דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הטקס המרגש שנערך בהר הרצל עבור שורדת השואה בת ה-97 מקיבוץ יחיעם ששכלה את בנה

שלומית וילמוש בת 97 מקיבוץ יחיעם, שורדת שואה שאיבדה את בנה הבכור, חיים, שנפל במלחמת ההתשה, התעקשה לעשות את הדרך הארוכה מהגליל ההמערבי לירושלים ולפקוד בערב יום השואה את לבנת הזיכרון של בנה בהיכל הממלכתי בהר הרצל. מי שסייע בהבאתה של שלומית לאתר הוא אמבולנס המשאלות של מד"א, שיחד עם אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון פעלו להפיק את הטקס המרגש
שלומית וילמוש מנציחה את בנה חיים, צילום: אורן בן חקון, באדיבות אתר יזכור
שלומית וילמוש מנציחה את בנה חיים, צילום: אורן בן חקון (ישראל היום), באדיבות אתר יזכור

התרגשות רבה אחזה באנשים ששהו ביום שני בהיכל הזיכרון בהר הרצל לאחר ששורדת השואה, שלומית וילמוש בת ה-97, חברת קיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, הגיעה להנציח את בנה סגן חיים בן-יונה, קצין סיירת מטכ"ל שנפל במלחמת ההתשה באזור תעלת סואץ. שלומית התקבלה בטקס מרגש עם חיילי הלהקה הצבאית שקיבלו אותה בשיר 'לו יהי'. "הנני, זה הניצחון שלי", אמרה שלומית בהתרגשות. "על כל מה שהנאצים הענקים עשו, אני - האיש הקטן - הצליח. זה הניצחון שלי. אני לא יודעת מאיפה הכוחות שיש לי, וגם אם הייתי יודעת זה לא חשוב. מה שחשוב זה מה שיש לי, מה שנתן לי הגורל". 

שלומית סבתא ל-7 נכדים ו-15 נינים. לאחרונה היא הוזמנה לבוא לספר את סיפור חייה בבית הספר של ניניה, וכשנשאלה מה היא רוצה לעשות לפני היא ביקשה לבקר בהיכל השמות. בתה אפרת סיפרה "אמא ניצולת שואה שעברה דברים מאוד קשים. היא נולדה בהונגריה, הייתה במחתרת נתפסה על ידי ההונגרים ועונתה במרתפי הגאסטפו של הנאצים. היא ברחה משם, ואפילו עשתה את צעדת המוות. כשהיא הגיעה לארץ היא קראה לבן הבכור שלה, לאחי, חיים - כאות ניצחון על פני המוות. ואותו חיים נפל בצבא כל הזמן אמרה שהוא לפחות במדים של הצבא היהודי, הישראלי".

חיים נולד בשנת 1947 במינכן שבגרמניה ובאוגוסט 1948, בעיצומה של מלחמת השחרור, עלה עם משפחתו לארץ. הוא התגייס לצה"ל ביולי 1967, הצטרף לסיירת מטכ"ל והיה חברו לצוות של בנימין נתניהו. לא עבר זמן רב והוצע לחיים לצאת לקורס קצינים. תחילה סירב ואחרי כן שקל והחליט לקבל את ההצעה. הוא יצא לקורס קצינים, סיים אותו כחניך מצטיין והוענקה לו דרגת סגן. במאי 1969 הוא נפל באזור תעלת סואץ בעת פעולה מיוחדת והובא למנוחת עולמים בבית הקברות ביחיעם.

קראו את הכתבה שהתפרסמה ב'ישראל היום' וצפו בכתבה ששודרה במהדורה המרכזית של חדשות 12

הוספת תגובה חדשה