דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לתנועה הקיבוצית ולקואופרטיבים בעולם יש יותר במשותף ממה שחשבתם

עו"ד מרב ניב מהיחידה לקידום הקואופרציה והמחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית ושלומית צימרינג, רכזת פיתוח הון אנושי בתנועה, השתתפו בכנס שהתקיים באיטליה ביחד עם 25 נציגים של קואופרטיבים מובילים מ-14 מדינות מרחבי העולם, ומספרות כי האתגרים העומדים בפני קואופרטיבים בכל העולם הם אותם אתגרים העומדים גם בפני התנועה הקיבוצית.
מפגש ICETT

בשבוע שעבר התאספו באיטליה 25 נציגים של קואופרטיבים מובילים מ-14 מדינות מרחבי העולם, למפגש נוסף של צוות חשיבה בשאלת האתגרים העומדים בפני קואופרטיבים בעולם משתנה. הצוות, אשר הוקם על ידי ברית הקואופרציה העולמית על מנת להביא נקודות מבט קואופרטיביות שונות ומגוונות, במטרה לפתח ביחד פתרונות וכלים חדשניים בתחומים שונים.

מדהים היה להיווכח כי כבר בשלב איתור הנושאים המרכזיים לטיפול, היה ברור כי האתגרים העומדים בפני קואופרטיבים בכל העולם הם אותם אתגרים העומדים גם בפני התנועה הקיבוצית, דוגמת הדרך הנכונה "למשוך" צעירים לקחת על עצמם תפקידי ניהול והובלה, איך מכשירים מנהלים לניהול קואופרטיבי – להבדיל מניהול עסקי "רגיל", קשר עם ממשלות וקבלת הכרה מצידן למאפיינים היחודיים של קואופרטיבים, מעמדם של קואופרטיבים בעולם שבו הדמוקרטיה נחלשת והתאמה להתנהלות בעולם דיגיטלי. הודגשה גם חשיבותה של יצירת פלטפורמה פיננסית עולמית ואזורית, שתאפשר סיוע בין קואופרטיבים – כחלופה להלוואות בנקאיות רגילות, בדומה למנגנונים הקיימים אצלנו בארגונים הכלכליים האזוריים ובקמ"ע.

נושא שזכה להתייחסות מעמיקה בקרב המשתתפים בדיון היה ההזדמנות הטמונה בעולם הדיגיטלי על יכולת איסוף ושיתוף מידע וידע בין קואופרטיבים – הן במישור האזורי והארצי והן במישור העולמי. בד בבד עם הצגת אמות המידה החדשות שנקבעו על ידי ה-ILO (ארגון העבודה העולמי של האו"ם) לבסיס נתונים קואופרטיבי אחיד, שיאפשר ניתוח והשוואה ברמה עולמית, הוצגו גם אמות מידה ונתונים, הנאספים על ידי התנועה הקואופרטיבית העולמית בשיתוף מכון המחקר EURICSE וכן הוצגו מערכות מידע ונתונים המיושמים על ידי התנועה הקיבוצית, דוגמת "שיק" ו"קיבוץ נתונים".

בסיכום הדיונים, הוחלט על שלושה תחומים עיקריים בהם יעסוק צוות החשיבה בשנה זו, במסגרת שלושה צוותי משנה: דיגיטציה ואיסוף מידע, קיימות קואופרטיבית והעסקה הוגנת.

המלצות צוות החשיבה יובאו לדיון ואישור בפני מוסדות ברית הקואופרציה העולמית, על מנת לאפשר את יישומן בקואופרטיבים בכל העולם.

הוספת תגובה חדשה