דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצדיעים למצטיינות ולמצטיינים!

המצטיינים הקיבוצניקים

12 מתוך 120 החיילים שזכו היום בתעודת הצטיינות מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הם בני ובנות קיבוצים וחיילים בודדים המאומצים בקיבוצים. החיילים המצטיינים מגיעים מקיבוצים בכל רחבי הארץ, מלהבות הבשן ויחיעם בצפון ועד נירים ומגן בעוטף עזה. שישה מתוך המצטיינים הם בני קיבוץ ושישה הם חיילים בודדים.
התנועה הקיבוצית גאה בבנותיה ובניה ובחיילים הבודדים שגם הם חלק מהתנועה, על ההערכה לה הם זוכים מצה"ל ומנשיא המדינה על שירותם הצבאי. התנועה הקיבוצית והקיבוצים חינכו תמיד ומחנכים גם היום לשירות צבאי מלא ומשמעותי, ולא בכדי גם בקרב הבנים וגם בקרב הבנות יש 98% גיוס. בכל שנה בטקס מצטייני הנשיא אפשר לראות את הפירות לכך – למרות שהאוכלוסייה הקיבוצית היא אחוז וחצי מהאוכלוסייה, עשרה אחוזים מהמצטיינים והמצטיינות הם קיבוצניקים.
לאחר הטקס, נערך אירוע הוקרה מצומצם ל-12 החיילות והחיילים ומשפחותיהם, בהשתתפות מזכ"ל התנועה ניר מאיר, ד"ר גבי אסם ראש אגף חינוך, יעל אייזנר האחראית על החיילים הבודדים בקיבוצים ואיה שגיא האחראית על גרעיני צבר בקיבוצים שהודו בשם התנועה הקיבוצית כולה, לחיילים על פועלם והצטיינותם.
ניר מאיר בירך ואמר: "כל אחד מכם, בני הקיבוצים, החיילים הבודדים וחניכי צבר, זכיתם להכרת התודה של צה"ל בזכות מי שאתם. בזכות יכולתכם והשתדלותכם ומן הסתם גם בזכות הישגיכם יוצאי הדופן. אני מניח כי מי שהנחיל לכם את כל אלה היו בעיקר הוריכם, ואני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות בשם כל הציבור בישראל, ובשם התנועה הקיבוצית כולה, גם לכם, ההורים הביולוגיים וגם למשפחות המאמצות. אנחנו גאים בכם מאוד, מתברכים בהישגיכם ומאחלים כי תמשיכו לעשות חיל איש איש בתחומו. אני משוכנע שכך אמנם יהיה".

הוספת תגובה חדשה