דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חיינו מחייבים צילום - סיור וירטואלי בבית שטורמן בתערוכה "קיבוץ" של מיכה בר-עם

סיור וירטואלי באמצעות אפליקציית ZOOM בבית שטורמן עם גיא רז , אוצר לצילום במוזיאון ארץ ישראל. זהו הסיור הווירטואלי השני והפעם הוא יהיה בתערוכה של הצלם זוכה פרס ישראל, מיכה בר-עם: "קיבוץ"
חיינו מחייבים צילום - סיור וירטואלי בבית שטורמן בתערוכה "קיבוץ" של מיכה בר-עם

התערוכה פורשת את תצלומיו של בר-עם מהשנים 1983-1953, תצלומים המהווים "נקודת מוצא" או "מערכת צירים", להבנת קריירת הצילום שלו. כמרבית צלמי הקיבוץ שלאחר קום המדינה, גם בר-עם, צלם אוטודידקט, החל את דרכו בחדר חושך קטן וטחוב במחסן צדדי. אילו נשאר בקיבוץ, אפשר שהיה נעלם או נשכח, כרבים מאותם צלמים, אך משבחר לעזוב ולהתחיל לצלם חיי יומיום, בהם גם את מלחמות ישראל מאז מבצע קדש (1956), מעניין לבחון כיצד הופך סגנונו המופשט והנאיבי, שראשיתו בקיבוץ, לצילום תיעודי, מעורב ופוליטי, החוזר ומשפיע על תצלומי הקיבוץ המאוחרים שלו.

בסיור ידבר גיא רז, אוצר התערוכה ואוצר ממוזיאון ארץ ישראל, על קיבוץ של פעם, על בדידות בקיבוץ, על צילום תיעודי ועוד, דרך צילומיו הנפלאים של מיכה בר-עם. ההשתפות בסיור אינה כרוכה בתשלום, אך יש צורך ברישום מראש. ניתן יהיה לשאול שאלות ולהעיר הערות דרך הצ'אט בזום . בסוף הסיור יהיה זמן לתשובות. 

להרשמה לאירוע וצפייה בשידור חי היכנסו לקישור :https://forms.gle/TeMfPa5qHoX5eViG7 

הסיור יתקיים ביום שישי הקרוב (24/4) בשעה 11:00.

בית חיים שטורמן הוא המוזיאון הראשון להתיישבות בארץ, הנקרא ע"ש חיים שטורמן – איש השומר, חבר ההגנה ודמות מופת לגבורה ולאהבת הארץ שנפל בשנת 1938 במסגרת תפקידו כאיש הביטחון של יישובי עמק חרוד ועמק בית שאן. ב-1941 הוקם לזכרו של חיים שטורמן וביוזמתו של חבר עין חרוד שמואל סבוראי מכון ומוזיאון לידיעת המולדת. מיום הקמת המוזאון ועד לימינו עוסק המוזאון בחיבור בין הטבע האדם וההתיישבות בעמק. 

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע
ניתן להירשם עד תאריך:
22/04/20