דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בטיחות לוותיקים בשבילי הקיבוץ בעידן של ריבוי כלי תחבורה

מחר (19.9) תקיים מחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית מפגש העשרה ייחודי בזום בנושא הפעלת "רכבי השבילים" בחצר הקיבוץ. המפגש מיועד למנהלות בריאות ורווחה בקיבוצים, מנהלות תחום הוותיקים והגיל השלישי, מטפלי השטח, קציני בטיחות ותעבורה והציבור הרחב
קלנועיות ביגור. צילום: איתי רודן
קלנועיות ביגור. צילום: איתי רודן

זה לא חדש כי שבילי הקיבוץ כיום שוקקי חיים באופן משמעותי יותר מבעבר. התרגלנו כבר לכך שנוסף על משתמשי הדרך הקיבוציים "הקלאסיים" - הולכי הרגל ורוכבי האופניים - גדלה תנועת הקלנועיות, שכבר לא משמשות רק את צרכיי האוכלוסייה הוותיקה המתבגרת אלא גם יותר ויותר משפחות הצעירות, אך אליהן מצטרפים גם רכבי תפעול רחבים ומהירים מסוג "קלאבקרים" ו"מיול", אופניים חשמלים, קורקינטים, קטנועים וכמובן - מכוניות. התשתיות הוותיקות של השבילים והמדרכות בקיבוץ אינן מתאימות ברובן לנפח תעבורתי שכזה.

ארנון בוכבינדר ממחלקת בריאות ורווחה של התנועה אומר כי "תפעול "רכבי השבילים" בקיבוץ בתנאים הקיימים אומנם מאתגר את כלל משתמשי הדרך, אך מקשה ומכביד יותר על מי שמחמת מצב תפקודו זריז פחות בתגובותיו למצבי הדרך, בין אם הוא הולך רגל או נוהג ברכב כזה".

במפגש המתוכנן יינתנו דגשים על בטיחות הנהיגה והשימוש בדרך של קשישים - בשיתוף עמותת 'אור ירוק', וכן המלצות לרכישת כיסוי ביטוחי מתאים למקרים של תאונות ופגיעה חלילה בגוף ו/או ברכוש, בשיתוף 'ביטוח חקלאי'. בנוסף, יינתנו טיפים והנחיות לתחזוקה בטיחותית שוטפת של רכבי השבילים, בהשתתפות 'רכב חשמלי תל יוסף'. המפגש ללא עלות אך מחייב הרשמה מוקדמת.

לחצו כאן להרשמה למפגש

הוספת תגובה חדשה