דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי: צריך לבנות מחדש את הכוח הפוליטי של גוש השמאל

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית: "מדינה בלי חקלאות זה כמו אדם שלא אוכל ירקות - זה מסוכן לבריאות. אבל, החקלאות זקוקה גם לריענון ולחידוש, פעם היא היתה ענף חדשני ופורץ דרך. צריך להסתכל על החקלאות גם במונחים סביבתיים חדשניים"
יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי: צריך לבנות מחדש את הכוח הפוליטי של גוש השמאל

"הרוב המכריע של הישראלים תומך בערכי השמאל, אבל נתניהו הצליח להפוך את המילה 'שמאל' לקללה," אמרה יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי בכנס התנועה הקיבוצית שנערך ביום ראשון. "אף אחד לא רוצה שיקראו לו מטומטם, בוגד, עוכר ישראל. צריך לשקם את הנרטיב. במהות ובתכנים - כל הציבור רוצה מדינת רווחה. רוב מכריע מעוניין בפלורליזם דתי ואחר, הרוב מאמין בשוויון מגדרי, שוויון לקהילה הלהטב"ית ויש אפילו רוב זעיר שתומך בפתרון שתי המדינות. השאלה היא איך מתמודדים עם הסיפור הזה של 'שמאל'."

בראיון למואב ורדי הודתה מיכאלי כי, "מפלגת העבודה מעלה בעבר באמון הבוחרות והבוחרים שלה. שוב ושוב מפלגת העבודה בגדה בחזון שלה ובציבור שלה, נכנסה לממשלות ימין ואיבדה את היכולת להיות אלטרנטיבה. את זה צריך לקומם, כי לא קם לה תחליף. נצטרך לעבור דרך שלב ביניים שבחיבור עם בנט וסער ומי שלא יהיה, אבל בסופו של דבר אנחנו רוצים להקים את מדינת ישראל על הרגליים ולהחזיר אותה לחזון הציוני."

מפלגת העבודה היום, אמרה מיכאלי, היא "מפלגה שוויונית מבחינה מגדרית, היחידה שעומדת בראשה מנהיגה. אנחנו מפלגה שמחוייבת לצורת החיים של סוציאל דמוקרטיה שכוללת שלום וכוללת שוויון. אנחנו מאמינים בסוציאל דמוקרטיה, חתירה לשוויון ללהט"בים וערבים, אבל גם שוויון חברתי כלכלי שמייצר שוויון הזדמנויות ויכולת לחיות בכבוד, וכן שוויון למי שמנוגד לך מבחינה אידיאולוגית אבל עדיין יש לדאוג להם."

"כל הנבחרת של העבודה", הוסיפה מיכאלי, "מורכבת מאנשים ונשים נפלאות ונפלאים. פוליטיקה וכנסת זה מקצוע. בני גנץ בתחילה הביא אנשים שלא היו קודם במערכת הפוליטית. גם בצבא הוא לא היה מביא נבחרת חסרת ניסיון. הכנסת היא לא עירייה ולא רשות החשמל – זה מקום אחר עם חוקים אחרים לגמרי. בניתי את הניסיון שלי לאט.  נמצאים איתי במפלגה עמר בר-לב ונחמן שי, והשאר נשענים על פלטפורמה מקצועית עם ערכים ועם מעטפת של אנשים שכבר היו שם."

בהתייחסה למפלגות האחרות במרכז שמאל, מיכאלי כינתה את מפלגת כחול לבן "מפלגה של שאריות שאין להם אידיאולוגיה. נשבר לי הלב כשאלון שוסטר הלך לכחול לבן. הוא איש מדהים. שר חקלאות עם אוזן קשבת וחוסר יכולת לעשות משהו, כי לא הם מנהלים את הממשלה. כחול לבן סיימה את דרכה וצריכה לפנות את הדרך."

לגבי יש עתיד אמרה מיכאלי כי ה"מדיניות של לפיד לא שונה בהרבה משל נתניהו. הם מאמינים שאם תיתן לעשירים זה יחלחל למטה. יאיר לפיד הקים את הוותמ"ל והצביע בעד המשך הוותמ"ל. מעשים מדברים." 

לשאלה בנושא שיוך דירות בקיבוצים השיבה מיכאלי: "גדלתי בפתח תקווה ועברתי לשכונת מצוקה ברמת גן והייתי כמהה לגור בכפר או בקיבוץ, אך זה בלתי אפשרי כי הקיבוצים לא יכולים להתרחב. התקיעות שקיבוצים מצויים בה ולא באשמתם היא בלתי נסבלת. מפלגת העבודה מתהדרת ברם שפע ובעמר בר-לב שמזוהה עם הקיבוצים ובאנשים שמחויבים לקיבוצים ולהתיישבות העובדת".

לשאלה כיצד תפעל עבור המגזר החקלאי אמרה מיכאלי: "אני יכולה להבטיח לפעול במאה אחוז למען הערכים המשותפים לי ולציבור בקיבוצים ולציבור הרבה יותר גדול. הייתי חברה בשדולה החקלאית לכל אורך כהונתי בכנסת. בעיניי, מדינה בלי חקלאות זה כמו אדם שלא אוכל ירקות. זה מסוכן לבריאות. אבל, החקלאות זקוקה גם לריענון ולחידוש. פעם היא היתה ענף חדשני ופורץ דרך. צריך להסתכל על החקלאות גם במונחים סביבתיים חדשניים. בשביל להוציא את הדברים האלה צריך רצון פוליטי. כרגע האנשים שושבים שם מובילים את ההיפך".

לצפייה בריאיון המלא עם מרב מיכאלי: לחצו כאן
לצפייה בקטע קצר מדבריה של מיכאלי בנושא הקיבוצים והחקלאות: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה