דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הולכים על בטוח – שומרים על חברי וחברות הקיבוצים ובני משפחותיהם

פוליסת ביטוח הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית תחודש בקרוב ללא העלאה של הפרמיה במועד החידוש  ועם שיפורים והטבות רבות למבוטחים חברות וחברי הקיבוצים
הולכים על בטוח – שומרים על חברי וחברות הקיבוצים ובני משפחותיהם
צילום: שאטרסטוק

מזכירות התנועה הקיבוצית אישרה בישיבתה האחרונה את חידוש פוליסת הבריאות של התנועה הקיבוצית לתקופה של חמש שנים נוספות.

עו"ד רעות גולדסטין (נען), מנהלת הפוליסה, הציגה לחברי המזכירות את מאפייני הפוליסה של התנועה הקיבוצית - פוליסה תלת רובדית "מגן בריאות מורחב לקיבוץ" שבאמצעותה מרבית הקיבוצים בחרו לבטח את חבריהם ובני משפחותיהם - כ- 76,000 מבוטחים ב- 218 קיבוצים.

הפוליסה היא פוליסה לאירועים נדירים (השתלות, ניתוחים בחו"ל, תרופות מחוץ לסל וניסיוניות), ולאירועים תדירים (ניתוחים, מחליפי ניתוח, טיפולים אלקטיביים, טיפולים אמבולטוריים וטכנולוגיות רפואיות מתקדמות).

חברי המזכירות קיבלו סקירה אודות מאפייני הפוליסה ועקרונותיה שהחשוב ביותר – עקרון הערבות ההדדית. בתוך כך הפרמיה הינה אחידה לכל הגילים ולכל הקיבוצים, והפוליסה מתאימה גם עבור מי שבוחר שלא להחזיק בשב"ן (כגון "כללית מושלם"). כן ניתנו הסברים לגבי קרן לפנים משורת הדין (ל.מ.ה), שבאפשרותה לסייע במימון חלק מהוצאות הבריאות של מבוטחים שתביעתם נדחתה בחברת הביטוח, ואשר ועדת ל.מ.ה של התנועה הקיבוצית אישרה את הסיוע.

גולדסטין שיתפה באתגרים עמם התמודד הצוות התנועתי במהלך המשא ומתן עם חברת "הראל", כמו שימור ושיפור רמת השירות הגבוהה יחד עם שיפור הכיסויים הביטוחיים, וכל זאת ללא העלאת פרמיה בתקופה מיוחדת זו של מגיפת הקורונה שבה חלה עליה של מעל 25% בכמות התביעות בפוליסות הניתוחים ושוק ביטוחי הבריאות שרוי באי ודאות ביחס להמשך.

בין עיקרי ההישגים בנושא זה ניתן לציין את הפרמיה אשר לא תשתנה עם חידוש הפוליסה, פתיחת חלון הצטרפות זמני ללא חיתום לכל הזכאים, הוספת פיתוחים ושיפורים טכנולוגיים במסגרת הכיסויים הקיימים, הגדלת תקרת הכיסוי לתרופות שאינן בסל מ- 2 מיליון ל- 3 מיליון שקלים, הכפלת הכיסוי לתרופות ניסיוניות, הרחבת רשימת המחלות הקשות המזכות בכיסויים וטיפולים נוספים, הגדלה של פי 5 בכמות הטיפולים בתא לחץ בארץ או בחו"ל לחולים במחלה קשה, כיסוי עבור טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים, כיסוי לליווי אחות פרטית לממתינים להשתלה, ועוד.

"תקופת הביטוח בת שלוש השנים של הפוליסה הנוכחית עומדת להסתיים בקרוב", ציינה עו"ד גולדסטין, "ולאחר משא ומתן עם חברת הראל, המבטחת, הגענו להסכמות מספקות לגבי חידוש הפוליסה לתקופה של חמש שנים, כאשר לנגד עינינו עמדו העקרונות המנחים הבאים: כולם מבוטחים - כלומר כל ילוד, ילד, בן או חבר זכאים להצטרף, ואין מגבלת גיל להצטרפות או גיל המחייב יציאה. בנוסף סוכם על חלון הצטרפות ללא חיתום רפואי וללא תקופת אכשרה לזכאים, וגם מי שלגביו נעשה חיתום בעבר, הרי שככל ונקבעו לו החרגות הן נמחקות בתום שנה".

במהלך הדיון במזכירות הודגש כי הפוליסה מסייעת בידי הקיבוצים לדאוג לצרכי הבריאות של חבריהם תוך חיזוק עקרונות הערבות ההדדית, ובנוסף היא מאפשרת לכל חבר קיבוץ, ולבני משפחתו, גישה זמינה לשירותי בריאות פרטיים ברמה גבוהה ובמחיר משתלם.

לסיום ברך ניר מאיר, מזכ"ל התנועה, את צוות המשא ומתן התנועתי על ההסכם שהושג לחידוש הפוליסה וציין כי מדובר בכלי תנועתי ייחודי שחשוב להמשיך להחזיק בו לטובת הקיבוצים, והוסיף כי ישמח לראות קיבוצים נוספים המצטרפים לפוליסה ובכך מחזקים את הערבות ההדדית הרחבה שכלי זה מייצג ומאפשר. וגולדסטין סיכמה: "אנו מעוניינים להמשיך לתת את השירות הטוב של התנועה גם בתחום זה, לחברי הקיבוצים בפרט, ולקיבוצים בכלל, וזאת ברמה הגבוהה ביותר".

הוספת תגובה חדשה