דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יורם טהרלב הלך לעולמו – עוד לא תמו כל פלאיו  

בשבוע שעבר נפטר ענק התרבות, בן קיבוץ יגור, בגיל 84 לאחר מאבק במחלת הסרטן. בצירוף מקרים מרגש נכתב אתמול קטע משירו "החולמים אחר השמש" על אחד מקירות בית התנועה החדש
יורם טהרלב הלך לעולמו – עוד לא תמו כל פלאיו  

טהרלב, משורר, פזמונאי, מחזאי, סופר, מתרגם וסטנדאפיסט, אחראי לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית כמו "גבעת התחמושת", "הבלדה על יואל משה סלומון" או "ההר הירוק תמיד", שהינו דוגמה לאחד מהשירים הרבים בהם תיאר באהבה את חיי הקיבוץ.

טהרלב זכה בפרסים רבים על יצירתו, בהם פרס שר החינוך לתרבות יהודית, פרס שרת התרבות והספורט לאמנים ותיקים, אות הוקרה על מפעל חיים לזמר העברי של אונ' בר אילן ועוד. 

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין, חברת קיבוצו: "רק לפני שבועיים שוחחתי עם יורם ז"ל בטלפון, ביקשתי את רשותו להשתמש בקטע משירו על קיר בית התנועה הקיבוצית החדש. יורם התרגש מאד, וביקש שנזמין אותו לבית החדש. בדיוק אתמול נכתב בית משירו "החולמים אחר השמש" על אחד הקירות בבניין. גם על גבי בית המזוזה שתקבע בבית התנועה, מתנת הקיבוץ הדתי, יש קטע משירו הנפלא "צל ומי באר" שנכתב על קיבוצו, קיבוצי, יגור. תכננתי להזמין אותו לחנוכת הבית ומותו הפתאומי השאיר אותי חסרת מילים. הכאב הוא רב, אישיותו הכובשת ושיריו המופלאים, המזקקים את הווית הקיבוץ יחסרו לנו בנוף הקיבוצי והישראלי. יהי זכרו ברוך."

הוספת תגובה חדשה