דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משרד התרבות: פרס מפעל חיים יוענק לרמי באר

באר, בן וחבר קיבוץ געתון, הכוריאוגרף ומנהלה האמנותי של להקת המחול הקיבוצית אותה הקימה וניהלה יהודית ארנון ז"ל שגם זכתה על פועלה בפרס ישראל
רמי באר. צילום מתוך אתר האינטרנט של להקת המחול הקיבוצית
רמי באר. צילום מתוך אתר האינטרנט של להקת המחול הקיבוצית

הוריו של באר שעלו לישראל בשלהי שנות ה-40 והיו חלק מהגרעין המייסד של קיבוץ געתון, הנחילו את לימודי המוזיקה והריקוד לבאר עוד מגיל צעיר. באר החל ללמוד מחול במסגרת האולפן למחול בקיבוץ געתון ולא עצר לרגע. אפילו לאחר גיוסו בחופשות מהצבא, שמר על קשר עם פעילות המחול בגעתון והיה מגיע לרקוד ככל שהדבר התאפשר.

עם שחרורו מהצבא בשנת 1980 הצטרף באר "ללהקת המחול הקיבוצית" אותה הקימה וניהלה במשך שנים יהודית ארנון גם היא חברת געתון, כרקדן ומיד גם ככוריאוגרף. לאורך השנים הרחיב באר את פעילות המחול בגעתון, כאשר המקום הפך למרכז בינלאומי למחול המהווה אבן שואבת לרקדנים, אמנים ויוצרים מהעולם כולו.

מנימוקי השופטים לפרס מפעל החיים: "באר, הנחשב יוצר פורץ דרך בעל קול אמנותי ייחודי ושליטה מלאה בכלל המרכיבים הבימתיים, פיתח במרוצת השנים את שפתו הרב תחומית הייחודית וכיוצר טוטאלי מטפל בכל מרכיבי היצירה, הן במישור התוכן והן במישור הצורה והעיצוב. לצד אלה, היה מי שעם שותפיו, הגה והקים את כפר המחול הבינלאומי שבקיבוץ געתון, המנקז אליו אלפי רקדנים מישראל ומרחבי העולם כולו ומשמש כמרכז הפעילות וביתה של הלהקה".

התנועה הקיבוצית שמחה לתמוך לאורך השנים בפעילות המיוחדת של להקת המחול הקיבוצית ומאחלים לה  ולרמי להמשיך ולכבוש פסגות חדשות של יצירה ישראלית מקורית!

הוספת תגובה חדשה