דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

היא חוזרת: רפסודיה 2021 של התנועה הקיבוצית - "רק בגלל הרוח!"

עם הסרת המגבלות עקב מגפת הקורונה, והתקווה לחזרת החיים למסלולם בקיץ הקרוב, החלו גם ההכנות לרפסודיה שחוזרת לסדרה לאחר שנת הפסקה כפויה. אנו צופים אירוע מיוחד לאחר שנת הקורונה, ותהליך חינוכי חשוב שהוא מפגש המוני מחודש בין בני נוער ושיאה של החזרה לשגרה
היא חוזרת....... תמונה מרפסודיית התנועה בקיבוצית בשנת 2019
היא חוזרת....... תמונה מרפסודיית התנועה בקיבוצית בשנת 2019

אנו נמצאים בסופה של שנה חינוכית בה חווינו אתגרים רבים במערכות החינוך לצד הזדמנויות רבות. הרפסודיה בקיץ הקרוב נותנת לנו אפשרות לסכם את השנה הנוכחית, להתחיל תהליכים חינוכיים חדשים אשר יהוו בסיס לשנת פעילות הבאה וליצור חוויות חדשות אצל בני הנוער והצוותים החינוכיים. 

המפעל מחזק זהות ושייכות ומייצר חווית הצלחה אישית, קבוצתית, יישובית, אזורית ואגפית. אנו רואים ברפסודיה אירוע שיא ברצף השנתי, כחלק מתהליך חינוכי שנתי אותו עוברים המדריכים עם בני הנוער אותם הם מדריכים, ויש לו שלושה חלקים:

התחלה - ההכנות בבית לקראת הרפסודיה.
אמצע - הרפסודיה עצמה.
המשך - תהליך העיבוד בבית. השנה לראשונה נעקוב אחר תהליך זה.

ההיכרות של מדריכי הנוער עם החניכים היוצאים איתם לרפסודיה היא חלק מהותי מקיום מפעל חינוכי זה על כל ההיבטים שלו - חינוכיים, טכניים, ארגוניים ובטיחותיים. 

הנושא המרכז של הרפסודיה השנה  יהיה "רק בגלל הרוח!"  ובמסגרתו נתמקד ברוחות השונות אשר נושבות מסביבנו ובתוכנו ומשפיעות עלינו כפרטים, קבוצות, קהילות, קיבוצים, חברה ומדינה. הנושא המרכז יבוא לידי ביטוי במעגלי השיח, בחוברת למדריך ובפעילויות המשולבות בו ובמפרשי הרפסודות.

אנו מזמינים את כל מנהלי הקהילות, מנהלי החינוך ומנהלי יחידות הנוער במועצות האזוריות, להגיע לביקור ביום הראשון של כל מחזור, לקחת חלק במעגלי השיח כמשתתפים ולהיות חלק מהציר החינוכי שהתחיל בבית וימשיך לאחר הרפסודיה בהובלת המדריכ.ה. מוזמנים להגיע אחר הצהריים, בשעה 19:00 תתקיים ארוחות ערב בקבוצות ובשעה 20:30 מעגלי שיח: מפגש עם אנשי שיח סביב הנושא המרכז.

מצורפים לכתבה מכתב למנהלי הקהילה ומנהלי החינוך בקיבוצים, נהלי רישום ותשלום לרפסודיה 2021, נספח הרשמה, לו"ז רפסודיה לו"ז הכנת מדריכים ופרטים ארגוניים להכנה, דף שבצ"ק, טופס אישור הורים לרפסודיה, חוברת בניה ובטיחות וחוברת למדריך.

לשאלות ובירורים:

  • גיא גרסול - מנהל הרפסודיה: 050-7659399
  • אורי פלד נקש - מנהל המשט: 053-8268090 

הוספת תגובה חדשה