דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הסילו – לא מה שחשבתן וחשבתם

בתנועה הקיבוצית פיתחו כלי עבודה שמטרתו לתת "מבט מלמעלה" של 360 מעלות על הקיבוץ על בסיס "קהילה קיבוצית במיטבה" ולהניח את התשתית לבניית תכנית עבודה רלוונטית ומותאמת
הסילו – לא מה שחשבתן וחשבתם

הכלי פותח בהשראת מודל דומה שמשמש במועצות האזוריות עמק המעיינות וגליל עליון ככלי לעבודת מטה מול מטה.

הסילו הוא כלי פשוט וגמיש שמאפשר לקיבוץ למפות באופן עצמאי היבטים מרכזיים בהתנהלותו, באמצעות שאלון אותו ממלאים ממלאות/י תפקידים, חברות וחברי הקהילה ושותפות/ים בעלי היכרות מעמיקה עם הקיבוץ (וניתן להוסיף עוד קבוצות מיקוד). תוצאות המיפוי מסייעות לקיבוץ לזהות מגמות, תחומי חוזק ואתגרים ומתוך כך לייצר את המענה הקהילתי והארגוני המדויק ביותר.

מתוך חשיבות גדולה לחוסן הכלכלי של הקיבוץ הצוות חיבר לסילו כלי לאבחון כלכלי שפותח בתנועה הקיבוצית בשיתוף ברית פיקוח ומאפשר לקיבוץ למדוד את איתנותו הכלכלית ובנוסף להשוות לאזור הגאוגרפי ולתמונה הכוללת בתנועה הקיבוצית. הכלי ניתן לקיבוצים ללא עלות וחברי הצוות יסייעו לקיבוצים המעוניינים בתהליך האבחון וניתוח התוצאות.

ענת מרלא חפץ שהובילה את הצוות: "הסילו נולד כפיתוח יישומי של תפיסת 'קהילה קיבוצית במיטבה'. התפיסה כוללת את ערכי הליבה של הקיבוץ כיום, והסילו הוא כלי פרקטי שמאפשר לכל קיבוץ לבחון באילו מידה העקרונות האלה מתממשים אצלו, ובהמשך לכך להחליט אילו פעולות כדאי ונכון לעשות כדי לחזק אותם".

לחצו כאן לחומרים מכנס החשיפה של הסילו  
 

לפרטים ותמיכה ניתן לפנות לצחי רם: 050-5540470, zachi.ram@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה