דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 16.3.2017

לוגו תנועה
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
HEADER
16.3.2017
 
____________31
צילום: גלעד בן שץ

שר החינוך, נפתלי בנט, התקשר אחה"צ (חמישי) לצביקה לוי, 'האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית', והודיע לו על ההחלטה להעניק לו פרס ישראל על מפעל חיים. את הבקשה להעניק ללוי את הפרס הגישו מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, בשם התנועה הקיבוצית, ואמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי בשם תנועתו. 
אל"מ במיל' צביקה לוי, חבר קיבוץ יפעת, שירת שנים ארוכות בצנחנים בסדיר ובמילואים ובשנת 1995 בגיוסו של ראש אכ"א דאז האלוף יורם יאיר (יה יה) הקים את מיזם "החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית".
במשך 21 שנים, כפעיל התנועה הקיבוצית, פעל צביקה בנמרצות ובנחישות שאין שניה לה, יום אחרי יום, שנה אחר שנה, בחורף ובקיץ, בעתות שלום ובעתות מלחמה, ועשה לילות כימים בכדי להעניק טיפול מסור, מכל הלב, לחיילים וחיילות בודדים ולמצוא להם בית בקיבוצים ברחבי הארץ. אלה שנולדו כאן ואלה שעלו ארצה לבדם. לכולם דאג צביקה למשפחות מאמצות בתוך הקהילות הקיבוציות התומכות, וזאת בתוספת לתנאים הבסיסים להם הם זכאים. בצד הדאגה  הישירה לחייל הבודד פעל רבות להעלאת רמת המודעות הציבורית, לנושא היקר לליבו.

כ-18,000חיילות וחיילים בודדים מכל המגזרים ומכל העדות ששרתו בצה"ל ב- 21 השנים האחרונות, מודים באופן אישי לצביקה לוי ושומרים איתו על קשר גם לאחר שחרורם.
מפעל החיים של האיש האחד התמסד, התפתח והתנחל באהבה בלב הציבור הישראלי. כיום, בשנת 2017 משרתים בצה"ל כ-6000 חיילים בודדים, מתוכם כ-900 חיילים מתגוררים ב-150 קיבוצים בכל רחבי הארץ.

לפני כשנה וחצי בגד גופו של צביקה. בתום סדרת בדיקות התברר שהוא לקה במחלת ניוון שרירים. לאחר תקופה ממושכת של אשפוז וחרף מגבלות רפואיות קשות חזר לתפקוד חלקי על כסא גלגלים כשחבריו הנאמנים מסייעים בידו בנהיגה ובניידות. גם היום, כשהמחלה האיומה לא נעצרה, ולמרות שיכולת הדיבור נפגמה, צביקה אינו מוותר על "הילדים שלו" – החיילים הבודדים ותוך מאבק עיקש בגוף החולה- בעזרת מכשור מתאים, ממשיך בכל כוחותיו להגיע כשיכול, לתת עצות טובות ולסייע ככל הניתן למחליפתו. 

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "לוי, איש קיבוץ יפעת והתנועה הקיבוצית, הרים תרומה מכרעת למדינה בהתגייסות למען חיילי צה"ל הבודדים. זה עשרות שנים שהוא עושה למען מאות ואלפי החיילים מחוסרי האמצעים ומטפל במסירות ראויה לשבח במשפחות שכולות. את פועלו החשוב הוא הוביל בתנועה הקיבוצית. מדובר במפעל חיים של אדם אחד, שהיה לפעילות של תנועה שלמה".
 
צביקה לוי עצמו סיפר בהתרגשות על הודעת קבלת הפרס ואמר: "שלום לכל חבריי, כרגע בנט הודיע לי שזכיתי בפרס ישראל, אז אני רוצה להגיד לכל אחד ואחת מכם תודה, גם לכם יש חלק, תמשיכו לתרום. הוא דיבר איתי רבע שעה ולא הפסקתי להתרגש".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר שוחח עם צביקה לוי מיד עם צאת ההודעה ובירך אותו על קבלת פרס ישראל: "תנועה הקיבוצית גאה ומברכת את צביקה לוי על קבלת פרס ישראל על מפעל חיים. הטיפול בחיילים הבודדים הוא מפעל חייו של צביקה אליו שותפים מאות משפחות מאמצות בקיבוצים בכל רחבי הארץ שאימצו לאורך השנים כ-20,000 חיילים בודדים. אנחנו גאים בצביקה וגאים בפרויקט אימוץ החיילים הבודדים שממשיך וימשיך לפעול בתנועה הקיבוצית".

שר החינוך נפתלי בנט בירך: "אל"מ במיל' צביקה לוי הוא מבניה היפים של הארץ שלנו - דמות מופת לציונות, ומעל הכול אבא של אלפי חיילים וחיילות בודדים שמצאו בו כתובת, והוא להם אבא, אמא, אוזן קשבת, חבר ואח. מפעל חייו של צביקה הוא סל ערכינו כחברה, הוא תרומה אדירה לאחדות החברה ולביטחון ישראל".

התנועה הקיבוצית על מאות קיבוציה ואלפי חבריה, מחויבת להמשיך ולחבק את המפעל המיוחד אותו הנביט הוביל וטיפח צביקה לוי. מפעל שכולו אהבה, מתן בסתר ונשיאתם של המשרתים בצה"ל על כפיים. דמותו, רוחו האיתנה וחוסנו הערכי המיוחד של צביקה הם - לפיד העשייה והתרומה למען החיילים הבודדים המתייצבים למלא את חובתם למדינת ישראל ולעם היהודי.
____
מטה ההתיישבות ומרכז המועצות האזוריות שלחו מכתב דחוף אל יו״ר ועדת הפנים של הכנסת ח״כ דוד אמסלם בנוגע להצעת חוק התכנון והבניה תיקון 109 העוסקת בהחמרת האכיפה והענישה של דיני התכנון והבניה. 
מטרתה של ההצעה הינה החמרה של האכיפה והענישה על עבירות בניה. למימוש מטרה זו מוצעת, בין היתר, הגבלה של שיקול דעתו של בית המשפט הדן באכיפת עבירות בניה; הרחבת הסמכויות ומתחם שיקול הדעת של גורמים מנהליים, ובראשם גופי תכנון ואכיפת תכנון ארציים, בכל הקשור לאכיפת חוקי התכנון והתמודדות עם בניה ללא היתר; החמרה בשיעורי הקנסות ותקופות המאסר על עבירות בניה, וכן הרחבת מעגל הענישה על עבירות אלה.

במכתב, מבהירים הארגונים כי בדומה לעמדות של לשכת עוה"ד והארגונים החברתיים, אכן יש צורך חיוני לאכוף את דיני התכנון והבניה, אולם, הדרך בה הולכת הצעת החוק הנה שגויה מיסודה: מצד אחד, מחמירה הצעת החוק בצורה קיצונית את צעדי האכיפה והענישה, תוך צמצום מאסיבי של המעורבות השיפוטית בתהליך, ותוך הקניית סמכויות מנהליות בהיקף שאינו תואם מדינה דמוקרטית; מצד שני, מתעלמת הצעת החוק מהכשלים והקלקולים בהליך המייגע של התכנון והוצאת ההיתרים בישראל. 
עוד מדגישים הארגונים, כי דברים אלו יפים במיוחד ככל שמדובר במגזרים כמו המגזר החקלאי, הנתון במשטר קרקעי-רגולטורי משולש ומסורבל: הן של דיני התכנון והבניה, הן של הביורוקרטיה של רשות מקרקעי ישראל, והן של הרגולציה החקלאית. 
הארגונים גם מבהירים כי התיקון המוצע סותר את מדיניות התכנון הנוכחית שעודכנה אך לאחרונה, שבאה לבזר ולהקנות סמכויות למוסדות התכנון המקומיים, וכעת מקנה סמכויות דרקוניות לרשות אכיפה ארצית. 
כך או כך, דורש מטה ההתיישבות כי בהתחשב בהיקף, בקיצוניות ובהשלכות הרחבות של הצעת החוק, לרבות תחולתו הרטרואקטיבית, יש לאפשר תקופת התארגנות ראויה הן של מוסדות התכנון והאכיפה והן של האזרחים, ולקבוע כי התיקונים הכלולים בה יכנסו לתקפם בתוך תקופה שלא תפחת משנתיים ממועד כניסת החוק לתוקף. 
על המכתב חתומים עמיר ריטוב, יו"ר מרכז המועצות האזוריות, עו"ד מיכה דרורי, יועמ"ש התנועה הקיבוצית, עו"ד עמית יפרח, יועמ״ש ויו״ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, עו"ד דודו קוכמן, יו"ר האיחוד החקלאי, ואמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי.
_____13
קדושת החיים וטוהר הנשק לאור משפט אלאור אזריה 
____________31
בתמונה: גאיה נמט, מקיבוץ עינת, ש"ש בויצו נהלל וד"ר גבי אסם, ראשת אגף חינוך ומשימות בדיון בכנסת השבוע

בתאריך 14/3 התקיים בכנסת כנס בנושא קדושת החיים וטוהר הנשק לאחר משפט אלאור עזריה. את הכנס יזמו והובילו ח"כ איתן ברושי (מחנ"צ) וח"כ יעקב פרי (יש עתיד). את הכנס הנחה פרופסור אסא כשר ובין משתתפיו ח"כ (האלוף במיל') אלעזר שטרן, ח"כ (האלוף במיל') אייל בן ראובן, ח"כ עומר בר-לב, ח"כ יהודה גליק, האלוף במיל' יצחק בריק נציב קבילות החיילים, האלוף במיל' גרשון הכהן. בכנס נכחו גם פעילי התנועה, חברי עמותת "האמת שלי", חניכי מכינת נחשון ונציגים של שנת השירות. במהלך הכנס התקיים דיון ער על משמעות הערכים טוהר הנשק וחיי אדם. הוסכם על משתתפי הכנס שיש לנתק בין הדיון על הערכים והצורך להנחיל אותם לילדים במסגרות החינוך המסורתיות והחברתיות, לבין הדיון הפוליטי המדיני. אנשי החינוך ביקשו סיוע מחברי הכנסת בהובלת הדיון בנושא בציבור ובמערכות החינוך השונות הטרום צבאיות. בנוסף שררה תמימות דעים שערכים מלמדים החל מהגיל הרך, והלימוד אינו מספיק כדי להטמיע אותם. יש לשמש דוגמה אישית ולחזור לדון ולהעמיק בהם עד גיל הגיוס לצבא במסגרות שונות. פרופ' אסא כשר שהנחה את הכנסניתח את אירוע החייל היורה מחברון והדגיש שמעשהו חורג באופן בולט וחד מערך טוהר הנשק והשמירה על חיי אדם: "אנחנו לא הורגים אם לא מוכרחים". "במקרה הנידון לא היה שום הכרח להרוג את הפלסטיני על הכביש ועל כן המקרה היה שגוי". ח"כ איתן ברושי (מחנ"צ) מיוזמי הכינוס: "השאלות על טוהר הנשק וקדושת החיים מלוות אותנו עוד מטרם הקמת המדינה, ובוודאי שלאחרי כינונה והקמתו של צבא ההגנה לישראל, עד עצם היום הזה. המסקנה העיקרית מהמקרה בחברון ומהדיון, שללא ספק הצדיק את קיומו, היא שחשוב להיערך בעיקר לקראת העתיד ולעסוק במה שיהיה ולא רק במה שהיה. החברה הישראלית היא כיום קרועה, משוסעת ומפולגת, וכאשר תשכח הפרשה וההדים סביבה בעוד זמן לא רב, עלינו להוציא ממנה את העיקר וזהו החינוך לערכים עליהם דיברנו היום שאמורים לאחד את כולם סביבם. יש לעסוק בהם וללמדם באמצעות מערכת החינוך, תנועות הנוער, המכינות הקדם צבאיות והצבא". ד"ר גבי אסם, ראש אגף חינוך נוער ומשימות בתנועה הקיבוצית שלקחה חלק אף היא בדיון הוסיפה: "היום זה היום שאחרי וצריך לצאת לפרקטיקות יישומיות. אי אפשר להסתפק בלימודי חמש יחידות מתמטיקה, יש ללמד גם אתיקה ומוסר. הילדים שלנו לא מכירים את המושגים האלה ואם לא נחזיר את זה למערכת החינוך אנחנו לא נצליח. תנועות הנוער, שנות השירות והמכינות הן המכשיר הנכון והחשוב ביותר היום לקידום של הטיפול והלימוד של מה זה טוהר הנשק וקדושת החיים, בתוספת למה שמועבר במערכת החינוך". גאיה נמט מקיבוץ עינת, ש"ש בויצו נהלל שיתפה בחוויה אותה היא עוברת בשנה האחרונה ואמרה: "שנת השירות מלמדת אותך איך להשתמש לטובה בכוח שאתה מקבל לידיים. זה השלב הקריטי הראשון לפני גיוס של קבלת כוח לידיים ובזכות שנת השירות אני יודעת איך להשתמש בזה. המפעל הזה מלמד אותי ערכי רעות ואחווה". בסיום הדיון הוסכם כי יש לייצר המשכיות לכנס הזה ולהמשיך לדון בנושאים חשובים אלה גם במסגרת הכנסת וגם במסגרות אחרות.
_____13

אליעזר זקס, בן גבעת ברנר, מספר לידיעות הקיבוץ על היוזמה שלו להוצאת ספר המתאר את חלקה של התנועה הקיבוצית במלחמת ששת הימים ועל 185 בני וחברי הקיבוצים שנפלו בקרבות
____________31
ספר העוסק בחלקה של התנועה הקיבוצית בחזית הביטחון וההתיישבות בתקופת מלחמת ששת הימים עומד לצאת לאור לקראת ציון 50 שנה למלחמה. את הרעיון להוצאת הספר הגה ומבצע אליעזר זקס (64), בן גבעת ברנר וכיום תושב קציר, בעליה של הוצאת קורדינטה, שהפיקה ב-2010 את האלבום 'מאה שנות קיבוץ'. זקס סיפר לעיתונאי נחמן גלבוע בידיעות הקיבוץ על היוזמה - "הספר מורכב משלושה חלקים: הראשון יוקדש למלחמה. יהיה בו תיאור של מהלך המלחמה עם כמה קרבות נבחרים כמו רפיח ואבו-עגילה בדרום, ירושלים במרכז ותל פאחר בצפון, והם יתוארו באופן פרטני יותר. לכל קרב כזה אני רוצה להצמיד סיפורי לוחמים. הרעיון שלי הוא שזה יהיה יותר בסגנון של 'שיח לוחמים' ולא בסגנון אלבומי הניצחון שיצאו אחרי המלחמה. החלק השני והעיקרי יוקדש ל-185 חברי קיבוצים שנפלו בקרב מתוך 770 החללים במלחמה. החלק השלישי יהיה סיפורי חברים על הנופלים, על המלחמה, על הכיבוש ועל השפעת המלחמה".
זקס כבר פנה ל-270 קיבוצי התנועה, ובעיקר ל-110 קיבוצים שחבריהם נפלו באותה מלחמה. "ישנם קיבוצים שישבו לאורך הקו הירוק", הוא אומר, "וקיבלתי מהם סיפורים על הישיבה ליד גדר הגבול, ועל תקריות שהיו לאורך הגבול לפני או תוך כדי המלחמה. יש פרק שלם הנקרא 'עורף הקיבוצים', והוא מתאר את ימי הכוננות ואת מהלך המלחמה. סיפורי הקיבוצים יכולים להתקשר למיזם אחר שאני חושב עליו, שבו ייערכו סיורי תיירות בכל קיבוץ כפי שהמתנחלים עורכים סיורים להתנחלויות בשטחים".
הכוונה של זקס היא שהספר ימומן בחלקו על ידי הקיבוצים וישווק אליהם. "כל קיבוץ ישתתף בעלות הפקת הספר, 1,000 שקלים פלוס מע"מ לקיבוץ, ועם צאת הספר לאור יקבל עשרה ספרים לחלוקה למשפחות הנופלים, לארכיון, לבית הספר, לספרייה ולמוסדות הרלוונטיים. כמו כן ישווק הספר לחנויות הספרים, לצה"ל, לארגונים ולמוסדות ציבור".
ארכיונאי קיבוצים וגם חברים שהשתתפו במלחמת ששת הימים ויש להם חומרים מעניינים (סיפורים או תצלומים), מוזמנים ליצור קשר עם אליעזר זקס: 050-5693777, elzax1952@gmail.com.

קרדיט צילום: רם להובר / לע"מ
 
 
_____13
____________31
צילום: דוברות איגוד הכדורעף
הגדולים מכולם!
הפועל מטה אשר, הדאבליסטית בארבע השנים האחרונות, זכתה בשבוע שעבר בגביע המדינה בפעם החמישית ברציפות ובפעם העשירית בתולדות המועדון.
האדומים בראשותם של מאמן הקבוצה נעם כץ מקיבוץ עין המפרץ ויו"ר הקבוצה מיכאל קישון מקיבוץ שמרת, ניצחו את מכבי ת"א 3-0, שלטו ללא עוררין במשחק וחגגו אחרי ניצחון קל יחסית.
את הגביע התכבדו להעניק לשחקנים ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אביתר דותן, יו"ר איגוד הכדורעף הישראלי ויורם ישראלי, ראש המועצה האזורית מטה אשר.

כעת נדרשת הקבוצה למאבק על אליפות המדינה.
בשבת הקרובה בשעה 19:00 יארחו את הפועל כ"ס בנעמן לסיום משחקי הבית העליון
והליגה הסדירה, כולם מוזמנים לבוא ולעודד! בכניסה לאולם יוצב גביע המדינה ואוהדים יוכלו להצטלם עמו.

משחקי חצי גמר הפלייאוף יחלו בסוף חודש מרץ בנעמן והיריבה הצפויה היא מכבי הוד השרון.


כל הכבוד למטה אשר- המשיכו כך ובהצלחה במשחקי האליפות!
 
 
_____13
____________31
ילדי גן תאנה וגן חצב בקיבוץ מגל דאגו שגם לחיילים יהיה מתוק ונעים בחג הפורים והעניקו משלוח מנות כמיטב המסורת לחיילי פלוגת כפיר בחטיבה 7 שמאבטחים את קו התפר באזור הקיבוץ. כל הכבוד לילדים המתוקים ולצוות גן חצב- סמדר שפיר, הילה צ'סלריס, לירן מלפוף  ורונית מוטרו. הפרחים (והממתקים) לצה"ל!
_____13
______24
רפת קיבוץ מבוא-חמה נחנכה ביום שישי האחרון בטקס מכובד ומרגש. שירותי החליבה יהיו משותפים לרפת החדשה ולרפת הוותיקה בקיבוץ גשור. בהקמת הרפת הושקעו למעלה  מ- 10 מיליון ש"ח ומכסת החלב היא כ 3.3 מיליון ליטר בשנה.
הפתרון היצירתי עלה לאחר שהתברר בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת שבכל קיבוצי הגולן, פרט למבוא חמה נבנו רפתות (עצמאיות או בשותפות) ורק קיבוץ מבוא חמה נותרו ללא פתרון. ראובן טנא ז"ל, שהיה באותם הימים מרכז המשק במבוא חמה, התמיד בתפקידיו השונים במשך השנים לפנות לגורמים הרלבנטיים ולתבוע מימוש ההבטחה למבוא חמה. בין השאר פנה בתחילת שנות האלפיים לניר מאיר ששימש אז כמרכז ועדת המשק בתק"מ/תק"צ. לאחר 17 שנים הושלם בסופו של דבר המהלך. טנא לא זכה לראות את חלומו מתגשם, והוא נפטר לפני שנתיים. ברפת החדישה נבנתה פינת זכרון לטנא. 
 
ניר מאיר, כיום מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שהיה ראשון הדוברים בטקס העלה על נס את פועלו של ראובן טנא ואמר כי מבחינתו מדובר בסגירת מעגל. מזכ"ל התנועה הקיבוצית הוסיף: "זוהי תקופה קשה לחקלאות בכלל ולחקלאות בצפון בפרט. ממשלת ישראל הנוכחית מנהלת כלכלה אנטי ציונית וזונחת את פיתוח הכלכלה והחקלאות המקומית בניסיון להפחית אחוז או כמה פרומילים מיוקר המחיה. לכן, אני מפציר בכם לנהל סיכונים באופן זהיר ולא להיחשף להשקעות כבדות מידי. תאמינו לי - אין על מי לסמוך לא בהתנהלות ולא בהשקעות, ואני אומר זאת כמי שליווה את הקמת רפת החלב האחרונה במגזר הקיבוצי". 
 
אסא גיארי, יו"ר קיבוץ מבוא-חמה העלה על נס את תרומתם  של רבים לבניית הרפת וביניהם טנא ז"ל, שלמה גלעד (קשת) מרכז המשק הנוכחי וכן לראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה , וכמובן לאנשי מועצת החלב. גיארי הוסיף: "קיומה של רפת חלב היום בישראל ובטח ברמת הגולן הוא לא דבר מובן מאליו. האיומים על הענף רבים, רמת אי הוודאות גבוהה ומקשה על היכולת לתכנן לטווח ארוך. נדרשת התייעלות מתמדת, והשקעות כבדות וזאת על מנת לקיים רפת יעילה, המייצרת חלב באיכות גבוהה, וגם מקפידה על רווחת הפרה ובריאותה. לשם כך נדרשת רמת ניהול גבוהה".  כמו כן ציין גיארי את תרומתם של הארגון האזורי משקי עמק הירדן ושל קרן קמ"ע בתנועה הקיבוצית בראשות המנכ"ל דגן לוין שסייעו במימון הפרויקט. 
____
____________31
בתמונה: טקס ההוקרה בשנה שעברה

זו השנה השלישית שהתנועה הקיבוצית מזמינה את חבריה המשרתים כקציני קבע בצבא או משרתים בתפקידי ליבה בכוחות הביטחון האחרים, להגיש את מועמדותם למיזם לעידוד השרות הממושך ע"ש רא"ל דן שומרון.
מטרת המיזם היא לעודד את בני וחברי הקיבוצים, להמשיך בשרות קבע ממושך בצבא ובכוחות הביטחון, כדי לחזק את משקלה ותרומתה של התנועה הקיבוצית בעשייה ובמעורבות בחברה הישראלית בכלל ובכוחות הביטחון ובשורות הצבא בפרט, תוך חיזוק המוטיבציה לגיוס בני הנוער.
זאת, כמובן, לצד הרצון כמובן לבטא את הערכת התנועה לקציני הקבע ואנשי מערכת הביטחון ולחזק את הקשר שלה עם שליחים אלו.
                      
הקצינים והקצינות אשר יבחרו יקבלו תעודת הוקרה והערכה ויתרמו מזמנם לפעילויות בתנועה הקיבוצית לעידוד הגיוס והשירות המשמעותי בצה"ל.  

מזמינים אתכם להצטרף למעל 30 הקצינים והקצינות שקיבלו בשנים הקודמות את תעודות ההוקרה והפכו לשגרירי התנועה הקיבוצית בצבא פנימה ובעידוד לגיוס משמעותי לצה"ל של בני הנוער בקיבוצים.
 
_____13
____________31
בתמונה: פסח בקיבוץ נען, צילום: נמרוד עוז

התנועה הקיבוצית מקדמת בימים אלה מבצע רחב לקראת חג הפסח וקוראת למשפחות ויחידים שאין ידם משגת לקיים סדר פסח בביתם, לבוא ולהתארח ללא תשלום לארוחת החג ולחגוג את ליל סדר בקיבוצים ברחבי הארץ.
עשרות קיבוצים בצפון, בדרום ובמרכז הארץ כבר התנדבו לארח משפחות נזקקות וקשישים בודדים בקיבוצם.
 
מדי שנה פותחת התנועה הקיבוצית את ביתה בחג הפסח ומארחת משפחות שידם אינה משגת. בשנים האחרונות אירחה התנועה הקיבוצית למעלה מ-500 איש מדי שנה בליל הסדר ואנו קוראים גם השנה לקיבוצים שיהיו מוכנים לקחת חלק באירוח משפחות, יחידים וחיילים ולעזור לארח את כל מי שיזדקק. 

קיבוצים המעוניינים לארח, מוזמנים לפנות לנציגת מחלקת תרבות, רויטל, בטלפון 03-6925398 או בדוא"ל:  revital@tkz.co.il

 
 
 
_____13
בשבוע שעבר התקיים כנס אזורי במועדון קיבוץ מזרע, בהפקת הצוות התנועתי למעורבות חברתית.
הכנס הוא אחד משורת כנסים ארציים ואזוריים, שמפיק הצוות בחודשים האחרונים, במטרה לעודד עשייה חברתית, לחבר ולרשת בין יזמים חברתיים לבין הקיבוצים והתנועה.
בפאנל המרכזי של הכנס השתתפו ונשאו דברים, פעילים ומנהיגים מתחומים שונים, בהם איתי קפסוטו, מנהל המכינה הקדם צבאית בחנתון, עמית אסם, מובילת תכנית "מתלות לאחריות" המסייעת לעשרות משפחות במגדל העמק להיחלץ ממעגל העוני, אלית חביב גלעד, ממנהיגות המאבק המוצלח של תושבי הגלבוע נגד מפעל פרוטרום ומורן קורן המלווה זה חודשים רבים, בהתנדבות, את ועד נהגי סופרבוס, המייצג כ 800 נהגים בכל הארץ.
לאחר הפאנל הוביל הצוות המארגן "מרחב פתוח", יחידת זמן משותפת, המיועדת לתת מקום ובמה ליוזמות מקומיות מטעם המשתתפים. בחלק זה באו לידי ביטוי גם יוזמות כדוגמת "צועדים יחד לעתיד משותף", תנועה אזרחית יהודית ערבית המשגשגת באזור העמקים, "מטה המאבק בשדה התעופה בעמק", המגייס פעילים לשורותיו וקואופרטיב שירותי האבטחה והרפואה "בטוח יחד", המשמש אלטרנטיבה חיה להעסקה הקבלנית בענף מאבטחי וחובשי הטיולים.
 
 
 
____________31
התנועה הקיבוצית ודור ההמשך בעמותת דור הפלמ"ח קוראים לחברי הקיבוצים ברחבי הארץ לבוא שוב עם כל המשפחה ביום שישי הקרוב, 17.3 בין השעות 10:00 ל-14:00, ולחזק את המאבק להחזרת ייעודו המקורי של החאן בשער הגיא כמרכז מבקרים ולימוד מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות לירושלים. 
 
מארגני המחאה מסרו:
"אנו דורשים להשיב לחאן שער הגיא את ייעודו המקורי - מרכז מבקרים ולימוד מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות לישוב היהודי בירושלים הנצורה במלחמת העצמאות.
אנו תובעים לבטל החלטת ממשלה מ-2011, שהעבירה לחאן שער הגיא את מרכז מורשת
רחבעם זאבי, שלא היה לו כל חלק במפעל ליווי ואבטחת השיירות לירושלים.
לא נאפשר את דחיקת מורשת הנופלים והשורדים בקרבות על הדרך אל העיר".
 
כזכור, התנועה הקיבוצית הצטרפה למאבק של עמותת דור ההמשך ולוחמי הפלמ"ח וקוראת לכולם לבוא ולקחת חלק.
 
ממשיכים את התנופה.
מגבירים את הלחץ.
מגיעים למחות בשער הגיא.
 
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק הציבורית "חטיבת הראל לדורותיה וחבריה"
עקבו אחר דף הקהילה בפייסבוק "מאבק מלווי השיירות"
 
 
_____13
____________31
מועדון משקארד של תושבי הקיבוצים והמושבים מציין שנתיים להיווסדו בשורה של מבצעים מיוחדים. 
בין ההנחות הופעות הקיץ הגדולות: כרטיס לאירוסמית' ב-199 ש"ח, כרטיס ל- guns n' roses בפארק הירקון יעלה לחברי משקארד רק 219 ש"ח, במקום 355 ש"ח.

לכבוד יום ההולדת, יוכלו חברי משקארד ליהנות מכרטיסים ב-15 שקלים בלבד לקולנוע וכן לגן גורו ולגן הקופים. בנוסף, המועדון מציע הנחה קבועה של 26 אגורות לליטר בנזין 95 בתחנות דור-אלון (ממחיר בשירות מלא) ו-10% הנחה לרכישה באלונית. 
בנוסף, מציעים במועדון טיולים מאורגנים לתאילנד, מרוקו ו-ויאטנם וקמבודיה בהנחות גדולות ובסופן הנחה נוספת במעמד החיוב למשלמים בכרטיס.
 
הטבה נוספת, המותאמת במיוחד לקיבוצניקים ומושבניקים, היא הנחות למופעים באולמות בקיבוצים, כמו גבעת ברנר, כברי ומועדון הברל'ה בלהבות חביבה. כך, לדוגמה, כרטיס להופעה של עילי בוטנר וילדי החוץ בגבעת ברנר יעלה 87 שקלים בלבד, במקום 139. 
 
 
_____13
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה