דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אָז מַהוּ הַקַּיץ שֶּׁבָּא לִהְיוֹת?

חופשת הקיץ הגיעה ואיתה התרגשות גדולה של הילדים, ההורים ומערכות החינוך החברתי בקיבוצים. אורי פלד נקש, מנהל "שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי באגף חינוך של התנועה, כותב לנו בטור אישי לפתיחת החופש כי "זה הזמן לקצור את הפירות על ההשקעה בעבודה החינוכית בשנת הלימודים הפורמלית, שזה עתה הסתיימה"
ברכה לחופש הגדול. צילום ברקע: גיא שרי
צילום ברקע: גיא שרי

חופשת הקיץ הגיעה ואיתה התרגשות גדולה של מערכות החינוך החברתי אשר מוכנות וערוכות למשימה החינוכית והקהילתית. פעילות הקיץ בחינוך החברתי הינה פעילות המשך לתכנית השנתית ויוצרת הזדמנויות רבות לעבודה של צוותי החינוך עם הקבוצות ועם הילדים והנוער. זה הזמן לקצור את הפירות על ההשקעה בעבודה החינוכית בשנת הלימודים הפורמלית, שזה עתה הסתיימה.

אורי פלד נקש
אורי פלד נקש

הקיץ מאפשר שגרה חינוכית משמעותית, ימי פעילות מלאים ועשייה מגוונת המזמנת איתה לצד ההזדמנויות גם אתגרים רבים - שעות עבודה רבות, וריבוי משימות הנולדות מתכנית קיץ מתוכננת. לצד כל אלו, מתאפשר קידומם של תהליכים חינוכיים וחברתיים שנרקמים ולעיתים יוצרים  עומס על הילדים והצוות, החום של הקיץ והרצון להשתחרר ולהרגיש את החופש. אנו מעודדים את החירות לפעול וליצור בתוך גבולות שמורים ועבור מקסימום חוויות טובות, לילדים, לנוער, לצוות ולקהילה כולה!

על עבודת הקודש הזו אמונים צוותי ההדרכה המסורים אשר יודעים לתת מענה, להכיל, לכוון, להדריך ולקבוע את הגבולות היכן שצריך. 

אגף חינוך בתנועה הקיבוצית מברך את הילדים, הנוער, הצוותים והמשפחות לחגיגת חינוך קהילתי מיטבי, כזה המשלב את הזהות הקהילתית ומאפשר לכולם להרגיש חלק ולהתגאות בבית - בקיבוץ. אני מאחל לכלל המשתתפים והמשתתפות בפעילות הקיץ שיהיה קיץ נעים, בטוח ומאפשר מלא בחוויות והתמודדויות עם אתגרים.

הוספת תגובה חדשה