דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 20.2.2015

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

 

לצפייה בקובץ וורד לחץ כאן. לצפייה בקובץ PDF לחץ כאן.

 

 

IMG-20150219...

סיום קורס מנהיגות ציבורית

השבוע התקיים בבית התנועה הקיבוצית, טקס סיום קורס ייחודי למנהיגות מקרב עובדים במגזר הציבורי, שהם חברי קיבוץ או תושביו. באירוע חולקו תעודות סיום קורס, ל- 22 חברים וחברות. קורס מנהיגות ציבורית מתקיים בשיתוף עם אלכ"א, המכון למנהיגות וממשל של הג'וינט, והוא עלה כצורך תנועתי ורצון להגברת המעורבות. מטרת הקורס הינה לגבש קבוצת מנהיגות ציבורית מבין חברי הקיבוצים וחברי האגודות הקהילתיות, אשר תשפיע על התנועה הקיבוצית ועל השירות הציבורי כולו, תוך העצמה אישית ומקצועית של המשתתפים. יצוין כי בשל חשיבותו של הקורס, תקיים התנועה בחודש הבא (מרץ), קורס נוסף שנועד אף הוא לבעלי תפקידים במגזר הציבורי. איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אמר במהלך האירוע למסיימי הקורס: "אתם שליחים נאמנים של התנועה, ואנו מצפים שבכל מקום בו תפעלו תביאו לידי ביטוי את הערכים הקיבוציים הייחודיים עליהם גדלתם ואת היסודות שנלמדו במהלך הקורס. אני רואה בכם שותפים ביצירת התנאים שיאפשרו את המשך פיתוחו של המרחב הכפרי והקיבוץ בפרט."
כעת, ועל פי שלבי התכנון המוקדמים, יהפכו בוגרי הקורס הזה והקורס שיבוא אחריו, "לפורום מנהיגות ציבורית" של התנועה. יצויין, כי ההרשמה לקורס הבא בעיצומה וניתן עדיין להירשם. לפרטים: 
hr@tkz.co.il 

 

 

תרבות ללא הפסקה

_____-_____

בפגישה שהתקיימה השבוע עם מנהלת אגף חברה, קהילה ותרבות, סקרה ריקי רז, מנהלת מטה התרבות בתנועה, את הפעילות בחצי השנה האחרונה. פעילות המטה הושפעה באופן ניכר ממבצע "צוק איתן", כאשר מרבית הפעילות בקיבוצי הדרום הוקפאה בשל המצב. עם סיום המבצע נעשו התאמות על מנת להדביק את הפיגור שנוצר. כצעד ראשון, בחר מטה התרבות  לקיים מפגש אזורי לרכזי התרבות הדרומיים, עם דגש על רכזים מעוטף-עזה. מטרת המפגש הייתה לחשוב יחד על רעיונות לפעילויות שיסייעו בידי הרכזים להפיג את המתח שהצטברליצור מפגשי קהילה ב"יום שאחרי המבצע",  וכמובן להיערך לקראת חגי תשרי שהתדפקו בפתח. המפגש שהתקיים בקיבוץ ניר-עם, נחל הצלחה ולווה בהשתתפות גדולה של רכזי התרבות מהאזור. במקביל לפעילות בדרום, קידם מטה התרבות,  מיד בתום החגים, שני קורסים לטובת חברי התנועה: קורס ייעודי לרכזי תרבות בקיבוצים וקורס למפעילי מערכות הגברה. ריקי רז,  מנהלת מטה התרבות: "מבצע צוק-איתן הכתיב במידה רבה את פעילותנו בחצי שנה האחרונה. ניסינו כמיטב יכולתנו לתמוך ולחזק, ואף סייענו בהפניית פעילויות התנדבותיות לקיבוציםאני רואה בחיוב רב את העובדה שבמהלך המבצע התחזק מאוד הקשר עם רכזי התרבות הדרומיים".

משרד הבריאות מכיר בייחודיות הבית הסיעודי בקיבוצים

shutterstock...

השבוע התקיימה פגישה רבת משתתפים בנושא הבית הסיעודי והטיפול באוכלוסייה המבוגרת בקיבוצים. הפגישה כללה את צמרת משרד הבריאות ובכירים האמונים על התקנים במשרד. את התנועה ייצגו, ד"ר רינת גלילי, ראשת אגף חברה; אורית גלאור, מנהלת מחלקת בריאות ורווחה; ועדי רמות,ממחלקת בריאות ורווחה. הפגישה נועדה לפתור סוגיות סיעוד בקיבוץ ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין משרד הבריאות והתנועה הקיבוצית. נושא עיקרי שעלה על הפרק היה קיומם של הבתים הסיעודיים בקיבוצים, זאת כאשר כל משתתפי הפגישה רואים את חשיבות נוכחותם בפריפריה ואת יתרונם לסביבתם, ולא רק לצורכי הקיבוצים. יחד עם זאת, עלתה גם העובדה כי בתים סיעודיים קטנים אינם כלכליים, וכי נדרשים סיוע ועזרה מהמוסדות בהפעלתם. ברקע הדברים עומדת פרוגרמת משרד הבריאות לשיפור התנאים בכל המוסדות הסיעודיים. לאור מתכונתה הנוכחית (והכוללנית מדי), הסכימו נציגי משרד הבריאות כי התנועה תכין מסמך עמדה מפורט, שיתייחס להתאמות הנדרשות לבית הסיעודי בקיבוץ. הסוגיות שיעלו וידרשו ברור, יגיעו לפתרונם באמצעות צוות משותף של נציגי התנועה ומשרד הבריאות ד"ר רינת גלילי: "אנו שבעי רצון. משרד הבריאות מכיר למעשה בייחודיות של הבתים הסיעודיים בקיבוציםומוכן ללכת לקראת מציאת פתרונות שיבטיחו את קיומם".

 

 

10991638_108...

כנס שנתי של איגוד מנהלי המחלקות לחינוך
השבוע התקיים כנס איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות. את התנועה ייצגו בכנס ד"ר גבי אסם, מנהלת מחלקת החינוך, יחד עם חלי זלינגר ודבי בראס מהחינוך. מסגרת הכנס כללה השתלמות בנושא ניהול החינוך בתנאים של אי-ודאות. פתח את הכנס השר לשעבר, הרב שי פירון, עם הרצאה על הרצון לייצר שינוי אמיתי במערכת החינוך לכדי למידה משמעותית מותאמת לתקופה של "הפרעת קשב קולקטיבית". נציגות התנועה מספרות כי מעבר להרצאות המרתקות, הן קיימו מפגשים בלתי אמצעיים עם עמיתיהם מהמועצות האזוריות, עמן הן בקשר עבודה רצוף. מושב מיוחד בכנס הוקדש לקשרי הגומלין בין הרשויות. מנחת המושב הייתה עוה"ד נעה בן אריה המשמשת כיועצת משפטית של השלטון המקומי ומלווה את הקמת רשת הגן הקיבוצי (ביחד עם מרכז המועצות האזוריות). עוה"ד בן אריה תיארה כיצד נותנים מענה נכון לרשויות תוך אבחנה בין המרחב העירוני לכפרי. היא הביאה את  החינוך הקיבוצי כדוגמה טובה למערכת חינוך ייחודית, איכותית וכזו הלא מוכרת מספיק על ידי הרשויות, ומכאן שנתונה לקביעות ולהחלטות שלא רלוונטיות עבורה. לדבריה: "המרחב ההתיישבותי זכאי להתייחסות ייחודית בשל מערך הערכים וייחודיות הגישה. ביום שנשווה בין המרחבים השונים, הרי שחסמנו בפני החינוך ההתיישבותי כל אופק התפתחותי". 

 

D843-067_wa1

מענק כספי לשאיריו של חיילים שנהרגו או נפטרו לפני 1999, בפעילותם הצבאית

 

אירית בר נתן, יו"ר יד לבנים בתנועה הקיבוצית, מבקשת להזכיר שבסוף השנה הנוכחית (2015), יסתיים המועד בו יכולים בני משפחה להגיש בקשה למענק כספי כשאיריו של חלל צה"ל שנפל במסגרת מילוי תפקידו. בשנת 2011 התקבל תיקון לחוק לפיו יינתן מענק הוני חד פעמי למשפחות של חיילים שנהרגו. התיקון מתייחס למשפחות של חיילים שלא שירתו בסדיר, אלא במסגרת מילואים, ונהרגו או נפטרו מתאריך 14/5/1948 עד 31/12/1998. אותם שאירים של הנופלים בתאריכים הללו יהיו זכאים למענק הוני חד פעמי של כ- 100,000 שקל עפ"י חוק. כדי לקבל סכום זה יש למלא טופס בקשה ולהגיש עוד מספר מסמכים ותצהירים. כל מי שרואה עצמו זכאי לכך מוזמן להזדרז, כאשר ניתן להיעזר בשלבי התהליך באבישי טבת, מ.ביטחון של הקיבוץ הדתי, 0505777767, ואירית בר נתן,  0522339503,wm@tkz.co.il

 

 

____________...

זה נוער, זה!
חניכי תנועת "הנוער העובד והלומד" בקיבוצים ובמושבים לא נותרים אדישים למשבר הקשה הפוקד את ענף החקלאות, והחליטו לצאת לפעולות תמיכה שונות בחקלאים. בעקבות התחרות ברשתות השיווק וקריסת הכלכלה הרוסית, צנחו מחירי הירקות והחקלאים הם הראשונים שמרגישים את המשבר על בשרם. במהלך השבוע האחרון העבירו כלל מדריכי הנוער פעולות בחברות הנעורים, במאות קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ, בנושא המשבר בחקלאות והחשיבות של ההתיישבות החקלאית במפעל הציוני. בנוסף, מתכננים לצאת השבוע חניכי הנוער לפעולות תמיכה בחקלאים במטרה לעודד את ממשלת ישראל לפעול למען רשת ביטחון שתמנע את קריסת המשקים. פעילות ראשונה מתקיימת היום (על אף מזג האוויר!), במועצה האזורית עמק-הירדן, שם יוצאים הנערים למרכז המסחרי בצמח ומחלקים סלט ירקות לעוברים ושבים בתמורה לצילומם עם שלטי סיסמאות שתומכות בחקלאים.
אנו בתנועה הקיבוצית מבקשים לחזק את ידי הנערים. כל הכבוד על היוזמה, המעורבות והפעילות הברוכה!

 

 

מספר אירועים מעניינים בקרוב:

  • פיקוד,  מנהיגות, שליחות- ביום חמישי הקרוב (26.2), החל מהשעה 17:00, יתקיים באפעל כנס הוקרה לבני וחברי קיבוצים המשרתים בקבע. במסגרת הכנס יתקיים טקס חלוקת מלגות על שם רא"ל דן שומרון ז"ל לעידוד השרות הממושך בכוחות הביטחון. לפרטים נוספים לחצו כאן
  • חנוכת בית אבא קובנר- שבוע הבא (26.2) בשעה 16:30 יחנך בית אבא קובנר בקמפוס "מורשת" בגבעת חביבה. האירוע יערך בהשתתפות יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג, ואבו וילן, יו"ר חבצלת. לפרטים נוספים אנא לחצו כאן.
  • "אתיקה בפוליטיקה"- ב- 10.3 יערך כנס שינשינים בשיתוף בית יגאל אלון, בנושא "אתיקה בפוליטיקה". הכנס ייערך בסינמטק בת"א בהשתתפות חברי הכנסת שי פירון, שלי יחימוביץ', אורלי לוי-אבקסיס, זהבה גלאון ואחרים, מכל מגוון הקשת הפוליטית. לפרטים נוספים אנא לחצו כאן.
  • קבלת שבת בצוותא- בחודש הבא (20.3), יוקדש האירוע לסופר ואיש הרוח- חיים באר, לרגל יום הולדתו ה- 70.  חברי קיבוצים יכולים לרכוש כרטיסים מוזלים בטלפון- 036950156 קוד 2015. לפרטים נוספים אנא לחצו כאן. 
 

519803101000...

זהירות... בחירות.
אנו נמצאים כחודש לפני יום הבחירות והפעילות הפוליטית עולה מדרגה. לא נותר אלא להצטרף בקול גדול לקריאתו של מזכ"ל התנועה, שקורא לחברי הקיבוצים להגביר את מעורבותם הפוליטית בעת הקרובה ובפרט ביום הבוחר. צאו, השפיעו והצביעו!
יחד אם זאת, אסור שלהט הבחירות ועודף המוטיבציה יסכנו חיי אדם. השבוע הוציאיואב מרגלית, מרכז מחלקת הביטחון בתנועה, מסמך המרכז הוראות וכללי זהירות מחייבים לפעילים השונים. ניסיון העבר מלמד שיש לנקוט באמצעי זהירות אלו על מנת שחס וחלילה לא יפגעו. מוזמנים לקרוא ולהדגיש בפני החברים את חשיבות הזהירות הקודמת לכל מעשה. לקריאת המסמך לחץ 
כאן.

 

 

סקר הקיבוצים
כידוע התנועה הקיבוצית שוקדת על הקמת מאגר נתונים חדש ועדכני מתוך רצון להתאים את כלי העבודה של כולנו לשנות האלפיים. במאגר הדיגטלי יישמרו פרטי מידע מרכזיים על כל קיבוץ וקיבוץ. השלמת המהלך יאפשר לחברים לקבל נתונים בזמן אמת לגבי סוגיות שונות המעסיקות אותם ואת קיבוצם. על מנת להצליח, עלינו לאגם את המידע מכל הקיבוצים.
שימו לב, כ- 25% מהקיבוצים בארץ עדיין לא השלימו את מסירת המידע הנדרש. אנו פונים אליכם להזדרז וליצור קשר עם מריו טויב, על מנת שנוכל לסיים פרויקט חשוב זה. מריו זמין לכל שאלה והנחיה בנושא ב- 
mario_t@tkz.co.il

 

 

לסיום, נאחל שתעבור סופת הקור בשלום וללא נזקים, ושיהיה לכולנו סופ"ש נעים וחמים. שבת שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088

 

הוספת תגובה חדשה