דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: לא סוגרים תנועה שהתמודדה מאז קום המדינה

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית: "אני מצטער שאין קיבוצניק כמועמד ריאלי ברשימת מרצ. זה חשוב מאוד, אבל אנחנו תנועה דמוקרטית. צריך להיות מועמד של התנועה הקיבוצית במרצ. אני אעשה מאמץ שזה יקרה"
מואב ורדי מראיין את יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ

בכנס התנועה הקיבוצית שהתקיים ביום ראשון אמר יו"ר מרצ למואב ורדי: "אי אפשר להעלות על הדעת כנסת בלי שמאל ובלי מרצ. חסרים מצביעים בודדים כדי לוודא שגם הפעם נישאר על המפה. לא סוגרים תנועה שהתמודדה מאז קום המדינה ואנחנו לא תנועה שמרימה ידיים."

על השאלה מדוע לא התאחדו עם מפלגת העבודה השיב: "החיבור עם מרב מיכאלי בבחירות האלה לא היה אפשרי. מפלגת העבודה סגרה את הרשימה יום לפני הגשת הרשימות והיו עוד שחקנים במגרש כמו (רון) חולדאי ו(עופר) שלח. מפלגת העבודה לא רצתה להתחבר עם אף אחד. אחרי הבחירות צריכה לקום מפלגת שמאל סוציאל דמוקרטית אחת שיהיו בה מרצ, מפלגת העבודה ואולי אפילו חלקים מהרשימה המשותפת."

הורוביץ הדגיש כי יהיה מוכן לפשרות על מנת להיכנס לממשלה: "אנחנו לא מקדשים אופוזיציה, אנחנו רוצים להיות חלק מהממשלה. זה אפילו שינוי מסויים בקו של מרצ. מצד שני אנחנו לא זוחלים לכל ממשלה בכל מחיר. אנחנו אנשים מפוכחים, רוצים שלטון, רוצים השפעה, אבל יש לנו קווים אדומים. נהיה מוכנים להתפשר ולשבת עם אנשים שלא העלינו על דעתנו לשבת איתם בעבר. מה שאנחנו רואים עכשיו זה תוצאה של זחילה לממשלה בכל מחיר. אנו מבינים שלמרכז שמאל אין רוב ואנו מבינים שנצטרך שותפויות נוספות – אנו שוללים שותפות עם מי שנאשם בפלילים ועם כהניסטים."

בהתייחס לעמדת מרצ ביחס לקיבוצים אמר הורוביץ, "התנועה הקיבוצית עומדת תחת מתקפה ארסית, כולל הכינויים של בנו של ראש הממשלה. יש אנשים שמאוד עוינים את הקיבוצים ולא מבינים שצורת החיים הזאת נותנת פתרון לצורך שהמון אנשים מחפשים אותו היום בקהילתיות, בעזרה הדדית, בשותפות כלכלית. גם בקיבוצים מתחדשים מידת הסולידריות החברתית גבוהה מאוד. יש ביקוש אדיר לדבר הזה. אני חושבת שהתנועה הקיבוצית צריכה לפרוש כנפיים ולקחת תחת חסותה גם קיבוצים בצורות אחרות – כמו בתנועות הבוגרים."

לשאלה, מה עשתה מרצ למען האינטרסים של הקיבוצים, השיב הורוביץ: "אנחנו מאמינים שהאינטרסים הם לא של הקיבוצים אלא של מדינת ישראל. כשאני נאבק למען ביטחון המזון, זה לא רק אינטרס של החקלאים מהקיבוצים או המושבים, זה אינטרס של מדינת ישראל שבעיתות חרום תהיה לה יכולת לייצר חלק ניכר מהתוצרת שלה ולא תהיה תלויה בגורמי חוץ. מרצ נאבקה בכל הניסינות והצעות החוק לפתוח את המשק לייבוא פרוע, למשל דגים. אנחנו רוצים שיהיה כאן משק שמבוסס על ערבות הדדית ואחריות חברתית וזה גם ערך סביבתי מאוד חשוב."

כמו כן הוסיף, "אני מצטער שאין קיבוצניק כמועמד ריאלי ברשימת מרצ. זה חשוב מאוד, אבל אנחנו תנועה דמוקרטית. צריך להיות מועמד של התנועה הקיבוצית במרצ. אני אעשה מאמץ שזה יקרה. רציתי בבחירות האלה לשים דגש על השותפות היהודית-ערבית".

לסיכום קבע הורוביץ: "אין עוד מפלגה כמו מרצ שנאבקת על דברים שמפלגות אחרות בורחות מהם. מרצ נמצאת במאבקים בסוסיא, בסוגיות פליטים ומהגרים, בפגיעה בפלשתינים, מרצ לא אומרת דברים כדי שיסכימו עליהם. למנחם בגין היה משפט יפה: הצדק לאו דווקא נמצא אצל הרוב והאמת לא תלויה בכוח. זה שאני מיעוט זה לא אומר שאני לא צודק. מעולם לא היינו תנועה ענקית – תמיד חטפנו אש. מי דיבר לפני מרצ על להט"בים? על שני עמים? זו השליחות של מרצ. אנו לא מעוניינים במקהלה אחידה – יש לנקוט עמדות אמיצות יותר שיש למרצ."

לצפייה בריאיון המלא עם ניצן הורוביץ: לחצו כאן
לצפייה בקטע קצר מדבריו של הורוביץ בנושא הקיבוצים והחקלאות: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה