דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 29.6.2017

לוגו תנועה
HEADER
29.06.2017
 
 
____________...
בתמונה (מימין לשמאל): נועה אבישי (כפר הילדים מגדים), אורי שטיינר וסתיו חן (כפר הנוער נרדים), זיו משל (כפר הנוער בן שמן)

באירוע מרשים ומרגש שארגנו אנשי מחלקת שנת השירות בראשות לירז ברנד וחברי הצוות – עופר רימון, גלי גרוס, רז ברוד ונועה שנער יחד עם צוות אגף החינוך, סיימו השבוע כ-900 מתנדבי שנת השירות את השנה (למרות שכל השינשינים ממשיכים להתנדב עדיין בשבועות הקרובים). באירוע שהתקיים ב'חמי געש' זכו השינשיניות והשינשינים לבד מיום כייף בבריכות, גם לשמוע ברכות מראשת אגף החינוך ד"ר גבי אסם, המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין וראש אגף הצעירים הנכנס אסיף איזק. כל הדוברים הודו לנערים הנרגשים על תרומתם בכל מקום בו התנדבו והדגישו את הצורך בהמשך הרצון לתרום למדינה, לחברה וכעת לצה"ל גם בעתיד הקרוב והרחוק.
בשם מתנדבי ומתנדבות שנת השירות דיבר ליגד עבדת (קיבוץ שדה נחמיה) מקומונת נווה הדסה: "השנה הזאת הייתה הזדמנות חד פעמית, של נתינה אין סופית, מקום שבו השמיים הם הגבול. בשנה האחרונה, למדתי על עצמי באופן אישי, על החברה הישראלית והכי חשוב הבנתי באמת מה זו נתינה. התמודדנו עם אתגרים רבים, שהעמידו אותנו במצבים זרים לנו. מכל אתגר כזה למדנו. לפני שאנחנו מוצאים שוב איפה להתלונן ולהזכיר כמה הממשלה פה לא הוגנת, כמה קשה לחיות פה, או לשמוע שוב שהנוער של היום רק הולך ומתדרדר בואו נרגיל את עצמנו, את הקרובים שלנו, את החניכים שלנו לנתינה, עזרה לזולת והגדלת ראש. הייתה לנו הזכות, לתת ולקבל בזכות המפעל הזה והאחריות שלנו היא לדאוג שהוא ימשיך להתקיים. תודה לתנועה הקיבוצית שנתנה לנו את ההזדמנות לשנה הזו".
לאחר הדוברים מהתנועה עלו לברך את השינישינים והשינשיניות קצין שיריון ראשי, תא"ל גיא חסון, ומפקד מיטב (הבקו"ם) אל"מ יוסי מצליח. שני הקצינים הבכירים הודו גם הם למתנדבי שנת השירות על התנדבותם ותרומתם ואמרו להם כי צה"ל מצפה מהם להשתלב בשירות משמעותי בכל התפקידים והגזרות.
 
כזכור, לפני חודשים ספורים הוקם בתנועה הקיבוצית אגף הצעירים, שמטרתו לתת מענה שלא היה קיים קודם לכן לצעירים החל ממועד גיוסם ועד גיל 40. מתוך המבנה הארגוני החדש הזה עברו השינשינים לראשונה באופן רשמי מאגף החינוך לאגף הצעירים בתנועה.
 
 
כדי שתוכלו להכיר את השינשינים, מחלקת שנת השירות הכינה קליפ קצר. תגבירו את הרמקולים!!!
____________...
_____13
____________...
בתמונה:  הכותל בימים אחרים. ארכיון רשות העתיקות

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, התייחס השבוע להחלטות הממשלה האחרונות בענייני דת ומדינה ואמר: "כתנועה הפועלת בכל רחבי העולם היהודי ובאה במגע עם רבות מהקהילות בעולם ובשם חניכי תנועות הנוער הציוניות בעולם, המתחנכים בתנועות הקשורות בתנועה הקיבוצית, אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה הרעה ולמנוע קרע בעם. אנו קוראים לאפשר לכל יהודי העולם להגיע אל המקומות הקדושים ליהדות, להתפלל ולקיים את הטקסים על פי דרכם". 
בשבוע שעבר נפגש מאיר עם יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי. בפגישה דנו השניים על פעילות התנועה הקיבוצית בקהילות היהודיות בעולם.
_____13
רחל רבין, חברת מנרה וותיקה: "מפת ישראל היתה נראית אחרת לגמרי ללא הקיבוצים והמושבים" 
0
סדרת הכתבות ששודרה השבוע בחדשות ערוץ עשר - "מחשבים קיבוץ מחדש" עוררה דיונים רבים בין חברי הקיבוצים בארץ, ולא רק אצלם. כתב הערוץ בדרום ובצפון, אלמוג בוקר ואלי לוי, "חרשו" את הארץ בשאלה אחת גדולה - מה גורם לבנים, ולא רק להם, לרצות לחזור לקיבוץ. מרגש במיוחד היה הפרק על הקיבוצים מנרה וסופה, פרק בו ליוו השניים, בין היתר, את חברת מנרה והמחנכת הוותיקה רחל רבין שהגיעה לקיבוץ ב-1942 ומאז לא עזבה. רחל סיפרה על המאבק לקיים קהילה בקיבוץ באצבע הגליל - שתי אצבעות מלבנון. אי אפשר לסכם טוב יותר את הסדרה ואת חיינו במשפט שאמרה רבין בסיום הכתבה - "מפת ישראל היתה נראית אחרת לגמרי אם היו מדליקים את האורות בכל המדינה ואח"כ מכבים את האור בקיבוצים ובמושבים". מוזמנים לצפות!
 
 
_____13
בסרטון: מסיימים שנה בבית הספר היסודי נוף הרים בקיבוץ סאסא
בריקוד צ'רקסי מסורתי
0
צילום: יעל לוי
בבית הספר היסודי "נוף הרים" בקיבוץ סאסא לומדים ילדי ומושבי "ההר" ואיתם גם ילדי היישוב הצ'רקסי ריחניה. השילוב המקסים הזה הביא את המסורות הצ'רקסיות גם למסיבת הסיום של בית הספר. בנוסף אליהם כלל ילדי בתי הספר היסודיים ייצאו מחר (שישי) לחופש הגדול ויצטרפו אל חבריהם הבוגרים מחטיבות הביניים והתיכונים, שיצאו לחופש לפני עשרה ימים. כולם, כולם כבר מחכים לתוכניות החופש העשירות והמעשירות במערכות החינוך בקיבוצים ברחבי הארץ. תהנו! (כמה שאנחנו היינו רוצים לחזור לימים האלו....)
 
 
_____13
מזכירות התנועה אישרה את הרחבת פעילות המעורבות בחברה הישראלית, באמצעות שיתוף פעולה עם תנועת "החלוץ" והמדרשה באורנים 
collage_(4)
בתמונה: אבישי בן-אהרון ובתו אליה
 
בישיבת מזכירות התנועה שנערכה השבוע אישרו חברות וחברי המזכירות את שיתוף הפעולה עם תנועת "החלוץ". שיתוף פעולה זה נרקם על מנת להרחיב את כושר הביצוע של התנועה הקיבוצית בתחום המשימות והמעורבות בחברה ולהגדיל את השפעתה מחד גיסא, ומאידך גיסא - ליעל את הקצאת המשאבים ואת ניצול התקציבים המושקעים בנושא. המזכירות הטילה על גיל לין ועל אסיף איזק להסדיר את היבטיו המעשיים של שיתוף פעולה זה, במסגרתו הוסכם כי מכח תפקידו כיום בתנועת "החלוץ", יהיה אבישי בן-אהרון (ראש הנקרה), האחראי "בשטח" ליצירת החיבורים בין מחלקת המשימות בתנועה לבין "החלוץ". אבישי בן אהרון הוא נכדו של יצחק בן אהרון ז"ל, ממנהיגי התנועה הקיבוצית, שר ומזכ"ל ההסתדרות, ובנו של יריב בן אהרון ז"ל, מאנשי הרוח הבולטים בתנועה הקיבוצית). 
אסיף איזק, ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה מתאר את התהליך: "בחודשים האחרונים נפגשנו, המשנה למזכ"ל גיל לין ואני, עם עשרות גופים שונים, הפעילים ומעורבים בחברה האזרחית, והגדרנו את התחומים בהם ניתן לשתף פעולה. אחד הגורמים, עמם הסינרגיה היא הגדולה ביותר, הן ברקע הערכי והן בראיית המציאות והגדרת המטרות, הוא ארגון "החלוץ" – ארגון הגג של בוגרי מכינת רבין. מתוך סינרגיה זו עלה הרעיון ליצירת בסיס משותף לעבודה". את פרטי שיתוף הפעולה סיכמו איזק ולין במספר פגישות שקיימו עם הנהלת אשכול צעירים במדרשה בראשות דני זמיר ועם בן אהרון.
הרעיון העומד בבסיס ההחלטה, הוא שותפות עם תנועת 'החלוץ' בתחומים הקשורים למעורבות בחברה, הכשרה רעיונית לצעירים, גיבוש והקמת קבוצות וקהילות צעירות, אקטיביזם קואופרטיבי ופיתוח מנהיגות בחברה הישראלית. מבחינת התנועה הקיבוצית החלוץ יהפוך למרכיב משמעותי נוסף בחידוש ההגשמה הקהילתית-משימתית-שיתופית בעיר ובכפר ויהווה זרוע ביצועית נוספת למשימות המעורבות בחברה.
גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה בירך על ההחלטה ואמר: "זהו צעד נוסף בתהליך ההתארגנות וההתחזקות שאנחנו מבצעים בחודשים האחרונים. בוועידת התנועה בעין גב קיבלנו החלטות משמעותיות על חזרתה של התנועה הקיבוצית לפעילות אקטיבית להגדלת השפעתנו ומעורבותנו בחברה הישראלית, ועתה עלינו לתת לזה גם משמעות מעשית. הגיע הזמן לשנות את קו המגמה ואת זאת אנחנו עושים. יש לנו כבר שיתופי פעולה עם מספר רב של ארגונים וגופים, ואנחנו במגעים עם נוספים, על מנת להגיע להשפעה מצרפית משמעותית, שתוכל להביא לשינוי אמתי בחברה הישראלית".
 
_____13
מטה התנועה סייר בעמק יזרעאל בסיור הראשון של רכז האזור החדש
collage_(4)
כמידי יום שני, גם השבוע יצא  מטה התנועה לסיור בקיבוצים והתארח הפעם בבית השיטה ובגבעת עוז. הסיור עמד בסימן "העברת המקל" מידי הרכז הוותיק והמוערך באזור עמק יזרעאל עוזי שמש (מזרע) לידי הרכז הטרי רוני בר-ניר (חבר רמות מנשה).
בבית השיטה הציגו חברי הנהלת הקיבוץ שיפור עצום במצבו של הקיבוץ, אשר נחלץ ממשבר חובות קשה בסוף שנת 2012. הקיבוץ מתמודד בהצלחה עם שורת אתגרים לא פשוטים, אך עומד בתנאי ההסדר באופן מדוייק וללא כל סטיות ואף מתלבט, בימים אלה, בשאלת הדרכים האפשריות לקידום הקליטה והצמיחה הדמוגרפית.
בדבריו, סקר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר את פרטי הסדר החובות הייחודי שבוצע בבית השיטה והעלה על נס את תרומתו הייחודית של יחיאל שמשוני, חבר רמת מגשימים, אשר כיהן כיו"ר הקיבוץ והוביל את ההסדר יוצא הדופן, שבוצע בבית השיטה.
מאיר ציין כי, למרות שגם הם לא יודעים זאת, כל קיבוצי התנועה היו שותפים במהלך: חלקם דרך שלושה ארגונים אזוריים שסייעו לבית השיטה, וכולם באמצעות קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית.
מזכ"ל התנועה חזר ואישר את הבטחתו, כי אם יעמדו חברי הקיבוץ בתנאים שסוכמו עימם, תפעל התנועה באופן נמרץ בכדי להחזיר לבית השיטה את הבעלות ברפת, הנמצאת היום בבעלות "גרנות".
 
מבית השיטה המשיכו חברי מטה התנועה לקיבוץ גבעת עוז. חברי גבעת עוז, אשר השלימו לא מכבר את קבלת ההחלטות על שינוי אורחות חיים, תיארו את התהליך, את ההחלטות שהתקבלו ואת לבטיהם בסוגיית "מודל שיוך הדירות" העדיף מבחינתם. גם חברי גבעת עוז ציינו כי האתגר החשוב מבחינתם הוא אתגר הצמיחה הדמוגרפית. חברי מטה התנועה העלו על נס את תרומתם הייחודית של חברי גבעת עוז לקרן סל"ע.
ניר מאיר: "זהו מקרה יוצא דופן, של קיבוץ בקשיים, שלא השלים את התחייבותו כלפי חבריו, ובכל זאת נענה לבקשת הנהלת קרן סל"ע והרים תרומה נכבדה בעת מכירת השליטה במפעל ארומור".
עוד הציעו חברי המטה לחברי גבעת עוז את עזרתם של פעילי התנועה ואת העמדת הניסיון הרב, אשר נצבר בלמעלה מ-200 הקיבוצים המתחדשים, בכדי לעזור לקיבוץ לצלוח את צמתי ההחלטה הקרובים. ניסיון כזה יכול להיות רלוונטי בכל השאלות העומדות על הפרק בגבעת עוז.
_____13
collage_(4)
תצלום ארכיון: דו"צ

במפגן חיל האוויר שנערך אחה"צ בבסיס חיל האוויר בחצרים הרשים במיוחד זוג מטוסי "רעם" בהובלה של סא"ל ג., הנשוי לבת קיבוץ עין השופט, שהיא עצמה בת ונכדה של טייסים.
את הזוג השני של מטוסי "ברק", אשר הדגים קרב אוויר בפני אלפי הצופים, הוביל סא"ל א'  - חברו הטוב של סא"ל ג. ממטוסי ה"רעם".
 
שני הזוגות (הטייסים...לא המטוסים) פנו ביחד ומועמדים לקליטה בקיבוץ עין השופט בשנים הקרובות.
 
גאים בכם!!!!!
_____13
משנים את כללי המשחק:
משקארד יהפוך למועדון הצרכנות הראשון בישראל שמחלק רווחים לחברים
 
 
 
 
collage_(4)
משקארד, מועדון הצרכנות של תושבי הקיבוצים והמושבים, יהפוך לראשון בישראל שחולק עם בעליו שהם גם לקוחותיו את רווחיו, כך הודיעה היום (חמישי) קבוצת משקי הקיבוצים. בעקבות הצלחת משקארד, המועדון יחלק לקיבוצים החברים בו כ- 2.5 מיליון שקלים.
 
"הייחוד שלנו הוא שאנחנו מייצרים ערך מוסף ללקוחות שלנו", הסביר ניר ברקאי, מנכ"ל הסחר במשקי הקיבוצים. "אנחנו גם מציעים להם עסקאות משתלמות ביותר, בתחומים שהכי מעניינים אותם, וגם חולקים איתם את ההצלחה שלנו. זה ההבדל הגדול בין החזון העסקי של משקי הקיבוצים לתאגידים שאכפת להם רק משורת הרווח של עצמם".
 
מועדון משקארד הוקם בשיתוף עם חברת ישראכרט, לפני קצת יותר משנתיים. כיום הוא מכיל כ-50 אלף חברים מקיבוצים, מושבים ועובדי התעשייה הקיבוצית. המועדון נחשב כיום לאחד הגדולים בשוק ומציע הטבות ומבצעים במגוון גדול של קטגוריות. לקוחותיו פעילים ברמה החודשית בשיעורים הגבוהים בהרבה מהממוצע הארצי.
 
קבוצת משקי הקיבוצים היא התאגיד הגדול ביותר בתנועה הקיבוצית, המאגד פעילות עסקית של מאות קיבוצים. לקבוצה חברות הפעילות בתחומי האנרגיה, תיירות, נדל"ן, לוגיסטיקה, רכב, צרכנות ועוד. החברים בקבוצה ובעליה הם הקיבוצים.
 
משקי הקיבוצים יחלו השנה בחלוקת דיבידנד, בסך של כ-20 מיליון שקלים, לחבריהם – 270 קיבוצים ומושבים שיתופיים – לאחר מספר שנים ללא חלוקה. הסכומים שכל קיבוץ צפוי לקבל רק עבור פעילות משקארד, גבוהים ומתווספים לכל אותן אלפי הטבות והנחות משמעויות מהן נהנים חברי משקארד.
_____13
הפריימריז במפלגת העבודה -
המתמודדים הגיעו לבית התנועה
צפו בכתבה ששודרה בערוץ 1 על העימות 
 
 
 
 
____________...
 
 
 
 
 
_____13
כנס קמ"ע ובנק הפועלים למימון חלופות השיוך:
מנכ"ל משקי עמק יזרעאל: "תומכים בחלופת האגודה בקיבוצים- יש לה יתרונות רבים באזורנו"
 
 
 
 
 
____________...
בתמונה: אהרון בן חורין, מנכ"ל משקי עמק יזרעאל בכנס שבוע שעבר

בשבוע שעבר התקיים במשקי עמק יזרעאל "כנס חלופת האגודה, נדל"ן ומשכנתאות". הכנס נערך בשותפות משקי עמק יזרעאל, קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית ובנק הפועלים והשתתפו בו כ-50 ממלאי תפקידים מ-30 קיבוצי עמק יזרעאל, עמק הירדן ועמק המעיינות.  
בכנס נדונו השינויים שחלו בתחום הבנייה, הקרקעות ואפשרויות המימון בקיבוצים ובפני המשתתפים הוצגו יתרונותיה של חלופת האגודה. אהרון בן חורין, מנכ"ל משקי עמק יזרעאל, פתח את הכנס ובירך: "אני שמח על שיתוף הפעולה של התנועה, קמ"ע והבנקים לקידום חלופת האגודה ואפשרויות המימון הנוספות. משקי עמק יזרעאל תומך בחלופת האגודה שיש לה יתרונות רבים באזור שלנו והחליט לסייע במימון (בסכומים גדולים) לקיבוצים שלו, גם כדי לא לפספס את חלון הזמן להנחה של אזור עדיפות"
 
דגן יראל, ממחלקת קרקעות ובנייה בתנועה הקיבוצית, עדכן וחידש: "נכון להיום, כ- 45 קיבוצים אישרו את חלופת האגודה ברוב הדרוש באסיפת הקיבוץ, רובם החלו בתהליך מול רמ"י. כ- 8 קיבוצים קיבלו אישור מרמ"י על השלמת הגשת מסמכי החובה. חשוב לדעת שרכישת הזכויות על פי חלופת האגודה מקבעת את אזור העדיפות הלאומית וכי מפת אזורי העדיפות הנוכחית מסתיימת בסוף שנת 2017. לכן מומלץ לקדם הנושא ולהגיש את המסמכים הנדרשים בהקדם". יראל סיכם את דבריו ואמר כי אגף הכלכלה עוסק מול רמ"י בפישוט תהליך הגשת תיק השיוך.
 
אתי פלקסר מקרן קמ"ע, הציגה את תהליך ההתקשרות של הקיבוץ והחבר עם קרן קמ"ע. המסר העיקרי בדבריה: לקיבוץ – לפתוח ערוצי התקשרות עם יותר מבנק אחד על מנת לאפשר לחברים להשוות בין ההצעות מהבנקים, ולחברים – להשוות בין הצעות עם שני בנקים לפחות. פלקסר הסבירה את היתרונות שבלקיחת הלוואה עם ערבות של קמ"ע: "הוזלה גדולה של הריביות, תקופת הלוואה ארוכה, היקף הלוואה גדול משמעותית ומימון ביניים עד לרישום המגרש על שם החבר".
 
הכנס סוכם בהצלחה רבה והרבה תודה לדבורה ארנון, מנהלת סחר משקי עמק יזרעאל ולכל הצוות על הפקת אירוע למופת. כנסים בנושא זה יתקיימו באזורים נוספים בחודשים הקרובים ומומלץ לכולם לבוא ולהתעדכן.
 
 
 
 
_____13
קורס הקיץ של קשת אילון יתקיים בפעם ה-27!
עשרות נגני כלי קשת מרחבי העולם יתארחו גם הקיץ במרכז למוסיקה קשת אילון שבגליל המערבי
אירועים פתוחים לקהל יתקיימו בין התאריכים: 23 ביולי עד 9 באוגוסט 2017.  
ובסיום: קונצרט גאלה בבית האופרה– המשכן לאמנויות הבמה בת"א ב9.8 בשעה 20.00
____________...
 
מוזמנים לצפות במחרוזת משירי סשה ארגוב של אנסמבל קשת אילון בשנת 2015,
לציון 100 שנה להולדתו 

 
כ-60 נגני כלי קשת יגיעו גם הקיץ הזה ללמד ולנגן בקורס הקיץ של קשת אילון. אחדים מהם הינם בוגרי קורס הקיץ של קשת אילון אשר חוזרים ללמד בו: ואדים גלוזמן  (ישראל – ארה"ב) וסרגיי אוסטרובסקי (ישראל – שוויץ) אשר ילמדו בקורס;  גם בוגרי הפרויקט -  איסקנדר ווידג'אג'ה (אינדונזיה) וג'ורדנו פרנצ'טי (איטליה) ישובו הקיץ להופיע בקונצרטים.
הנגנים מגיעים לישראל מרחבי העולם: אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, סין, צ'כיה, צרפת, גרמניה, הונגריה, ישראל, יפן, מולדובה, ניו-זילנד, פולין, רומניה, רוסיה, סינגפור, סלובניה, דרום-קוריאה, שוויץ, טורקיה, טורקמניסטן, בריטניה, ארה"ב.
צעירת המשתתפים בסדנה השנה היא ליאה ז'ו – Leia Zhu בת ה-10 מבריטניה. ז'ו היא כנרת בריטית ממוצא סיני, לומדת בביה"ס למוסיקה גילדהול בלונדון והיא תלמידתו של המנהל המוסיקלי יצחק רשקובסקי. בגיל 4 ניגנה לראשונה (סולו) באירוע ענק שהתקיים בבית העירייה בניוקאסל (בריטניה) מול קהל של אלפים. בגיל 5 הופיעה כסולנית עם התזמורת הפילהרמונית של אנגליה. בגיל 6 הופיעה כסולנית עם התזמורת הקאמרית הקלאסית של לוס אנג'לס וצופים לה עוד הצלחות רבות בשנים הבאות.

 
מוזמנים ליהנות משלושה שבועות של אירועי מוסיקה נהדרים!
 
 
 
 
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה