דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תודה תא"ל פוקס, בהצלחה תא"ל טולדנו. מצדיעים לכם!

מפקד אוגדת עזה, יהודה פוקס (חבר קיבוץ חורשים) סיים בשבוע שעבר את תפקידו באזור החם ביותר (תרתי משמע) בישראל. את תא"ל פוקס יחליף תא"ל אליעזר טולדנו שאמר כי הוא שמח לחזור לגור בקיבוץ בעוטף בו כבר חיו הוא ומשפחתו עשר שנים במהלך שירותו הצבאי. למי שחשש, משפחת פוקס לא עוזבת לגמרי את האזור, אחיו של יהודה, אהרל'ה (נען) ממשיך בתפקידו כמנהל הקהילה בנחל עוז
תודה תא"ל פוקס, בהצלחה תא"ל טולדנו. מצדיעים לכם!
מימין לשמאל: תא"ל פוקס, האלוף הלוי, תא"ל טולדנו

תת-אלוף יהודה פוקס:"הלחימה בתת הקרקע ההתקפי החוצה לשטחינו, הייתה המשימה המאתגרת ביותר שנתקלתי בה בחיי הצבאיים. ללחימה ולמבצע כנגד המנהור ההתקפי שותפים רבים ומגוונים. "המעבדה", עם אנשי חט"ל טכנולוגיה גיאולוגים, אנשי מודיעין ותקשוב- כל זה מוביל בסופו של יום לפענוח והסרתו של עוד איום מעל תושבי העוטף. מעל לחצי שנה מתמודדת האוגדה, בתמיכת כלל הגופים, עם אירועי "שומרי הסף", פרעות האלימות של החמאס בקו המגע. טרור שתנועת החמאס מנסה לשוות לו נופך עממי, ספונטני, כאשר בפועל חמאס מארגן הסעות, משלם ומחייב השתתפות וקובע את רמת האלימות. ברצוני להודות לך, האלוף אייל זמיר, על הבחירה והמינוי לתפקיד המדהים הזה. על הפיקוד המאפשר, החניכה והגיבוי, על הזכות העצומה. הובלת בדוגמה אישית, ברעות לוחמים אמיתית, בגיבוי ואפילו בחילוץ מעת לעת כשהיה נדרש. אני רוצה להודות לך מפקד הפיקוד, אלוף הרצי הלוי, על חמישה חודשים של פיקוד ודוגמה, על העמקה, על שאילת השאלות, על שאפשרת לנו וגרמת לנו ולי להיות טובים יותר
אליעזר אחי, אני שמח מאוד שאתה הוא האיש, נרגש להעביר לך את הפיקדון הנדיר הזה למשמורת. דע לך, כי אנשים מצויינים כאן, ותוכל לעשות כל שתרצה. אתה מביא בתרמילך ניסיון מבצעי חריג ומקיף. היה זה מסע מרתק, מלמד ומעשיר, חשתי גאווה גדולה על הזכות שנקרתה בדרכי להוביל את האנשים המדהימים האלו". 
 
תת-אלוף אליעזר טולדנו: "אני מתחייב שבשכבי ובקומי אעשה כל שביכולתי לעמוד במשימה. כוחות האוגדה יעמדו כקיר ברזל בהגנה עיקשת על אזרחינו וכאגרוף פלדה מונף המוכן להתקפה מול משחרי רעתנו. אין מי שיעצור אותנו מלהמשיך ולבנות את ביתנו הלאומי".
 
מדברי מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי:   65 קילומטר של גבול, 365 קילומטר מרובע, ארגוני טרור ואיבה רבה- אכן כבדים שערי עזה. יהודה, את המשא הזה נשאת על גביך בשנתיים האחרונות. נשאת אותו כמי שעושה בראש ובראשונה למען הגנת תושבי האזור, כמי שמוכן לעשות הכל כדי שהספדים כאלה (כמו שספד משה דיין על רועי רוטברג ז"ל), כאן בעוטף עזה, לא יינשאו. התקופה היא תקופה מורכבת, מאז נשא משה דיין הספד זה התקדמנו, התפתחנו ויתרונותינו על פני אויבינו ברורים ומוחשיים. לפני כשבועיים העניק כאן הרמטכ"ל אות הערכה לאוגדה על עשייה מרשימה מאוד בגילוי מנהרות, בהתמודדות עם אירועי הגדר לאורך זמן ובשיפור המציאות הביטחונית. עשינו ונעשה את הטוב ביותר כדי לשפר מציאות זו, בנחישות רבה, לאור מדרג האיומים ומתוך הבנת החלופות הקיימות. למסע זה, הכרוך באחריות רבה, היית עבורי, יהודה, שותף מצויין לחשיבה ולביצוע. כעת, האחריות עוברת אליך אליעזר. את עזה הכרת משני צדי הגדר, נבחרת בזכות תבונתך ויכולותיך לפקד ולהוביל, לחשוב ולהתאים פתרונות חדשים לבעיות משתנות. את הפרק האחרון עשית במחוזות האסטרטגיה הגבוהים ביותר. כאן הטקטיקה היא הקובעת, אך מבין את רזי האסטרטגיה, ידע לעצב את הטקטיקה כך שתקבע את התוצאות בצורה המועילה ביותר. בפיקוד הדרום תמצא שותפים רבים לעשייה החשובה הזו, לתכנון ולמימוש.
עלינו לזכור תמיד ולהזכיר את המשפחות ששלמותן נפגעה, כולן, ובפרט משפחת לוי, שבנה נפל כאן על גבול עזה לפני שלושה חודשים, משפחות שאול וגולדין המצפות מעל ארבע שנים שאנו נצליח להביא את בניהן לקבר ישראל ושאר הנופלים והפצועים המחלימים מהתקריות השונות. נפעל לפתור את שצריך להסתיים ולתמוך היכן שרק אפשר. יהודה ואליעזר, בהצלחה לכם, כל אחד בדרכו. אנו לקראת עוד סוף שבוע מתוח, נמשיך לעשות הכל למען תושבי העוטף וביטחון מדינת ישראל. אני יודע שאילו היו כאן כל תושבי העוטף, היית נדרש יהודה כעת למסדר ארוך של לחיצות ידיים, תודות וחיבוקים. נמצאים כאן הנציגים, ראשי המועצות- איתם נמשיך לעשות לעוד שנים רבות של חבל ארץ בטוח ומשגשג".

 

הוספת תגובה חדשה