דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חג אסיף שמח - מיד טבנקין

אסיף העשיות הרבות של ארכיון יד טבנקין בשנה האחרונה
יד טבנקין

אסיף העשיות הרבות של ארכיון יד טבנקין בשנה האחרונה

 
 

 

לכל ידידי יד טבנקין
חג אסיף שמח!כאן

_________202...

 

חג האסיף עורר בנו סקרנות לקבץ את אסיף העשיות שלנו בארכיון בשנה האחרונה. כמה שמחנו כאשר ראינו שלמרות הקורונה קרו אצלנו הרבה דברים טובים. שנים של השקעה בטיפוח המקצועיות הניבו הרתמות יוצאת דופן של העובדים והם עשו את כל מה שהם יודעים לעשות הכי טוב, בניצוחו של ד"ר אהרון (רוני) עזתי, מנהל הארכיון שחשב, יזם ותכנן כל הזמן קדימה.
העובדה שאתם קוראים עכשיו את החדשות הללו, מתווספת להערכה הרבה שאנחנו רוכשים להם. 
גם גופים מפקידים וגם אנשים עם ארכיונים פרטיים ואוספים רלוונטיים, המשיכו לסמוך עלינו ולהפקיד אצלנו את החומרים היקרים לליבם.  
במקביל המשכנו לפעול בתחומי המחקר, באמצעות מיזמי המחקר ועם החוקרים המצוינים שלנו, שעושים מחקר עם אור בעיניים ותשוקה גדולה, ולקדם את הספרים שבדרך, עם שותפים שהולכים אתנו שנים רבות.   
מזמינים גם אתכם להמשיך לצעוד אתנו בדרך, לשתף אותנו באוצרות רלוונטיים שנמצאים אצלכם או לחלופין, כשיתאפשר, להגיע אלינו ולחפש בארכיון אוצרות כלבבכם.

נאחל לכולנו שנצא במהרה מהסגר ונוכל להפגש גם בארכיון וגם בפעולות עיון ותרבות. 

חג המים והאסיף בקיבוצים

 

____________...

כמה רחוק נסעתם בשביל לראות טקס מיוחד? כי יש פה בקיבוצים, ממש מתחת לאף. 
במסגרת חידוש החגים בקיבוצים נוצרו בין היתר חג האסיף המעלה על נס את תבואת השדה וחג המים שהוא פרשנות לשמחת בית השואבה ולתפילה לגשם בעיתו. שניהם נחגגים בחג השני של סוכות, בתקופה בה מסתיים ומתחיל מחזור גידול חקלאי חדש.
התמונות המרהיבות הללו, של הצלם דן דנצ'ו ארנון, צולמו לפני שנה בחג המים והאסיף בקיבוץ רמת יוחנן 2019, אשר עדיין מקיים את החג הזה ברוב פאר והדר. השנה בשל הסגר, פעם ראשונה אחרי 59 שנים שלא ניתן לקיים את החג ברוב עם. גם גשמים ראשונים של סתיו, שירדו במשך השנים, לא מנעו את קיום החג. אבל לא הקורונה תשבית שמחות, ובמקום החג בבריכת השחיה, נערכו שם לגרסת וידיאו מותאמת לימים האלו שתוקרן בערב החג בקפסולות במספר מוקדים.

כוחה של מסורת בקהילה ייחודית, שנקראת קיבוץ.   

 

מאוצרות הארכיון- 'קפסולות' בחוף

____________...

 

אז, לא תיארנו לעצמנו שיום אחד, אחרי 50 שנה, יקראו לזה 'קפסולות' בחוף הים ששומרות על ריחוק של 2 מטרים. כשמצאנו את התמונה הזו בארכיון, תמונה שצולמה כנראה בשנות ה-70 של המאה הקודמת, היא התאימה לנו לדיונים סביב סגר הקורונה העכשווי והאופן בו ניתן/לא ניתן להגיע לחוף הים. לצערנו, לא הצלחנו לאתר את הצלם שצילם את התמונה ההיסטורית הזו. אם מישהו מכם מזהה את התמונה, נשמח להתעדכן ולתת את הקרדיט למי שבחר להנציח עבורנו את הרגע.  

עדיין זוכרים שהיה כנס מוצלח! 
שיתוף פעולה פורה עם מוסדות עמיתים

 

_________202...

קיבלנו בשמחה את המשוב הראשון: שבת שלום ושנה טובה !
היה יופי של כנס בר-יומיים. פעם ראשונה שאני משתתפת במשהו כזה גדול, מאתגר ומסקרן.
בעבר הייתי צירה במועצות וועידות במשך שלוש קדנציות מקיבוצי - גבת. כמו כן, עשרים ושלוש שנים מרכזת ארכיון גבת וחברה במזכירות אירגון ארכיונאי ההתיישבות, כחמש שנים. כולל חברת מזכירות איגוד ארכיונאי המדינה.
שמחה ש"יד טבנקין" שלחה לי הזמנה לזום הנהדר הזה וכך נוצרה ההזדמנות להיות נוכחת באירוע יוצא דופן זה. נהניתי והחכמתי  מודה מעומק ליבי למארגנים, הדוברים וכל המסייעים ומשתתפי ימים ברוכים אלה. שולחת בזה את ברכתי בסיום הפאנל היום:
תהא שנת  תשפ"א בריאה ומאשירה/ שנת מימטרים מעתירים/ טללים וצלילים/ התחלות והכלות/ חבירות והתחברות/ מחולות ומחילות/ חלום לשלום! 
בברכה חמה - תלמה כנעני, גבת.
מאיתנו: תודה לתלמה על המילים החמות!

 

הספרים שלנו במחיר השקה

___________2

מה קרה למפלגה שהקימה את המדינה? מה הוביל למשבר שעברה? ומה התחולל בתוכה? אילו שינויים פנימיים עברה בתקופת המודרניות המאוחרת, עם כניסתם של דורות סוציולוגיים חדשים לזירה הפוליטית? אילו שיחים אידיאולוגיים חדשים-ישנים התכוננו בה? וכיצד אפשר לאפיין את הבשורה הסוציאל-דמוקרטית שהתחדשה בה בעשורים האחרונים? 
שאלות אלו ואחרות עומדות ברקע למחקר האתנוגרפי שעליו מבוסס ספר זה, המתמקד בעלייתן של קבוצות דוריות צעירות וחדשות במפלגה, שהגדירו עצמן סוציאל-דמוקרטיות וביקשו לתת מענה למשבר הזהות המפלגתית. 
   ד"ר סיגל עוזרי-רוייטברג, היא אנתרופולוגית וסוציולוגית, כתבה את הספר בהנחיית ד״ר מנחם טופל.
הספר בהוצאת יד טבנקין ומאגנס.
מומלץ! 

לרכישה באתר מאגנס במחיר השקה מיוחד לחצו כאן

 

____________...

האם הקיבוץ של היום הוא עדיין קיבוץ? ואם כן, מה משמעות המושג במציאות של היום? בספר קיבוץ 2020 מתוארים השינויים מרחיקי הלכת שעברו על הקיבוץ בעשורים האחרונים, שינויים המצטברים למטמורפוזה ממש של הקיבוץ המסורתי. השאלה העיקרית שבה דנים פרקי הספר השונים בנושאים של כלכלה, ארגון, תעסוקה, חברה, חינוך, מגדר, תרבות, אידיאולוגיה, פוליטיקה, שפה – היא עד כמה המשך ההתפתחויות של הקיבוץ לאחר המטמורפוזה נוטה לשמר את מה שעדיין עושה את הקיבוץ לדפוס חיים ייחודי ובעל מסר לסביבתו הלא-קיבוצית, וקודם כל לעצמו.
ספר עדכני ומעמיק, מומלץ בחום!
בעריכת אליעזר בן-רפאל וארנה שמר, בהוצאת יד טבנקין בשיתוף המרכז לחקר הקיבוץ והרעיון השיתופי – אוניברסיטת חיפה.

עדיין נרגשים מהאירוח של 'פה-ריפריה משדרת' ביד טבנקין

 

______5.8.2020

עדיין נרגשים מהאירוח של פה-ריפריה משדרת אצלנו ביד טבנקין, במהלכו שיתפו החוקרים שלנו במחקרים שלהם על צעירים חדורי מוטיבציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית. צעירים שבוחרים לחיות בקבוצות שיתופיות, מקימים מיזמים חברתיים וקהילתיים, וגם צעירים שבוחרים ב׳אקטיביזם של שלום׳.

מוזמנים ללחוץ על הקישור כאן, להתרגש איתנו ולהתרפק על השירים הנפלאים שמלווים את השידור.

 

נאחל לכולנו חג שמח, בריאות טובה, חזרה לשגרה ולהתראות,
 

בשם כל בית יד טבנקין,
פז אלניר, מנכ"לית

Paz.elnir@yadtabenkin.org.il

 

Facebook

Whatsapp

Twitter

LinkedIn

 

אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן

 

 

 

לחץ לקבלת לגרסה הנגישה

הוספת תגובה חדשה