דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים להוביל את תוכנית מתנדבי חו"ל המפורסמת

בזמן האחרון הצטרפו לכח התנועתי מספר פעילים, בתקופה הקרובה נציג אותן ואותם לפניכם. מוזמנות ומוזמנים להכיר את קרן פרדו, מנהלת מחלקת מתנדבי חו"ל בתנועה
ממשיכים להוביל את תוכנית מתנדבי חו"ל המפורסמת
צילום: אילת ארנוני

קרן, חברת קיבוץ גזר, נשואה לפביאן ואמא לעומרי ואלה.

"את הדרך שלנו לגזר מצאנו כמשפחה צעירה לפני שבע שנים, בסיום מסע של 10 שנים בברלין", מספרת פרדו. וממשיכה:"בברלין סיימתי לימודים אקדמאיים בעבודה סוציאלית וחינוך בלתי פורמאלי ונחשפתי לעולם חדש עם פרספקטיבות שונות ורחבות של עשייה חברתית ופוליטית – ממעורבות באגודת הסטודנטים, ארגון מפגשים לדיאלוג בין תרבותי, הקמה והובלה של פרויקטים אקדמאיים עד פיתוח תכניות פעילות לצעירים בזירה החברתית ופוליטית של יחסיי ישראל-גרמניה עם מרכז התיאום הפדראלי לחילופי הנוער ישראל גרמניה.

השהייה הארוכה בגרמניה הייתה עבורי תהליך מכונן של למידה וגדילה אישית, מחקר ולימוד מעמיק של נושאים חברתיים רבים הקשורים ברב- ובין-תרבותיות, זהות ויחסיי רוב-מיעוט. ההתנסות הזו הייתה חוויה עוצמתית, אשר אתגרה תפישות ורעיונות חברתיים וקראה לי לבחון מחדש את ה"מובן מאליו" שלי, העמדות, ערכים ונרטיבים עליהם גדלתי".

מתוך הפעילויות האלו, הקימה פרדו לאחר החזרה לארץ פרויקט התנדבות בילטראלי חדש במועצת תנועות הנוער והמועצה הציבורית לחילופי נוער בישראל - "קום-מתנדב".

כמנהלת התוכנית בישראל היתה פרדו אמונה על בניית שותפויות בין ארגוניים, קשרים למשרדי ממשלה ושגרירויות ופיתוח מערך הכשרה וליווי למשתתפים, לצד ארגון והנחייה של סמינרים, כנסים לקידום יחסיי ציבור לתוכנית.

"תכנית זו חיברה אותי חזרה לזירה החברתית הישראלית בתחום ההתנדבות ולהקמה של מחלקה בינלאומית חדשה באגודה להתנדבות – עמותה שעסקה עד אז בשירות הלאומי. לאחר שבע שנים מרתקות של פיתוח שותפויות לתוכניות בינלאומיות חדשות לקליטת מאות מתנדבים מחו"ל, אני נכונה מאוד לאתגר החדש ולפרק הבא במסע". אומרת פרדו.

על התפקיד במחלקת מתנדבי חו"ל היא אומרת: "פיתוח וניהול תכניות חינוכיות בינלאומיות, הינו תחום שבוער בי ובאמצעותו אני רואה את האפשרות שלי לפתח כלים שיכולים להשפיע ולתרום לחברה בה אני חייה, לקידום הצדק החברתי, והשוויונית על בסיס ערכים פלורליסטים של הכרה וסובלנות לאחר.

אני שמחה ומתרגשת מאוד לקחת על עצמי את ניהול מחלקת מתנדבי חו"ל בתנועה הקיבוצית. אני מרגישה שזו ההזדמנות שלי להביא הביתה את הכלי החינוכי של המפגש הבינלאומי, להתחבר לעשייה העשירה של המחלקות האחרות ולהפוך את פעילות הבינלאומית למשמעותית לתנועה הקיבוצית ולחברה הישראלית. זו הזדמנות לפתח תכניות חדשות עם יעדים נוספים, כי מהניסיון שלי בעבודה הבינלאומית, השמיים הם הגבול!"

תגובות

מתנדבים מחו"ל
אריאל
כיצד ואייך על הרוצים להתנדב מחו"ל לפנות אליכם ?
050-9936660

הוספת תגובה חדשה