דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הכנות לסגר השלישי

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר קיים ברביעי שעבר פגישת עבודה עם מנכ"ל משרד החקלאןת ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ', בה הועלו מספר נושאים קיבוציים שיש צורך דחוף לקדמם. בעיית חיסונים לקורונה שנוצרה השבוע עבור הדיירים בבתים הסיעודיים המשפחתיים בחלק מהקיבוצים טופלה עלי ידי מחלקת הבריאות של התנועה בעזרתו של השר אלון שוסטר
פגישת העבודה אתמול בין מזכ"ל התנועה למנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר
פגישת העבודה אתמול בין מזכ"ל התנועה למנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר ביקש בפגישה ממזכ"ל התנועה כי יכינו עבורו בהקדם ניירות עבודה בכדי להכין מראש את הטיפול בעצמאים חברי הקיבוצים, העתידים להיפגע שוב מן הסגר השלישי. הפניה הועברה באופן מיידי למנכ"ל ברית פיקוח, רו"ח ירון רייכמן, המשמש יו"ר ועדת המיסוי הבינקיבוצית,אשר מרכז כבר את החומר ויעמיד אותו בהקדם לרשותו של ד"ר איצקוביץ', מתוך תקווה שטיפול מקדים בסוגיה יקל על ההתארגנות כך שהפיצוי יגיע הפעם בזמן סביר וללא עיכובים מיותרים.

כמו כן, עלתה גם פנייתו של ניר מאיר לחפש ולמצוא דרכים לתמוך במגדלי הכותנה (גידול קיבוצי מובהק) כך שהענף יצליח לחצות את השנה הקשה העומדת בפניו, ולהגיע לחוף מבטחים עם שוך משבר הקורונה העולמי.

בקיבוצי התנועה קיימים שני סוגים של בתים סיעודיים – אלה שבפיקוח משרד הבריאות קיבלו חיסונים כמו שאר הבתים הסיעודיים במדינה והבתים המשפחתיים שנותרו ללא פיתרון ואומצו על ידי ארגון "אבות ואמהות". השבוע, נוצרה בעיה של חיסונים עבור הדיירים בבתים המשפחתיים שרבים מהם נמצאים בפריפריה ומרוחקים מיישוב עירוני. צוותי בתים אלה שהרגישו "ילדים חורגים" פנו אל עדי רמות ממחלקת הבריאות של התנועה, שעוד באותו היום רתמה את השר אלון שוסטר, בתיווכו של מזכ"ל התנועה. שוסטר הסב את תשומת ליבו של פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, לעניין והחיסונים הוסדרו עבור כל הבתים המשפחתיים בקיבוצים. אחרוני הדיירים מתחסנים ממש בעת כתיבת דיווח זה. מנהלות הבתים המשפחתיים הודו לעדי מכל הלב על כל ההתגייסות והעבודה הקשה בימים אלה. 

עדי רמות: "אנחנו במחלקת הבריאות עושים ככל הניתן על מנת לשפר ולקדם את בריאותם של החברים בקיבוצים. אני מודה לכל מי שנרתם לסייע בהסדרת העניין."

הוספת תגובה חדשה