דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוק הותמ"ל - בדרך לפתרון?

ביום שלישי בלילה, טרם ההצבעה על חוק הותמ״ל, הגיעו  נציגי סיעות הקואליציה להבנות על כניסה למשא ומתן במטרה להגיע להסכמה בנושאי שמירה מרבית על שטחים חקלאיים ופתוחים לפני העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית
דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע.
צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע.

בפגישה שהתקיימה בין נציגי סיעות הקואליציה ולדרישת יו״ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, סוכם כי "כחול לבן" תתמוך בחוק בקריאה ראשונה, תוך הבטחה כי לקראת העברתו לקריאה שנייה ושלישית יושגו הסכמות שיבטיחו את השמירה על השטחים החקלאיים והפתוחים.

ההבנות הללו הושגו, לאחר שחברי כנסת בכחול לבן ביקשו משר הביטחון בני גנץ חופש הצבעה על חוק הותמ״ל שעלה להצבעה בשלישי בלילה, עקב הפגיעה בשטחים חקלאיים.

בפגישה נכחו סגן שר הביטחון ח״כ אלון שוסטר, ח״כ יעל רון בן משה וח״כ אלון טל מטעם כחול לבן; נציג יש עתיד, יו״ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין מטעם תקווה חדשה.

הצדדים סיכמו, כי מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, יקיים בהקדם סדרת דיונים שמטרתם להגיע להסכמות לקראת תיקוני החוק שיועלו בועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת לפני הקריאה השנייה והשלישית.

כבר בשבוע הבא יחלו דיונים אינטנסיביים בועדת הפנים ואנו מצפים משרת הפנים, איילת שקד, כי תעמוד בהבטחתה ותמנע כל פגיעה בלתי מידתית או בלתי מוצדקת בשטחי החקלאות היצרנית.

הוספת תגובה חדשה