דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצניקים 1.5% באוכלוסיה – 11% ממסיימי קורס טיס

ביום חמישי יעמדו על מגרש המסדרים בבסיס חיל-האויר בחצרים 36 מסיימות ומסיימי קורס הטיס מספר 176 של חיל האוויר. בין המסיימים יצעדו ארבעה בני קיבוץ מצפון הארץ. 19% מבוגרי הקורס הם בוגרי שנת שירות, אחת מהן בוגרת קומונה של התנועה הקיבוצית בדרום הארץ, נכדתו של סגן מפקד חיל האויר לשעבר, ובתו של טייס קרב
צילום מתוך אתר צה"ל
הקיבוצניקים - 1.5% באוכלוסיה – 11% ממסיימי קורס טיס

הטקס, שיציין 70 שנים לחיל האוויר ולמדינת ישראל, יתקיים במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.
 
את הקורס יסיימו 33 בנים ו-3 בנות.
 
אחוז המסיימים במגמות השונות
 25% טייסי קרב
25%  טייסי מסוקים
 16% טייסי תובלה
 25% נווטי קרב
 9% נווטי תובלה ומכוננים
 

19% הם בוגרי שנת שירות, אחת מהן בוגרת שנת שירות של התנועה הקיבוצית בדרום הארץ היא נכדתו של סגן מפקד חיל-האויר לשעבר, עמוס עמיר ז"ל, וגם אביה שירת כטייס קרב. את סיפורה מביא העיתונאי ישראל מושקוביץ בידיעות אחרונות.


היכן הטייסים הבאים מתגוררים?
 47% בעיר
 22% במועצה מקומית
 14% במושב
 6% ביישוב קהילתי
 11% בקיבוץ, כולם מצפון הארץ. דובר צה"ל אוסר על גילוי כל פרט מזהה נוסף.
 
39%  לקחו חלק בפעילות בתנועות נוער.

בשבוע שעבר, נפגשו מסיימי הקורס עם דני שפירא, ממקימי חיל האוויר הישראלי ומראשוני טייסי החיל. דני, אשר שירת בשירות האוויר, היה שותף בהקמת טייסת 113 כטייסת מטוסי אוראגן, נלחם במלחמת ששת הימים כטייס מיראז' והשתתף במבצע מוקד בהפצצת שדות התעופה הערביים, סיפר לחניכים על אודותיו ועל המורשת המפוארת של חיל האוויר, וצייד אותם בכלים ובידע שיעזרו להם כלוחמי צוות אוויר.

 

תגובות

חישוב האחוז
guss
את האחוזים צריך לחשב מקרב בני 18 עד 25
ולא מכלל האוכלוסיה כי אוכלוסית הקיבוצים מזקינה לעומת אוכלוסית החרדים או המתנחלים

הוספת תגובה חדשה