דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אחרי התקפת הטילים מאיראן: התנועה הקיבוצית פתחה חמ"ל חירום

בעקבות הנחיות פיקוד העורף במוצאי שבת (13/4) והמתקפה האיראנית שבאה מספר שעות לאחריהן וכללה מאות טילים וכתב"מים ששוגרו אל ישראל, פתחה התנועה הקיבוצית חמ"ל סיוע לקיבוצים, בשיתוף עם מרכז המועצות האזוריות והקיבוץ הדתי. ביום ראשון הקרוב - תרגול מכלולי החירום על מספר תרחישים אפשריים
המתקפה האיראנית. צילום: חדשות 13
המתקפה האיראנית. צילום: חדשות 13

הנחיות פיקוד העורף וההתקפה חסרת התקדים שבאה מספר שעות אחריהן החישה את פתיחתו של חמ"ל התנועה הקיבוצית, בשיתוף מרכז המועצות האזוריות והקיבוץ הדתי. הצעדים שננקטו בתחילת השבוע הם שורת הנחיות של התארגנות לתרחישים אפשריים וזאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ביניהם: נפילת מערכות החשמל והתקשורת  למשך מספר ימים, צמצום משמעותי באספקת המים, התקפות על ישראל ממספר זירות במקביל.

במסמך של מטה התנועה לקיבוצים, נוסחו דרכי ההתקשרות וממלאי התפקידים במטה, כמו גם מספר פעולות הנדרשות להתנהלות, ביניהן כינוס צח"י לישיבת "התנעה" ובדיקת מכונות המכלולים לפעולה, מוכנות כיתת הכוננות, פתיחת מקלטים ומרחבים ממוגנים והכנתם לשהות. בדיקת גנרטורים, אספקת מים למקרה של היעדר תספוקת מ'מקורות', יכולות מענה קהילתי של מערך השירותים לאוכלוסיית הקיבוץ ובתוכה לבעלי צרכים מיוחדים וטיפול בבעלי חיים. 

ביום ראשון הקרוב יתקיים במרכז ההפעלה התנועתי תרגיל של מכלולי התנועה בחירום.

ליצירת קשר עם החמ"ל: 09-9755016 / moked@tkz.co.il 

הוספת תגובה חדשה