס חתם בדבריו מזכ"ל התנועה התנועה הקיבוצית ליאור שמחה שציין כי "ה-7 באוקטובר טלטל את כול עולמנו. נזכור באהבה את אחינו ואחיותינו שנרצחו ונפלו ונמשיך להיאבק נגד הפקרת החטופים, שחזרתם הביתה היא חובה מוסרית וחלק מהשיקום". בעניין השיקום אמר מזכ"ל התנועה כי "גם השיקום יבוא, הוא יהיה איטי ויסודי, ונדרשת בו תשומת לכל יישוב ותושב - ילד או מבוגר, מהנגב המערבי וגבול הצפון. אנחנו מחויבים לחדש  את מפעל ההתיישבות לאורך הגבולות. יחד בנינו מדינה ביחד, נבנה אותה שוב".


באנר כנס תנופה גלובס

מרלו"ג עם לב

המרכז הלוגיסטי התנועתי ממשיך לספק מוצרים למפונים: השבוע נשלחו מארזי ציוד ליולדות שילדו מאז 7 באוקטובר. פרויקט מרגש נוסף שיצא מהמרלו"ג הוא הנחת אבנים בצורת לבבות צבעוניים על קבריהם של כל הנפגעים בטבח 7 באוקטובר והנופלים במלחמה
הלבבות מקרמיקה שנשלחו למשפחות השכולות
הלבבות מקרמיקה שנשלחו למשפחות השכולות

המרכז הלוגיסטי שהקימה התנועה הקיבוצית עבור איסוף ושילוח ציוד ומוצרים לקהילות הקיבוצים המפונים ממשיך לענות על צרכים מהשטח. לאחר שנשלחו תיקי בית ספר וציוד לימודי לתלמידי כיתה א' מקיבוצי הגליל העליון לכבוד תחילת שנת הלימודים, בשבוע שעבר סיפק המרלו"ג התנועתי מארזי שי ליולדות מקיבוצים מפונים בדרום ובצפון, שילדו בחודשים האחרונים. שיר גורן מנהלת המרלו"ג ועדי רמות (מחלקת בריאות, פרט וצרכים מיוחדים) מספרות שהמשלוח נעשה כחלק מהתמיכה של התנועה בקהילות העוטף והצפון והקיבוצים שלא פונו מהגליל העליון אך נמצאים במציאות ביטחונית בלתי נסבלת. במארזים שנשלחו אל 202 האימהות הטריות הוכנסו ביגוד, כלי מיטה וצעצועים, בהתאמה לפי גיל ומין הילוד. השתיים מספרות על תגובות חמות שהגיעו מיולדות שקיבלו את המארזים, שהובאו אליהן הביתה או למקום המגורים הזמני כהפתעה נעימה.

פרויקט נוסף ומחמם לב, שהסתיים לפני מספר ימים, נושא את השם "יש אבנים עם לב אדם", ובמסגרתו הונחו אבנים בצורת לבבות צבעוניים על קבריהם של כל חללי טבח ה-7 באוקטובר והנופלים במלחמת חרבות הברזל. בסך הכול הופצו 28,000 אבנים עשויות קרמיקה והן הונחו על 1400 קברים ובמקומות הנצחה דוגמת אתר פסטיבל הנובה בחניון רעים. בפרויקט חברו יחד נשים מיישובים במועצה אזורית יואב שעוסקות בקרמיקה והמרלו"ג התנועתי, בו נארזו האבנים הצבעוניות לפני העברתן למשפחות השכולות להנחה על קברי יקיריהן.

הפעילות האחרונה לשבוע זה במרלו"ג התקיימה עם 30 עובדים ועובדים מחברת שטראוס שהתנדבו להגיע לארוז בהתלהבות והתרגשות חבילות עם מוצרי החברה עבור הקיבוצים החוזרים.


באנר רילוקיישן חינוכי

יוצאים לדרך רביד - לזכרו של מחנך וחבר

תנועת השומר הצעיר השיקה תכנית חדשה לשיקום החינוך בקיבוצי הנגב המערבי הנושאת את שמו של רביד כץ ז"ל מניר עוז, שהיה בעבר רכז אזור דרום בתנועה ונפל ב-7 באוקטובר על הגנת קיבוצו. ירדנה, אימו של רביד: "אם היינו שואלים את רביד איך הוא היה רוצה שינציחו אותו, כך בדיוק הוא היה רוצה". קרן התרומות של התנועה הקיבוצית אישרה תמיכה של 150 אלף ש"ח לתכנית
השותפים לתכנית ומשפחתו של רביד ז"ל בטקס
השותפים לתכנית ומשפחתו של רביד ז"ל בטקס

ביום שלישי נערך טקס פתיחת תכנית 'דרך רביד' לשיקום החינוך בקיבוצי הנגב המערבי, הקרויה על שמו של רביד כץ ז"ל מקיבוץ ניר עוז, שנפל על הגנת קיבוצו ב-7 באוקטובר. את התכנית מובילות תנועת הנוער השומר הצעיר והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף עם התנועה הקיבוצית והקואליציה הישראלית לטראומה.

התכנית מגייסת צעירים וצעירות אחרי צבא להשתלבות ובנייה מחדש של מערכות החינוך החברתי בקיבוצי הנגב המערבי, ומעניקה להם ליווי והכשרה מקצועיים, במטרה לתת מענה למשברים והאתגרים הייחודיים איתם מתמודדות הקהילות ומערכות החינוך בקיבוצים בעקבות ה-7 באוקטובר והמלחמה, ולהעניק מחדש את חווית הילדות והנעורים בקיבוץ, ושל האמון והאמונה באדם. השבוע, כבר התחילו את דרכם בתכנית מדריכות ומדריכים בקיבוצים ניר יצחק, ניר עוז, מגן, גבולות וכרמיה.

רביד כץ (52), נשוי ואב לשלושה, לחם בכיתת הכוננות של קיבוצו, ונהרג מאש המחבלים שפלשו לקיבוצו ב-7 באוקטובר. גופתו נחטפה לעזה וחולצה במבצע צבאי. רביד היה רכז אזור דרום בתנועת השומר הצעיר לפני כ-20 שנה והיה איש חינוך שהתאפיין באהבת האדם והארץ. "התכנית מנציחה את מורשתו ברוח ערכיו ועשייתו של רביד, שהתבלט תמיד כאיש חינוך מסור שנכון לעזור בכל דבר", אומרת מזכ"לית השומר הצעיר רונית שניר. ירדנה, אימו של רביד, הוסיפה כי "אם היינו שואלים את רביד איך הוא היה רוצה שינציחו אותו, כך בדיוק הוא היה רוצה". 


באנר משקארד

הירשמו לשנה של עשייה ותרומה -
לחברה הישראלית ולכם

ביום ראשון השבוע (8.9) נפתחה הרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית לשנת תשפ"ה 2024-25. מעל 120 מסגרות התנדבות ברחבי הארץ, מרמת הגולן בצפון ועד אילת בדרום, עשייה משמעותית, תרומה לחברה וגם פיתוח של מגוון תכונות אישיות לקראת השירות הצבאי והמשך החיים. ההרשמה תיסגר ב-13.10.24
שינשנים רועים את הצאן בכפר הנוער מנוף. הצטרפו גם אתם לשנה של עשייה ותרומה לחברה הישראלית
שינשנים רועים את הצאן בכפר הנוער מנוף. הצטרפו גם אתם לשנה של עשייה ותרומה לחברה הישראלית

כמו בכל שנה, חודש ספטמבר מבשר על תחילת שנת הלימודים (כשאין שביתה), אבל גם על פתיחת ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית. המיון לשנת השירות של התנועה הקיבוצית כולל מספר שלבים ופועל על פי עיקרון הבחירה ההדדית. בהתאם לכך, המועמדים בוחרים לאילו מסגרות ברצונם להתמיין (בהתאם לאשכול אליו שובצו אחרי יום ההיכרות) וצוות המסגרת בוחר מי מבין המועמדים שהגיעו למיון יתקבל לקומונה. 

הביקוש לשנת השירות של התנועה הקיבוצית גבוה בהרבה ממספר המועמדים שנוכל לקבל (כמות המקומות נקבעת ע"י משרד הביטחון, אשר מקצה לנו כמות מוגדרת של תקני דחיות גיוס). כתוצאה מכך, לא נוכל לקבל את כל המועמדים שיעברו את התהליך. חשוב לקחת בחשבון שהתהליך עשוי להסתיים באכזבה עבור חלק מהמועמדים, גם אם הם מתאימים ובעלי מוטיבציה גבוהה. אנו מבטיחים שהמיונים ייעשו בצורה מכבדת ומקצועית, ושכל המועמדים יקבלו יחס הוגן ותשובות ראויות.

הורים ומדריכים - תקופת המיונים עשויה להיות תקופה מורכבת וקשה עבור חלק מהנערים. חשוב שלכל מועמד תהיה כתובת מכוונת ותומכת, שעוזרת לעבור את התהליך – בין אם הוא מסתיים בקבלה לאחת הקומונות ובין אם לא – באופן בריא ובפרופורציות נכונות. כדאי להתייחס לתהליך המיון גם כתהליך מלמד להמשך החיים. התנועה הקיבוצית היא אחד מתוך כ-30 גופים המפעילים מסלולי שנת שירות, וכדאי להכיר את מגוון האפשרויות, כולל מכינות קדם-צבאיות (שנתיות וחצי-שנתיות) ולשקול הרשמה לגופים נוספים במקביל.

לחצו כאן להסבר מפורט על תהליך ההרשמה והמיונים לשנת השירות ולחצו כאן לסרטון הסבר על ההרשמה


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: צעירים חסרי מנוח

ערב הקוקטיילים בפאב שנפתח מחדש בבארי
ערב הקוקטיילים בפאב שנפתח מחדש בבארי

בתחילת אוגוסט פתחה התנועה הקיבוצית את גרעין 'עומרי' בקיבוץ בארי, כחלק מפעילות חמ"ל המשימות וההתיישבות התנועתי לעזרת קיבוצים מפונים. הגרעין נושא את שמו של עומרי שורץ ז"ל, בן מושב שדמות דבורה, שהתגייס לצה"ל אחרי שנת שירות בקיבוץ בארי ונפל בקרבות ברצועת עזה בחודש דצמבר האחרון. עומרי אהב מאוד את בארי ואף ביקש לחזור לקיבוץ בתום שירות הקבע. לקבוצת הצעירים הנמרצים היה חשוב לצד העבודה במפעל הדפוס המקומי למצוא גם עוד מקומות שהם יוכלו לסייע לקהילה - אם בהתנדבות אחר הצהריים בסידור וניקיון גני הילדים או בתורניות ערב בחדר אוכל, והם יצרו קשרים מדהימים עם התושבים והעובדים שנמצאים שם.

כעת, החליטו הצעירים והצעירות גם לעזור ולהרים את האווירה - ופתחו את הפאב בקיבוץ עם ערב קוקטיילים חגיגי ומהנה, כי הרי ידוע שאין קהילה תוססת בלי פאב מקומי פעיל. 


פייסבוק התנועה

פרס אקו"ם יוענק
למשורר אנדד אלדן מבארי

השבוע התפרסמה רשימת זוכי פרס אקו"ם לשנת 2024 וביניהם גם המשורר בן ה-100 מבארי ששרד יחד עם אשתו שרי את הטבח בקיבוצו בשבעה באוקטובר, ושירתו היפה והחידתית נתגלתה לציבור מחדש. אלדן יקבל פרס מיוחד עושר יצירתו ועל תרומתו הייחודית ורבת השנים לתרבות הישראלית, שהצטרף לפרס ראש הממשלה אותו קיבל בעבר על יצירתו
אנדד אלדן. "פרס מיוחד על עושר יצירתו ועל תרומתו הייחודית ורבת השנים לתרבות הישראלית"
אנדד אלדן. "פרס מיוחד על עושר יצירתו ועל תרומתו הייחודית ורבת השנים לתרבות הישראלית"

השבוע, הודיע אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, ומחברים ומו"לים), על  זוכי פרס הארגון לשנת 2024, וביניהם גם המשורר והמחנך אנדד אלדן מקיבוץ בארי, שציין לאחרונה 100 שנים להולדתו, שיקבל יום לפני ראש השנה (1/10) פרס מיוחד מטעם דירקטוריון אקו"ם. שיריו של אלדן זכו להכרה מחודשת לאחר טבח השבעה באוקטובר בגלל הממד הנבואי והטרגי שבהם.

בנימוקי הדירקטוריון להענקת הפרס נכתב כי "פרס מיוחד מוענק מטעם דירקטוריון אקו"ם למשורר אנדד אלדן על עושר יצירתו ועל תרומתו הייחודית ורבת השנים לתרבות הישראלית. אנדד אלדן, מוותיקי קיבוץ בארי, הוא משורר ייחודי ומרתק. סגנון כתיבתו מורד ביחס השגור בין צליל למשמעות, בדגש על הצלילים החוזרים על עצמם ונראה כי בעצמם הם מבטאים מעין לחש קסם או תפילה. שיריו הם לא פעם חידה מורכבת, מאתגרת לפענוח. רבים מהם עוסקים בשכול, רוויים בצער, עם זיק של אור מנחם. יצירתו תורגמה לשפות רבות, בהן אנגלית, ערבית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, הונגרית, פולנית, יידיש ויפנית. במלאת לו מאה שנים, מצא דירקטוריון אקו"ם לנכון להעניק לאנדד אלדן פרס מיוחד על עושר יצירתו ועל תרומתו הייחודית ורבת השנים לתרבות הישראלית".

בבוקר ה-7 באוקטובר היו אנדד ורעייתו שרי בת ה-88 בביתם בקיבוץ. אנדד עוד היה במיטתו בממ"ד כששרי יצאה מחדרה וראתה את המחבלים על הדשא ממול. למרות צלילותו אנדד הוא כבר סיעודי, כבד שמיעה, כבד ראייה וכבד תנועה, ולכן לא שם לב למתרחש. שרי החליטה להתנהג כרגיל ולא לספר לבעלה מה קורה, והשניים שרדו וניצלו למרות שהיה ניתן לראות אותם בבירור מבחוץ ועשרות המחבלים שהסתובבו מאחורי ביתם וירו עליו, ועל אף שאחד מהבוזזים נכנס אליו. למרות ההרס הרב שהותירו בביתם המחבלים והבוזזים, בתחילת נובמבר 2023 הגיעה אליו משלחת קטנה שכללה ארבעה עובדים ממכון "גנזים", בהובלת היו"ר הארכיון, שהצליחו להציל את מרבית החומרים מארכיון המשורר.


באנר רילוקיישן חינוכי

לא מוותרים על זהות יהודית
במרחב הקיבוצי והכפרי

השבוע הסתיימה תוכנית "בוסתן" ליצירת סוכני שינוי ומובילי.ות 'יהדות כתרבות' במרחב הקיבוצי והכפרי. התכנית נרקמה על ידי השותפים בתנועה הקיבוצית ובמדרשה באורנים כבר לפני זמן רב, ויצאה לפועל למרות השנה הקשה ורבת האתגרים שעברה על כולנו, יחד עם המינהלת לזהות יהודית במשרד התפוצות
משתתפי ומשתתפות תכנית בוסתן יחד עם השותפים לה ב"טיש" הסיום
משתתפי ומשתתפות תכנית בוסתן יחד עם השותפים לה ב"טיש" הסיום

18 משתתפות ומשתתפים לקחו חלק בתכנית "בוסתן" המשותפת לתנועה הקיבוצית, למדרשה באורנים ולמנהלת ליהדות ישראלית במשרד התפוצות, אותה הנחו אסנת חביב גל ודותן אריאלי. התכנית עסקה בקידום יהדות ישראלית במרחב הקיבוצי והכפרי, תוך העמקה בשאלות הזהות התרבותית ביישובים, ובאתגרים המורכבים שהיא מעמידה בפני הקהילה, כדי לגבש, לנסח, ולהשמיע את עמדותינו, בשיח ובמעשה, במרחב המקומי ובחברה הישראלית. 

משתתפי התוכנית יצאו לשטח ונפגשו עם מובילי דרך בתרבות היהודית בישראל, קיבלו השראה ועידוד ליצור פרוייקטים עבור הקהילות שלהם, כמו שנת בר מצווה, קבלות שבת, טיולים היסטוריים, מפגשי ראש חודש ועוד. במהלך המפגשים התקיימו לימוד מקורות ותחומי ידע מהעולם היהודי והעברי העתיק והחדש וגיבוש תפיסת עולם תוך מתן מקום לריבוי קולות ושיח מכבד. הכל בקבוצת עמיתים פעילה מכילה ויוצרת ומתן דגש על ההיכרות בין המשתתפים.ות ועל התהליך הקבוצתי.

טקס הסיום התנהל בסגנון מנהג ה'טיש', המקובל בקהילות חסידיות: סביב שולחן גדול ישבו כל המשתתפים והשותפים והרימו 4 כוסות יין למען התקווה, הקהילה, היצירה מתוך משבר והתקווה לעתיד, ובנוסף למדו ושרו. חלק ממשתתפי התכנית הציגו את הפרוייקטים המתוכננים והאוויר התמלא ברוח עשייה חיובית. בסבב הסיכום העידו המשתתפים והמשתתפות שהמפגשים העניקו להם חמצן לנשימה, תחושת אופטימיות והשראה להמשך הדרך. תמר אלפרוביץ' מהמנהלת לזהות יהודית אמרה: "נברך שנדע ניסים שכאלו שנתפאר ביצירת שותפויות אמת, איתנות ונדיבות. שותפויות שיעצימו את הפועלים בהן ואת הפעולה הצומחת מתוכן. שותפויות שירחיבו את הלב, שיחזקו את הכוחות וילדו יחד מה שאף אחד/ת לא יכול/ה ללדת לבד בעצמו, ילוד חדש. עולם ומלואו, פלא גדול". 


באנר כנס תנופה גלובס

הירשמו לתכנית המנהיגות על שמו
של אופיר ליבשטיין ז"ל ולאורו

“תכנית אופיר למנהיגות יהודית בין לאומית“ היא תכנית חדשנית שתכשיר לראשונה מנהיגות יהודית גלובלית, בהשתתפות דמויות מובילות בחברה הישראלית ובקהילות היהודיות בעולם לאורו של אופיר ז״ל, שהיה אף הוא בוגר תכנית המנהיגות של מכון מנדל. קהל היעד הוא בוגרי ובוגרות תכניות מנהיגות, דמויות מפתח הפעילות בחברה, בכירים ואנשי הקהילות היהודיות מרחבי עולם. נותרו ימים אחרונים להרשמה
תכנית אופיר למנהיגות יהודית בין לאומית

קרן 'אור אופיר' הוקמה במטרה להבטיח את מימוש רעיונותיו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב מאז 2018 ויו"ר תנועת הבונים דרור ו-WeKibbutz שנרצח בשבעה באוקטובר יחד עם בנו ניצן ז"ל, ולהמשיך לפעול לאור חזונו. מנהיגותו הייחודית של אופיר ואופיו הייחודי, היוו דוגמה למנהיגות יוצאת דופן, בייחוד בשעתה הקשה ביותר של ישראל. פעולותיו והשפעותיו על אזור הנגב נותרו עדות למנהיגות אחרת, הנותרה כצוואה עבורנו. אחד מתוצריה הראשונים של הקרן היא “תכנית אופיר למנהיגות יהודית בין לאומית“, שתפעל מתוך מחויבות לפיתוח מנהיגות בוגרת בישראל ובתפוצות לטיפוח וליווי של מנהיגים מוכשרים שייעודם לתרום תרומה משמעותית בזירות מרכזיות בעולם היהודי הן ברמה המקומית והן ברמה העולמית. זאת, תוך השפעה על מקבלי החלטות בעולם בתחומי החינוך, החברה, הכלכלה, הפוליטיקה וההסברה.

מטרות התכנית הם מתן השראה, ידע וכלים להתמודדות עם אתגרי החברה הישראלית והיהודית בתפוצות בהווה ובעתיד, יצירת חיבורים משמעותיים באמצעות הקמת רשת בוגרים עולמית, ענפה ופעילה, שמטרתה עידוד ותמיכה בפיתוח יוזמות חברתיות ברחבי העולם ופיתוח מקצועי בתחום המנהיגות והחוסן האישי והקהילתי אל מול אתגרים מקומיים. התכנית עשירה, כוללת מפגשים עם מרצים מעוררי השראה וסיורים, מפגשים בארץ ובתפוצות ומובלת על ידי מנחה מקצועי שתפקידו לייצר תהליך קבוצתי משמעותי.

קהל היעד של התכנית כולל מנהלים/ות בכירים/ות בחברה הישראלית, בוגרי תכניות מנהיגות ואנשי קהילות יהודיות מרחבי עולם, בטווח הגילים 30-50 ובעלי חיבור והיכרות עם העולם היהודי ועם החברה הישראלית, אשר מעוניינים לפתח את יכולות המנהיגות וההובלה שלהם בעולם היהודי ובחברה כללית, לשפר את חוסנן של הקהילות ולייצר השפעה בתחומים מגוונים המעסיקים את העם היהודי. בכל מחזור ישתתפו כ-21 מנהיגים/ות מישראל ומרחבי התפוצות, והקורס יתפרש על פני כ-9 חודשים ויכלול סמינרים בישראל ובאירופה ומפגשי לימוד לצד ליווי אישי ומקצועי. 


באנר ביטוח חקלאי 2

למערך ההדרכה של אגף חינוך דרוש/ה מדריכ/ה מאיזור מטה יהודה / ירושלים / מגילות למערכות החינוך בגיל הרך

מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית מחפש אשת צוות חדשה, מדריכה פדגוגית בגיל הרך, מאיזור מטה יהודה / ירושלים / מגילות שתחבור אליו לתפקיד מלא במשמעות ובשליחות של הדרכה ותמיכה במערכות חינוך קיבוציות. המודעה מנוסחת בלשון נקבה, אך מכוונת לכל המגדרים
לוגו אגף חינוך עם סרט צהוב

הגדרת המשרה:

  • המשרה היא משרה שעתית, בהיקף משתנה על פי הנקבע בין המדריכה לבין מנהלת מערך ההדרכה (הציפייה היא לליווי של שלוש מערכות לפחות).
  • 11 שעות חודשיות – מעטפת מקצועית, שעות פנים ארגוניות.

דרישות התפקיד:

  • השכלה מתאימה על פי תנאי הקול הקורא של משרד החינוך להדרכה חינוכית בגיל הרך.
  • ניסיון ברור בניהול / ליווי / הדרכה במערכות חינוך קיבוציות.
  • יכולת לעבודה בשעות גמישות ובלתי רגילות.
  • יכולת התניידות עצמאית, ויכולת נסיעה למערכות שונות, ולמרחקים משתנים.
  • מגורים באיזור מטה יהודה / ירושלים / מגילות.

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת לשלוח קורות חיים עד ליום 20.09.24 לנעה שחר-פיצר, לדוא"ל: noashfi@tkz.co.il


באנר משקארד

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להגיש מועמדות לתפקיד חבר/ת מזכירות התנועה הקיבוצית

בימים אלו, שישה נציגי ונציגות ציבור המכהנים במזכירות התנועה הקיבוצית מסיימים תקופת כהונתם. לפיכך, אנו פונים בקול קורא לחברי וחברות הקיבוצים להגיש מועמדות לתפקיד נציגי ציבור במזכירות. תקופת הכהונה במזכירות הינה עד ארבע שנים, כאשר חברה או חבר מזכירות שמסתיימת תקופת כהונתם הראשונה רשאים להגיש מועמדות לתקופת כהונה נוספת
לוגו תנועה עם סרט צהוב

תנאי סף וכישורים נדרשים:

  • חבר/ת קיבוץ (שאינו/ה בחופש), המשתייך/ת לתנועה הקיבוצית.
  • זמינות לישיבות מזכירות במטה התנועה ו/או ברחבי הארץ אחת לשבועיים (נכון להיום: בימי א' בשעה 12:00).
  • ניסיון בתפקיד ניהולי בקיבוצו/ה או בקיבוצים אחרים  - יתרון.
  • היכרות עם פעילויות מטה התנועה - יתרון.
  • רקע ציבורי ו/או ניהול ארגון ציבורי ו/או חבר/ת דירקטוריון/הנהלה – יתרון.
  • על המועמד/ת להגיש יחד עם קורות החיים רשימה של שלושה ממליצים חברי קיבוץ, שאחד מהם לפחות חבר/ת הקיבוץ של המועמד/ת ואחד מהם לפחות חבר/ת קיבוץ אחר.
  • המועמד/ת רשאי/ת לתאר בקיצור בקורות החיים את תפיסת עולמו/ה לגבי קיבוץ והתנועה הקיבוצית.

חברות וחברים מוזמנות ומוזמנים להגיש את מועמדותם ולשלוח קורות חיים בקובץ Word בלבד, יחד עם המסמכים המפורטים לעיל, עד לתאריך 19.09.24, לדוא"ל: rinatfein@gmail.com.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 
Copyright © 2024 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 
 
 
הכתובת שלנו היא:
התנועה הקיבוצית
מתחם העסקים Greenwork, בניין E, קומה 1
קיבוץ יקום 6097200
ישראל

תגובות

נתונים על התנועה הקיבוצית
יונתן אלתר
כמסביר תדיר את התנועה הקיבוצית לתיירים וישראלים אני מעוניין לקבל את דבריו של עו"ד מכי דרורי במפגש בלהב
על פריסת הקיבוצים, נתונים על החקלאות והכלכלה הקיבוצית הנובעת מתוך החקלואת וכן את מבנה התעשייה הקיבוצית ואת היקף התוצרת וההכנסות שהיא מניבה
תודה על שיתוף הםעולה
יונתן
אתם לא זקוקים לתגובות.
חיים כהן בינות
אתם לא זקוקים לתגובות. אתם הרי לא מפרסמים אותם. אז מי יקרא אותם ? אלה שישליכו אותם לפח ?
תחשפו את האתר גם לביקורת, אולי כך תחושו את יחס הציבור....

הוספת תגובה חדשה