דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סידור עבודה - לא מה שחשבתם

השבוע נפתחה תערוכת צילומים ועיצוב יוצאת דופן שצולמה בקיבוץ שער הגולן לכבוד יום הולדת 85 לקיבוץ, ותוצג בבית גבריאל בכנרת, לאורך חודש מרץ. בתערוכה ששמה "סידור עבודה" 12 צילומים גדולים ומרשימים, כמספר חודשי השנה
אדם עברי (מימין) המשתתף המבוגר ביותר בתערוכה וטים קמינגס (משמאל). צילום: ארז ביטון (Erezbit)
אדם עברי (מימין) המשתתף המבוגר ביותר בתערוכה וטים קמינגס (משמאל). צילום: ארז ביטון (Erezbit)

המיוחד והנועז בתערוכה הוא שהמצולמים, כולם בחורים, בגילים שונים מ-39 ועד 85, צולמו במקום עבודתם כמעט ללא בגדים על גופם בעירום מרומז, בדומה למודל הבריטי בסרט הקולנוע "נערות לוח השנה" Calendar Girls משנת 2003 בו מסופר על קבוצת נשים מבוגרות ממחוז יורקשיר בבריטניה שהצטלמו בעירום מרומז לאיסוף כספים עבור הבעל של חברתן החולה.

במודל הקיבוצי, השער-הגולני, צולמו הבחורים במקום העבודה שלהם – מטע בננות, מטע אבוקדו, רפת, מסגריה, מכוורת, תובלה, מחסן תיקון אופניים, חשמליה, מפעל תעשייה, משתלה, בריכת שחיה ובנגריה.

המבוגר שבהם הוא אדם עברי בן ה- 85 והצעיר הוא בן רימר בן 39. הם הצטלמו תוך חשיפה אישית נועזת, לא דבר של מה-בכך בחברה שמרנית כמו קיבוץ. לצד כל צילום יוצג בתערוכה גם מידע תמציתי על החבר המצולם והענף בו עובד החבר.

הסיפור של התערוכה הוא הוקרה והערכה לאנשי העמל בחקלאות, בתעשייה ובענפי השרות לחברים, ואנשי העמל במושבים, בערים ובעיירות הפיתוח. בתערוכה אף נמתחת ביקורת מצד המארגנים – מיטל לוי ורותם קידר מסטודיו egg design בשער הגולן, ארז ביטון (Erezbit) צלם התערוכה, ואביב לשם, בבחינת "נאמנים פצעי אוהב" על היעדרן היום ואף בעבר של הנשים מהענפים היצרניים, בין אם הדבר נובע מהדרה או מבחירה אישית.

בתערוכה יוצג גם מילון מונחים שכתב ההיסטוריון מוקי צור.

הוספת תגובה חדשה