דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ערבים זה לזה: ותיקי מנרה יתאחדו עם קהילתם בזכות תרומת קלנועיות מנען והזורע

עשרות קלנועיות ייתרמו מקיבוצניקים לטובת מפונים ותיקים שאיבדו את הניידות שלהם מאז הפינוי מביתם. ותיקי מנרה, שפונו מביתם לקיבוץ גדות עקב הלחימה בצפון, קיבלו בימים האחרונים מספר קלנועיות שתרמו עבורם משפחות מהקיבוצים נען והזורע לטובת הקלה בניידותם. מנהלת מחלקת מעורבות בחברה בתנועה: "נירתם לכל פנייה של מפונה ישראלי, קיבוצניק או עירוני, שזקוק לקלנועית כדי לשמור על שגרת חייו במהלך תקופת הפינוי"
ותיקי מנרה נהנים מהתרומה ומהחבירה לקהילה בקיבוץ גדות. צילום: יוחאי וולפין
ותיקי מנרה נהנים מהתרומה ומהחבירה לקהילה בקיבוץ גדות. צילום: יוחאי וולפין

היוזמה לתרום קלנועיות נולדה בכדי לאפשר לוותיקי וותיקות מנרה שעד כה שהו בבית מלון בטבריה, עקב בעיות ניידות, להתאחד עם כל מרבית הקהילה שמתארחת בקיבוץ גדות ולהיות מסוגלים להתנייד בין בתי המגורים, להגיע אל חדר האוכל או אל המרפאה המקומית. יוחאי וולפין, מנהל הקהילה של מנרה, מספר: "החסם העיקרי שמונע מוותיקי מנרה להגיע לגדות הוא המחסור בקלנועיות. במנרה הם פחות נדרשו לניידות הזו וגם מזג האוויר פחות חם. לשמחתי התנועה הקיבוצית ואנשים טובים נוספים פתחו את הלב וזה מאוד עוזר ומשמח".

שיר גורן מנהלת מחלקת מעורבות בחברה והמרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) של התנועה הקיבוצית מסבירה כי "מעבר לטראומה של הפינוי, המטרה הייתה לתת לוותיקי מנרה מענה מיידי על מנת לסייע להם להצטרף אל כלל הקהילה בגדות. שתי הקלנועיות נתרמו על ידי חברים מהקיבוצים נען והזורע, תוקנו באהבה על ידי אלון ישראל במוסך הקלנועיות של קיבוץ גן שמואל, שונעו אל גדות על ידי גיל שחם מקיבוץ מגידו שמתנדב במסירות במרלו"ג התנועתי והתקבלו בשמחה רבה בצפון. אנו נירתם לכל פנייה של מפונה ישראלי, קיבוצניק או עירוני, שזקוק לקלנועית כדי לשמור על שגרת חייו במהלך תקופת הפינוי. אני מזמינה עוד תורמים להצטרף למיזם החברתי החשוב הזה".

יובל מור מנהל המרכז הלוגיסטי של התנועה הקיבוצית אומר כי "במרכז הלוגיסטי אנחנו לא רק תומכים ומסייעים לקהילות המפונות באשר הן, אלא גם מייצרים הזדמנויות ופרויקטים שיתופיים, ובשורה התחתונה מאפשרים עשייה מהירה ופותרים כל בעיה".

קראו את כתבתו בנושא של עיתונאי ידיעות אחרונות ישראל מושקוביץ שהתפרסמה באתר YNET ובעיתון (מצ"ב למטה)

הוספת תגובה חדשה