דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רפסודיה 2019 – "השמיים הם רק ההתחלה"*

שיא עולם חדש בשיט רפסודה בכנרת (שנקבע על ידי נערות ונערי קיבוץ יקום) - שעה ו-17 דקות (!) חתם שלושה מחזורים של רפסודיה, בהם לקחו חלק - 95 רפסודות, 2250 שטים, מעל 150 מדריכים ועוד 100 אנשי צוות טכני, 95 מעגלי שיח מגוונים בנושאים שונים עם מעל 120 דוברים - מפעל חינוכי גדול וחשוב של אגף החינוך בתנועה הקיבוצית

רפסודיה 2019 – "השמיים הם רק ההתחלה"
* את המשפט בכותרת אמרה עפרה לין, אמא של דקל המתמודד עם שיתוק מוחין במעגל שיח

דבי ברא"ס: "כראשת אגף חינוך וכשותפה מלאה במפעל חינוכי גדול, מורכב ומלא בהזדמנויות – תפיסת המפעל היא כאירוע חינוכי- ארגוני שיש לו התחלה אמצע והמשך.

הרפסודיה היא חלק מעשייה חינוכית מרובת זירות ומהווה "חלון ראווה" לאגף החינוך של התנועה הקיבוצית, לעבודת צוות, למחויבות אין קץ של כל השותפים. ובמקביל לאחריות גדולה לשלומם של כולם - בני נוער, מדריכי נעורים, צוותי מנהלות וצוות הרפסודיה".

ברא"ס מדגישה: "ההיערכות לרפסודיה התחילה לפני חודשים רבים מאוד והיא כללה בחינה ולמידה חינוכית, בטיחותית, כלכלית, פיזית -מעבר לחוף חדש, ורצון לייצר לכלל השותפים חווית הצלחה, למידה וזכות להיות חלק ממשימה חינוכית חשובה זו. אני מבקשת להודות ולהוקיר את שותפיי היקרים באגף חינוך (הפורמליים והלא פורמליים) ואת הנכונות של רבים מאוד לתת כתף להצלחה!

וכן, בהחלט מותר לחוות נחת והצלחה בתום שלושה מחזורים ושלושה משטים שעברו בשלום ובביטחה בליווי, תמיכה ופרגון של מטה התנועה הקיבוצית.

ברא"ס מסכמת בתודה אישית מלאת הערכה לאורי פלד נקש רכז המפעלים של אגף חינוך, "שניצח והוביל את רפסודיה 2019 במקצועיות רבה. נתראה בהמשך העשייה החינוכית – כי מפעל חינוכי ככל שיהיה גדול ומרשים הוא חלק מרצף חינוכי!!"

אורי פלד נקש: "בחצי השנה האחרונה אנחנו עוסקים בארגון הרפסודיה. החל מהכנת התקציב, בחירת חוף מתאים, עבודה מול מנהלת הכנרת ומנהל הספנות לקבלת כל האישורים, יציאה להרשמות והכנות לצוות ולמדריכים. לנהל אירוע מתגלגל כזה שיש לו שלושה מחזורים שונים, זה מו להתכונן למסע, עם הרבה עליות וירידות. לכל מחזור יש את הדינמיקה שלו ואת האתגרים שהוא מביא לנו.

פרשת הנערים בקפריסין גרמה לנו להגיב ולחדד דרך מעגלי השיח את כל נושא המגדר והמיניות הבריאה".

פלד- נקש מוסיף: "במבט לאחור, כשאני מסתכל על כל חודשי ההכנה שעברנו (התחלנו להתכונן בפברואר...) אני מרגיש תחושת סיפוק גדולה שמעל 2000 בני נוער בחרו להגיע לכנרת לאירוע חינוכי ולעסוק בערכים אותם בחרנו להנחיל דרך הנושא המרכז- "שבט אחים גם יחד?!"

מבקש לנצל את הבמה ולהודות לצוות הרפסודיה על המסירות וההשקעה - בכל יום, בכל שעה ובכל מזג אוויר. בלי שותפים אלו לא היינו יכולים להסתכל אחורה בגאווה כזו והיות מרוצים כל כך. ואחרי שנחנו יום אחד אפשר לפנות לסיכומים ותוך כדי להתחיל לעבוד על מסע י"ב בחנוכה".

תמר ויזל, מדריכת נעורים, מקיבוץ נתיב הל"ה מספרת על החוויה שלה: "השינוי ברפסודיה מבחינת התנועה והן מבחינת החוקים של הכנרת הפכו את החוף לשקט ומתוך כך לנעים יותר לנו המדריכים וכמובן לחניכים. זה משפיע גם על העשייה שלהם בפועל וגם על הנכונות לעשות את זה ברמה הגבוהה ביותר.

בנוסף, מעגל, השיח, שבמקרה שלנו העבירה עפרי בשן מאגף החינוך של התנועה, היה מרתק והביא את הקבוצה לשיח עמוק ומעניין. וכמובן שזה היה עוד פן חשוב בתהליך של הרפסודיה ובגיבוש הנעורים שלנו.

חשוב לי להדגיש שבתור מדריכה קיבלתי את כל הפרטים, ההדרכה וההכנה הטובה ביותר שרק אפשר עד לפרטי פרטים, מתוך הבנה שיש כאן תהליך חינוכי רחב ולצידו לא מזלזלים בבטיחות של כולנו".

ליבי לוי וחברתה רון הגיא, נערות מקיבוץ מצר: "מעבר לכיף גדול היתה הרבה התמודדות חיובית ולפעמים פחות כמו עם בניית הרפסודה בתנאי מזג אוויר לא פשוטים העובדה שבנינו ביחד עם נוער מקיבוץ שלא הכרנו, אבל בסופו של דבר מגיעים למצב שרוצים להגיע למטרה של בניית הרפסודה למרות כל הקשיים. היה מרתק לשמוע במעגל השיח את דקל לין ואמו, עפרה, ממשמר העמק שדיברו על ההתמודדות שלו עם שיתוק מוחין ואיך הפך להיות פעיל חברתי. דקל סיפר על הקושי להיות כל הזמן תלוי בין תקווה ליאוש. על המפרש בחרנו לכתוב משפט שאמא שלו אמרה לנו - השמיים הם רק ההתחלה. זו גם היתה הזדמנות טובה להכיר קיבוצים אחרים שלא מהמועצה או מהשומר הצעיר".

אמיר ירון ממגל מוסיף לדברים: "היה אירוע מדהים. הערב הראשון של מעגלי שיח היה מעולה וחשוב, דיברו אתנו איך אפשר להיות מעורבים ולשנות - להיות אקטיביסטים כבני נוער".

 

תגובות

רפסודיה 2019
יואב הררי
מי עשה את השיא?

הוספת תגובה חדשה