דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הגלריה בבארי תיפתח בתום הסגר עם תערוכת היחיד של אליקו נר גאון "רחוב הנביאים"

מיום רביעי 21.10 התערוכה פתוחה לביקורים בתיאום מראש.
זיוה ילין - 0547918049
עמרי קרן לפידות - 0525013765
או במייל: gallerybeeri@gmail.com
תערוכת היחיד של תערוכת היחיד של אליקו נר גאון "רחוב הנביאים"

אליקו נר גאון | רחוב הנביאים
אוצרת: סופי ברזון מקאי

שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל-לִבֶּךָ, כַּחוֹתָם עַל-זְרוֹעֶךָ כִּי-עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה, קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה: רְשָׁפֶיהָ רִשְׁפֵּי, אֵשׁ שַׁלְהֶבֶתְיָה."

- שיר השירים, פרק ח' פסוק ו'


מרכז "שלהבתיה". ירושלים של שנות ה-50. משנת 1956 עד שנת 1967, המכון הפיני הפעיל במיסיון בית-ספר ופנימייה לילדים יהודים. המתחם שנמצא עדיין ברחוב שבטי ישראל, כלל בזמנו גם את בית הבישופ ברחוב הנביאים 25. בין קירות האבן הירושלמית, תחת חלונות מקושתים ואיקונוגרפיה נוצרית אוונגליסטית, נפתח ונסגר פרק בסיפור החיים של אמו של אליקו, יחד עם אחיו ואחותו הגדולים. מלווים בנזירה הם הלכו יחד את רחוב הנביאים, אמא ושני ילדיה הקטנים, עד למיסיון שם הילדים העבירו שנים מילדותם.

בית השיטה. כעבור חמישים שנים ויותר. במבנה נטוש ומיועד להריסה, לאורך חודשים של עבודה ועם צוות של אנשים וילדים, מוקם סט צילום. דלתות נבנות, ציורים נתלים, קירות נצבעים, עד לשחזור לא בהכרח נאמן למציאות, של המיסיון בו קורות משפחתו התגלמו לפני כל כך הרבה שנים. שמיכת החום הכבדה של העמק מתפוגגת בכניסה לחלל, אל תוך קרירות ירוקה ולא אישית של הקירות וצלחות הפלסטיק. העמל הרב מתכנס למוזיאון הזיכרון של משפחתו בירושלים.
כל תמונה שצולמה בסט היא פנטזיה חולמנית של דבר שהיה, גם אם לא בדיוק כך. זיכרון או פצע שאליקו חובש ברחמנות. תהליכי חשיפה, גילוי והסתרה בנופים נורדיים. צילום אחרי צילום נערמים לתל של אירועים מורכבים, שחזורים לא מדויקים, שבילים מתפתלים בין חדרי זיכרון מעומעמים של אמו, אחיו ואחותו.

למידע נוסף על התערוכה: לחצו כאן

הגלריה בבארי
קיבוץ בארי

שעות פתיחה
רביעי  9:00-13:00
  חמישי 16:00-20:00

שישי   9:00-13:00
  שבת   10:00-14:00

 


-->

הוספת תגובה חדשה