דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חלוץ גם בתעסוקה

בכתבה שפורסמה בעיתון 'ישראל היום' מתאר הכתב אסף גולן כיצד הפך מזכ"ל תנועת החלוץ למרחב, אנריקה "קיקה" רוזנבורט גם ל"לשכת התעסוקה" של עולי דרום אמריקה בזמן משבר הקורונה
קיקה רוזנבורט
קיקה רוזנבורט

מאז פרוץ משבר הקורונה, הפך קיקה רוזנבורט (38), שעלה מארגנטינה לישראל לפני כ־18 שנים - לשירות תעסוקה וקליטה של איש אחד.

"עם תחילת משבר הקורונה הוצאו בארגנטינה ובברזיל המון אנשים לחופשה, וכן פוטרו הרבה. אנשים שהכירו אותי התחילו לגשש דרכי אחר אפשרות לעלות לארץ, וגם לבדוק אם הם ימצאו כאן עבודה. זה היה אדם אחד ועוד אחד והתחיל ממש זרם", סיפר רוזנבורט ל"ישראל היום". "המון אנשים ביקשו את עזרתי, ולכן התחלתי להקים קבוצות ווטסאפ ולחפש לאנשים עבודה. סייעתי ככה כבר ל־300 איש", הוסיף.

רוזנבורט, נשוי פלוס שלושה, מספר כי עבודתו נוגעת למיזם ההתנדבותי שלו: "אני עובד קהילתי וגם ריכזתי בעבר תוכניות חוסן חברתי־כלכלי, נוסף על עבודה עם עולים, כך שאני יודע איך לעזור לאנשים למצוא עבודה. לכן, כשהחלה הקורונה וקיבלתי מאות פניות, התחלתי לסייר ברשת, למצוא משרות ולהעביר הלאה…".

רוזנבורט הפך למעשה ללשכת תעסוקה לדוברי ספרדית והוא מספר כי "נפתחו כבר שלוש קבוצות וואטסאפ". את המיזם הוא מנהל בהתנדבות מלאה: "אני עושה את זה כדי לעזור. אנשים בארץ צריכים להבין שיהיה עכשיו ממש גל של עלייה ממדינות אמריקה הלטינית", הוא מדגיש. נושא העלייה בוער בעצמותיו. "האנשים האלה חשובים לי, רוצה להקל עליהם את הקליטה כאן".

הוספת תגובה חדשה