דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"בואי בשלום" - מפגש העשרה בעיצוב קבלות שבת קיבוציות, בתקופה כזו ובכלל

ביום חמישי, ה- 4.2.21, יתקיים מפגש משותף של מחלקת תרבות בתנועה הקיבוצית ו"כזה ראה וחדש", תחת הכותרת, בנושא קבלות שבת קיבוציות בהנחיית עידו אבידן - מנחה, מורה ומוזיקאי בבינ"ה. המפגש יתקיים בזום והוא פתוח לכל מי שרוצה ללמוד, לקדם ולפתח את תחום קבלות השבת הקיבוציות
"בואי בשלום" - מפגש העשרה בעיצוב קבלות שבת קיבוציות, בתקופה כזו ובכלל

מהות החיים בקיבוץ היא עצם ההוויה המשותפת - בחדר אוכל, בחינוך, במתקנים המשותפים וכמובן בחיי התרבות. מאז פורים אשתקד מגבלות הקורונה מייצרות אתגרים למנהלות ומנהלי התרבות ולקהילה כולה: איך מפגישים את א.נשי הקהילה מבלי להפגיש אותם? איך מחברים יחד בודדים וקבוצות מגילאים שונים, תחומי עניין שונים, זמנים שונים וכל זאת במגבלות התכנסות של לרוב עד 20 א.נשים.

אחד הכללים שהנחו את הפעילות החברתית התרבותית בשנה האחרונה היה שהגודל לא קובע – או למעשה – קטן זה טוב, וטוב כמה שיותר קטן. מפגשים המבוססים על כוחות מקומיים הולידו מיזמים פנימיים מרגשים ומעצימים. פעילויות ספורט בחוץ, פעילויות פנאי וחוגים, הפגנת כישורים כמו בישול, שירה, יצירה ועוד קיבלו מקום בקבוצות הקטנות או דרך המסכים המקומיים, לצד הרצאות וערבי תוכן אחרים.

דרך נוספת להפגיש א.נשים בימים אלה היא לפנות מקום וזמן למפגשים אינטימיים דרך המסורת היהודית והקיבוצית שהשתנתה במשך השנים. קבלות השבת לאורך השנים יצרו מתח של התלבטויות במהות הקדושה החילונית של הקיבוצים, ולאורך ההיסטוריה הקיבוצית הן עברו שינויים לאורה של המסורת היהודית, הנרטיבים הקיבוציים, אופן ההתכנסות ועוד. בין אם זה בחדר אוכל, במועדון לחבר או על הדשא בחוץ – ההזדמנות במפגש משותף המבדיל בין ימות החול לשבת הוא זירה עם המון אפשרויות לקיבוצים כדי ליצור מפגשים חברתיים בכל מספר משתתפים, בכל גיל ובכל עונה.

לשם כך יתקיים ביום חמישי, ה- 4.2.21 מפגש משותף של מחלקת תרבות בתנועה הקיבוצית ו"כזה ראה וחדש" בנושא קבלות שבת קיבוציות בהנחיית עידו אבידן - מנחה, מורה ומוזיקאי בבינ"ה. המפגש יתקיים בזום והוא פתוח לכל מי שרוצה ללמוד, לקדם ולפתח את תחום קבלות השבת הקיבוציות.

להרשמה וקבלת קישור למפגש: shorturl.at/zGVW9

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע