דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"קיבוץ אולפן" – תופעה ישנה חדשה

"קיבוץ אולפן" הייתה ועודנה אחת מאבני היסוד של התכניות בישראל. היא אחת התכניות המוכרות, אם לא המוכרת שבהן, אז מה כל כך חדש ומעניין בתכנית בימינו?
אולפן קיבוץ
אולפן קיבוץ

תוכנית "קיבוץ-אולפן" בצורתה הישנה, אורגנה במלואה ע"י הסוכנות היהודית, וקהל היעד היה בעיקר עולים חדשים. כיום, מנוהלת התכנית במשותף עם התנועה הקיבוצית.
בנוסף, ניתנת לתוכנית חסות על ידי פרויקט 'מסע', פרויקט משותף של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל לעידוד עליה לצעירי העם היהודי. משמעות החסות הנה כי צעירים בגילאי 18-30  (זכאים לחוק השבות- המוכרים ע"י המדינה כעולים עתידיים) יכולים להצטרף לתכנית זו של חמישה חודשים, כתיירים (בודקי עלייה הוא מונח נכון יותר) ולקבל מענק או מלגה נדיבים (עד 4,750$), המאפשרים כיסוי חלק ניכר מעלות התכנית.
מאיר זרעיה, מנהל אולפן אקדמי "עציון - צובה" ויו"ר ועד ההנהלה: "התכניות פועלות ב-9 קיבוצים, ולאחרונה הוספנו אפשרות חדשה בה מועמדים יוכלו להגיש מועמדות לתכנית 'אולפן - התמחות'. אופציה חדשה זו מאפשרת למשתתף ליהנות משני העולמות: לימוד עברית ברמות שונות ומגורים בקיבוץ,  יחד עם התמחות בתחום המקצועי שלו/ה בעיר קרובה. תכנית ההתמחות היא צעד נוסף בתנועה הקיבוצית המשתנה והמסתגלת, כאשר אנו מזהים את הצרכים החדשים של הדורות הבאים ומבקשים להתאים את התכנית על פי צרכים אלו". 
נוסף על כך, 'אולפן קיבוץ' היא אחת התכניות הגדולות בישראל, המציעה את מגוון האפשרויות הרב ביותר, החל מקיבוצים בכל רחבי הארץ, אפשרות להתנדבות בקיבוצים דתיים או חילוניים, מבחר תאריכי פתיחה במהלך השנה, תכניות התמחות ועוד".
 
מלווין ראך, מנהל התוכנית 'אולפן קיבוץ' בתנועה הקיבוצית מוסיף: "אנו מניחים שלמרבית חברי הקיבוץ יש משפחות, חברים ומכרים בחו"ל בטווחי הגילאים המתאימים לתכנית קיבוץ אולפן, כך שנשמח להציע אפשרות זו לכל צעיר מתאים שירצה ללמוד או לשפר את העברית שלו/ה, לחוות את חיי הקיבוץ והעבודה ולהכיר את התרבות, ההיסטוריה והגיאוגרפיה הישראלית. בנוסף, זוהי דרך מצוינת להכיר צעירים יהודיים מכל העולם: מחזור אולפן מס' 119 במעגן מיכאל, לדוגמא, נפתח עם 85 צעירים מ-25 מדינות! לבסוף, לאלו אשר לא יכולים להעדר לחמישה חודשים, אנו מציעים תכנית קיץ קצרה בת חודש אחד (15.7-15.8.2017) ויש לנו גם אפשרויות מיוחדות למועמדים המעוניינים לבלות שנה שלמה בישראל!" 

הוספת תגובה חדשה