דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רשם האגודות השיתופיות: בקרוב - חובת מינוי ועדת ביקורת בקיבוצים

לוגו תנועה

ביום שלישי התארחו רשם האגודות השיתופיות עו"ד מירון הכהן ועו"ד רותי לירז שפירא, הממונה על החקיקה והפיקוח במשרד הרשם, בכנס השנתי לוועדות הביקורת שהתקיים בסמינר אפעל. הכנס הופק בשיתוף של יחידת הביקורת בתנועה ומשרד BDO זיו האפט.
יותר ממאה משתתפים, נציגי 61 קיבוצים ועוד מבקרים פנימיים העובדים בקיבוצים, שמעו על התיקון לתקנות האגודה, אותו מוביל משרד הרשם בנושא ועדות הביקורת ומבקר פנים. הרשם העלה את הסוגיות המעסיקות את המשרד בהכנת תיקון לתקנות, אשר יחייב, לראשונה, בחירת ועדת ביקורת באגודה שיתופית, וביניהן: האם ועדת הביקורת תהיה זרוע של האסיפה, הגדרת תפקידי הועדה ואת כשירות חבריה, האם חברי הועדה צריכים לקבל תגמול ועוד. מעבר להפצת הצעת התיקון לקבלת התייחסויות והערות מטעם הציבור, אשר הביאה לקבלת הערות לנוסח המוצע, בקשו הרשם והממונה על החקיקה והפיקוח במשרדו גם לשמוע את ועדות הביקורת הפועלות בשטח, במסגרת הכנס השנתי. נוסף להצגת התיקון המוצע, התקיימו בכנס הרצאות מכוונות ביקורת על השינוי במיסוי לקיבוץ ולחבר, על הביקורת ככלי ניהולי בעיניי המבוקר, סקר שביעות רצון ככלי עזר בביקורת ועל שיוך ובנייה בעת הזו.

תגובות

למה זה לא פתוח גם לחברי קיבוץ?
ניר דומבק
הלו....יש נתק מוחלט בין ההנהלה לציבור..
אתם הולכים לדון על דברים שמשמעותיים מאוד מאוד לחברי הקיבוץ...
למה שלא נשמיע את קולנו במפגש הזה?
למה שלא תתנו לחברי הקיבוץ להראות לכם מה המצב האמיתי בקיבוץ???
איך אותם מנהלים שיבואו לכנס מנהלים את הקיבוץ והקהילה בצורה שהופכת את ועדת הביקורת לכלי הכי חשוב מבחינת חבר הקיבוץ ואיך גם עליה הם משתלטים ומסרסים אתה כך שבמקום הגנה על החבר היא חותמת גומי בשביל אותם המנהלים שעושים מה שנראה להם לנכון...גם אם הוא פוגע בזכויות של חבר קיבוץ.
ככה החבר נשאר חסר הגנה...ומי שקרוב להנהלה חי בגן עדן ומי שרחוק נירמס ומושפל...והרשם מתנהד בדיוק אותו דבר...מגבה את ההנהלה ומתעלם מהחבר....

הלו....אתם זה רק בשבילנו...אנחנו החברים...אלו שהם האוגדים של האגודה..

הוספת תגובה חדשה